Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nånå, jeg hadde ikke blitt overrasket om den er på høyde med det meste, bortsett fra 3930/3960x/3970x. I hvert fall på flertrådsytelse.

 

Edit: Ser ut som den er helt på topp ytelsesmessig den dag i dag også. En tendens ser ut til å være på topp 5, hvor også modellen over, 990x, sniker seg forran. Har ikke skjedd stort på entusiastplatformen, så at eldre entusiast-prosessorer holder seg godt bøør ikke komme som en voldsom overraskelse.

 

På singel-tråd ytelse, hvor middelklassen dominerer, så faller den nok et godt stykke tilbake. Men så finner du nok ikke en slik prosessor i et oppsett som fokuserer på slikt uansett.

 

Den er 12% bak 3960X.

Det er en grunn til at jeg ikke har byttet. Det hadde aldri lønt seg mtp ytelsesøkning eller nedetid. Jeg skal ikke ha ny arbeidsstasjon før om noen år, tidligst når Haswell-E kommer.

 

Jeg synes ikke noe om folk som sier at andre skal selge e i7 6-kjerne-prosessorer til skampris når de tydeligvis ikke har satt seg inn i bruksverdien. Det er mange LGA1366-maskiner der ute med 45nm bloomfield 4-kjerne som kan ha nytte av å bytte prosessoren. Det som skjer når man bytter til 32nm Gulftown er at man får 50% mer ytelse i flertrådede oppgaver mens effektbruken forblir det samme som for 4-kjernen.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

Den er 12% bak 3960X.

Det er en grunn til at jeg ikke har byttet. Det hadde aldri lønt seg mtp ytelsesøkning eller nedetid. Jeg skal ikke ha ny arbeidsstasjon før om noen år, tidligst når Haswell-E kommer.

 

Jeg synes ikke noe om folk som sier at andre skal selge e i7 6-kjerne-prosessorer til skampris når de tydeligvis ikke har satt seg inn i bruksverdien. Det er mange LGA1366-maskiner der ute med 45nm bloomfield 4-kjerne som kan ha nytte av å bytte prosessoren. Det som skjer når man bytter til 32nm Gulftown er at man får 50% mer ytelse i flertrådede oppgaver mens effektbruken forblir det samme som for 4-kjernen.

For ikke å snakke om alle dual og quad socket Xeon 1366 HKene som er der ute, skal de også byttes ut?...

Jeg forstår begge parter!

1: Jeg er enig i at prisen er alt for høy!

2: Ja CPUen er mer enn brukbar, men ikke til den prisen! Jeg kan ikke selge en SSD for 2000,- bare fordi jeg kjøpte den for 3500,- når en ny SSD med samme kapasitet koster 1000,-! (prisdifferansen her er en del mindre, men poenget er hovedsaken!)

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alternativet for de folkene er x-modeller til 8k som fremdeles er i salg, det er ikke noe galt i i 3k5. En ny SSD er bakoverkompatibel noe prosessorer ikke er. Jeg har uåpnede SSDer på 160 GB som kostet 3k6 og de er i beste fall verd 500-750 kr pga hva som er på markedet nå. En 6-kjerne-prosessor er verd mer pga alternativet er ny x-modell eller bytte hele oppsettet med nedetid og andre kostnader.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke noe om folk som sier at andre skal selge e i7 6-kjerne-prosessorer til skampris når de tydeligvis ikke har satt seg inn i bruksverdien.

Bruksverdi er det man sitter igjen med når et produkt har tapt seg så mye i verdi at det ikke er noe poeng i å selge det lenger. Og du har sikkert rett i at dette er en brukbar cpu, men når bruksverdien overstiger finansiell verdi så er ikke produktet lenger lønnsomt å selge.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selges: Stasjonær Pc selges ente som en enhet, eller i deler. 4000kr.

"ene sata kontrolleren ødelagt noe som gjør at man ikke kan den ene sata porten. Noen av USB portene fungerer ikke, stopperene på enden av PCIe portene er brukket av. Men utenom dette er det solid hovedkort som ikke har lagd noen problemer i det hele tatt."

