Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Han her må ha røyka et eller annet skadelig.

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=95498778&fks=95498778

 

60 lapper for hva?

Det er et rimelig heftig vannkjølingsbygg, som er totalt overkill for de aller fleste. Bare kassen er vel rundt 8 tusen hit til Norge.

Regn sammen alt av vannkjølingsdeler så tipper jeg du kommer på hvertfall 20 lapper, det flyr fort. Dual loop også sikkert.

60 lapper er nok totalt urealistisk, 30 så får han nok noen interesserte. HW blir fort gammelt så også her, vannkjøling holder sin verdi bedre. Dog en alt for stor kasse for de fleste. Kanskje rundt 60 lapper var det kostet han når den ble bygd?

Du må bare prøve å bygge noe lignende selv så ser du fort at tusenlappene flyr, vannkjølingsdeler fra øverste hylle er ikke billige saker.

Andrehåndsverdien er dog usikker, og en slik maskin må man bygge for sin egen del fordi man har interesse for det, ikke for videresalg.

 

Jeg vet absolutt at vannkjøling er dyre saker :)

Men å forvente 20 lapper for denne maskinen kan man jo bare glemme. Det blir det samme som de som dytter inn 200k i mods på en bil og forventer å få tilbake pengene.

Generelt tror jeg denne blir sittende på finn i all evighet inntil han setter den ned til 15 lapper maksimum.

Lenke til kommentar

 

Sendte han dette :

 

"Hei,

 

Ser ut som om du har skrevet en null for mye på annonseprisen, tenke jeg skulle si ifra :)"

Barnslig å drive på slik. 6 lapper kjøper deg ikke kassen engang.

 

Er du sikker på at et brukt kabinett har en videresalgsverdi på 6 lapper? Ut fra min erfaring kan du halvere nyprisen og vel så det før noen gidder bite på. Det er rett nok for mer ordnære kasser, men man ser jo titt og ofte relativt kurante Lian-Li f.eks. selges for en slikk og ingenting.

 

6000 er nærmere reell verdi enn prisen som er oppgitt i annonsen, hvor man i stor grad betaler flesk for forrige generasjons hardware. Om noe burde kabinettet og "gammel" HW vært delt opp i to ulike annonser.

 

Får fyren 25k burde han være happy. Å selge "sære" bygg er ikke lett, prøvd det selv. Har en 4P-maskin med CPU-kraft den der til 60k bare kan drømme om, men som har få interessenter til 1/6 av prisen :p

Lenke til kommentar

Jeg vet absolutt at vannkjøling er dyre saker :)

Men å forvente 20 lapper for denne maskinen kan man jo bare glemme. Det blir det samme som de som dytter inn 200k i mods på en bil og forventer å få tilbake pengene.

Generelt tror jeg denne blir sittende på finn i all evighet inntil han setter den ned til 15 lapper maksimum.

Tror ikke vi skal overdrive det, si 980ti m/blokk er 2x3000, så har du en CPU som er høvelig ekvivalent med 6850k og sikkert kan selges for 4500 eller noe sånt. Et par tusen for HK, SSD'er til ca 3000 og en PSU som sikkert kan gå for 2500 på brukt'en. I tillegg er nok vannkjølingen ellers verdt noe, og kabinettet må ha en viss verdi. Men om du mener 15 lapper når fyren om et år tar til vettet, når neste gen er ute, er jeg enig :p

Lenke til kommentar

Synes det mest spessielle med disse MAC Pro maskinene er at det ikke er spesifisert hvilket chipset eller CPU det faktisk er.

Ja, det er en 6 kjerners Xeon, men disse finnes det jo flust av.

han fikk faktisk 23 tusen kr for den etter 5 timer

Lenke til kommentar

Med andre ord så var det noen som overbetalte ca 13 lapper for den.

Kabinettet er kult det for modding. Innmaten er ikke så uhyre spesiell.

Diskene er relativt billige de og. Skjermen er dårlig.

 

Så selger gjorde nok en bedre deal enn kjøper :)

Ingen her vet vel hva maskinen gikk for, blir bare spekulasjoner alt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...