Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er interessert i å kjøpe et gtx 1080 brukt. Fant et på finn for 4000kr, men det ble solgt. Er 4500 OK pris for en rog strix 8gb? Igår var 10xx serien 1 år gammel. Bør jeg holde ut og vente på neste generasjn (volta, 20xx serien) eller er prisene på 1070/1080 så bra nå at jeg bare bør slå til? Har en i5-2500k som jeg planlegger å bytte ut til høsten med coffee lake. Regner med jeg må klokke i5-2500k helt fram til jeg får coffee lake for at det ikke skal flaskehalse for mye.

Bare legger fram hva jeg tenker. Hva tror dere er best? Tenkte å parre den med en pg279q.

Endret av clarke133
Lenke til kommentar

https://www.pcgamesn.com/amd/amd-vega-gpu-specifications

Ut fra denne virker ut som den vil gi konkuranse helt opp til GTX 1080 men bli noe svakere.

Så tror nvidia må sette ned prisene om ikke alt for lenge, med mindre AMD vil ta samme pris som nvidia.

Så jeg tror det er lurt å vente litt. Har lite tro prisen blir særlig dyrere det må være EU valutaen eller dollaren i så fall.

 

 

AMD previously confirmed they would be releasing Vega graphics cards in the first half of 2017 and, seeing as they’ve already shown a working Vega 10 GPU at the recent New Horizon event for their Ryzen CPUs, it doesn’t look like they’ll be far away at all.

Så de burde ikke være lengere unna en Coffee lake.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

https://www.pcgamesn.com/amd/amd-vega-gpu-specifications

Ut fra denne virker ut som den vil gi konkuranse helt opp til GTX 1080 men bli noe svakere.

Så tror nvidia må sette ned prisene om ikke alt for lenge, med mindre AMD vil ta samme pris som nvidia.

Så jeg tror det er lurt å vente litt. Har lite tro prisen blir særlig dyrere det må være EU valutaen eller dollaren i så fall.

 

 

AMD previously confirmed they would be releasing Vega graphics cards in the first half of 2017 and, seeing as they’ve already shown a working Vega 10 GPU at the recent New Horizon event for their Ryzen CPUs, it doesn’t look like they’ll be far away at all.

Så de burde ikke være lengere unna en Coffee lake.

Kult! Da venter jeg på vega og ser hva de har å tilby. Kanskje vega har 1080 nivå og jeg kan gå for en skjerm med freesync istedenfor gsync.

Lenke til kommentar

Blir litt irritert når du anbefaler han å gå å holde på hestene til det kommer noe "ny teknologi som vil endre alt". Da får man aldri kjøpt noe som helst.

 

Vent med å kjøpe skjermkort. Kjøp alt samtidig til høsten om du planlegger å oppgradere cpuen din da. Du får kjøpt mer for 4500kr om fire måneder enn du får nå. Mulig du kan strekke deg til et brukt 1080Ti da

Lenke til kommentar

Blir litt irritert når du anbefaler han å gå å holde på hestene til det kommer noe "ny teknologi som vil endre alt". Da får man aldri kjøpt noe som helst.

 

Vent med å kjøpe skjermkort. Kjøp alt samtidig til høsten om du planlegger å oppgradere cpuen din da. Du får kjøpt mer for 4500kr om fire måneder enn du får nå. Mulig du kan strekke deg til et brukt 1080Ti da

Ja, hvis volta kommer mai 2018, så får jeg ikke kjøpt før juni/juli 2018 pga eksamen osv. Da venter jeg til coffee lake og ser om jeg får en 1080 gtx/ti brukt. Takk for svar!

Lenke til kommentar

 

Noen som ønsker å kjøpe et fint 17.mai bord til en snasen pris?

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=95422826&fks=95422826

Er jo ikke noe å si på prisen på den der. Er jo tross alt laget med kjerlighet. Det øker jo prisen med minst 49000 kroner.

 

Uansett så tror jeg ingen vil betale et så høyt pris. en kan lage et eget bord og få lignende resultat for et lang lang lavere pris i tillegg til et eget unik bord som også er den eneste i verden. !!

 

Jeg hadde aldri aldri betalt så mye penger !!

Lenke til kommentar

Han kunne i det minste ha laget en mer ferdig løsning på beina. 

De kunne nok kanskje fått 500kr for det hos noen fulle russ. Hadde de brukt et finere bord, gjort det finere eller til og med forsterket det litt (den typen kjenner ikke jeg som mest stabile her i verden heller). For 50K kunne du gått til hvem som helst litt handy å få gjort dette på dagen. De (om de er noe som meg) hadde nok kastet alt de hadde i hendene for en slik god deal.  :rofl:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Noen som ønsker å kjøpe et fint 17.mai bord til en snasen pris?

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=95422826&fks=95422826

Er jo ikke noe å si på prisen på den der. Er jo tross alt laget med kjerlighet. Det øker jo prisen med minst 49000 kroner.

Uansett så tror jeg ingen vil betale et så høyt pris. en kan lage et eget bord og få lignende resultat for et lang lang lavere pris i tillegg til et eget unik bord som også er den eneste i verden. !!

 

Jeg hadde aldri aldri betalt så mye penger !!

var sarkastisk, er sikkert ikke verdt 500 kroner engang. :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...