 

"Hardt forslått, bøyd sidepanel(litt i ene høyrnet), bøyd expansions slotter, løst front panel. Men utenom det er det fremdeles mitt favoritt kabinett, som jeg har hatt veldig lenge. Selv med disse skadene er det fremdeles kjempe solid."

 

"Dette er en utmerket pc"

 

Utmerket pc?? Det er jo et under at den funker i det hele tatt.

Folk er kav sinnsyke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selges: Stasjonær Pc selges ente som en enhet, eller i deler. 4000kr.

"ene sata kontrolleren ødelagt noe som gjør at man ikke kan den ene sata porten. Noen av USB portene fungerer ikke, stopperene på enden av PCIe portene er brukket av. Men utenom dette er det solid hovedkort som ikke har lagd noen problemer i det hele tatt."

 

"Hardt forslått, bøyd sidepanel(litt i ene høyrnet), bøyd expansions slotter, løst front panel. Men utenom det er det fremdeles mitt favoritt kabinett, som jeg har hatt veldig lenge. Selv med disse skadene er det fremdeles kjempe solid."

 

"Dette er en utmerket pc"

 

Utmerket pc?? Det er jo et under at den funker i det hele tatt.

Folk er kav sinnsyke.

 

Han har ikke bygd PC, han har voldtatt PC!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Når jeg leser delene og regner i hodet så kommer jeg til sånn 5-6k ved første lesing på mobilen.

14 er galskap.

 

 

Kun cpu og hovedkort koster jo over 5 tusen nytt i dag. Kanskje litt optimistisk med 14 tusen men han har vel bare tatt høyde for pruting. Synes ikke prisen var gale.

Lenke til kommentar

 

Kun cpu og hovedkort koster jo over 5 tusen nytt i dag. Kanskje litt optimistisk med 14 tusen men han har vel bare tatt høyde for pruting. Synes ikke prisen var gale.

 

Ja det koster over 5K nytt. Er dette nytt? Nei.

 

Du får overhodet ikke 14K med 3930K og GTX 680. Realistisk er nok 8-9K.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor folk prøver å selge 7 år gamle klenodier

 

Geforce 8800 GTS

 

Det finnes folk som trenger slike. Kunne gjerne kjøpt det for 300kr også, men jeg trenger ikke lengre, etter at jeg kjøpte bærbar for 11k.

Broder'n trenger et slikt, tho. Han har ati x300 atm, treigt som fuck.

 

Men nr 5 her, slår det meste, mener mange. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=42257520

 

Jeg hadde gjerne kjøpt nr. 5 for casemodding, men jeg har ikke plass til det.

Og da hadde jeg hatt ett vu-meter inni den gjennomsiktige blå bezelen.

Har forresten ett allerede (aopen hq45) men det har den vanlige blå-grå fargen på siden.

Endret av Jon Håvard (sevs)
Lenke til kommentar

Hvem trenger et 8800GTS? Altså, hva trenger brodern et slikt skjermkort til? Nå er jeg ikke helt sikker, men ville tippet at ytelsen til moderne integrerte prosessorer, og billige nye kort som HD6450 etc.. ville klart seg nesten like bra.

 

Og da med mye lavere effektforbruk, passiv kjøler osv.. Det kan jo nesten ikke lønne seg.

Som sammenligning så solgte jeg mitt GTX 260-kort for noen år tilbake (3 år elns) for 300kr pr stykk. (for enda flere år tilbake så solgte jeg mine 8800GTX kort for ca samme sum)

Aldri livet om et 8800GTS er verdt noe i nærheten i dag.

GTX 470-kortet jeg bruker i HTPCen fikk jeg gratis, og du finner nok bedre gratis på skraphaugen.

Et 8800GTS (som er såpass gammelt at det også kan begynne å vise svakheter/defektheter) vil ikke være verdt mer enn TOPPEN 100kr. Egentlig vil jeg påstå det ikke er verdt mer enn 40-50kr, men det kommer jo ann på hvor desperat kjøper er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...