Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tre typer på Finn:

De som ikke forstår at å slå av ca 20% på betalt fullpris ved lansering, er for lite avslag. -Ofte er jo butikkpris gått ned kort tid etter lansering. Svært mange selger nyere ting til over eller lik butikkpris.

 

Andre vil bare prøve seg og ha det moro med om noen er "dumme nok" til å bite på.

Dette et vel de som skryter mest av hardware og fantastiske egenskaper.

 

Siste kategori er den som ikke forstår at selv halv pris på en mange år gammel maskin er dårlig deal for kjøper.

Lenke til kommentar

Tre typer på Finn:

De som ikke forstår at å slå av ca 20% på betalt fullpris ved lansering, er for lite avslag. -Ofte er jo butikkpris gått ned kort tid etter lansering. Svært mange selger nyere ting til over eller lik butikkpris.

 

Andre vil bare prøve seg og ha det moro med om noen er "dumme nok" til å bite på.

Dette et vel de som skryter mest av hardware og fantastiske egenskaper.

 

Siste kategori er den som ikke forstår at selv halv pris på en mange år gammel maskin er dårlig deal for kjøper.

Vedder på at de prøver seg på dumme folk som biter på, kan ikke se noe annet enn det.

Lenke til kommentar

F.eks 1080 kort til 7500,- på finn må jo være blåst.. 

 

Solgte mitt med vannblokk til 5000,- inkl frakt. Da fulgte det med stock kjøler, kvittering og da kort m/ vannblokk. Da var kjøper og selger fornøyd. Kortet var i topp stand! Forhåpentligvis blir kjøper også fornøyd! :)

 

Så ble det lagt til 3500,- for et 1080TI med vannblokk. Kunne kommet meg unna med 7200,- dersom jeg ville ha kortet på luft.

Lenke til kommentar

Tre typer på Finn:

De som ikke forstår at å slå av ca 20% på betalt fullpris ved lansering, er for lite avslag. -Ofte er jo butikkpris gått ned kort tid etter lansering. Svært mange selger nyere ting til over eller lik butikkpris.

 

Andre vil bare prøve seg og ha det moro med om noen er "dumme nok" til å bite på.

Dette et vel de som skryter mest av hardware og fantastiske egenskaper.

 

Siste kategori er den som ikke forstår at selv halv pris på en mange år gammel maskin er dårlig deal for kjøper.

Ikke glem de som tror at en ting automatisk er verdt under halv pris av nåværende butikkpris bare fordi den er brukt. Det varierer noe voldsomt fra gjenstand til gjenstand. Appleprodukter f.eks holder seg sabla godt i pris, men det virker ikke alle å forstå. Mange som tror at de kan få 1 måned gammel strøken iphone 7 til 2500kr bare de kommer med mange nok skambud.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Får vondt inni meg av enkelte annonser på finn.. Fordi de dårlige kjøpene ligger mye lenger, får man jo inntrykk av at alt som selges på finn er utdatert eller brutalt overpriset. 

Ser fotogjengen har en tråd for "gode tilbud på bruktmarkedet" - en del her inne handler kanskje brukt HW også? Vi burde hatt en tråd hvor man kunne linket inn gode bruktkjøp fra finn.no eller tilsvarende aktør (Bruktmarkedet etc.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får vondt inni meg av enkelte annonser på finn.. Fordi de dårlige kjøpene ligger mye lenger, får man jo inntrykk av at alt som selges på finn er utdatert eller brutalt overpriset. 

Ser fotogjengen har en tråd for "gode tilbud på bruktmarkedet" - en del her inne handler kanskje brukt HW også? Vi burde hatt en tråd hvor man kunne linket inn gode bruktkjøp fra finn.no eller tilsvarende aktør (Bruktmarkedet etc.)

 

Burde vært ein sticky post på ein slik tråd  :)

Endret av Sinusn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Problemet er vell at kuppene forsvinner fortere enn du rekker å poste dem der :D

...which makes sense, siden folk blir ivrige når noe er priset altfor lavt :p

 

Tja, folk blir ivrige uansett :p

 

Solgte det jeg snakket om for noen sider tilbake for 3500, var vell bare 3-4 stk som sendte mail, men han som kjøpte kjørte Sarpsborg - Lillestrøm og tilbake bare for å kjøpe...

Lenke til kommentar

Har man ikke peiling kan det være vanskelig å skjønne hva som faktisk selges på bruktmarkedet (3,8GHz må da være bedre enn 3,2GHz? GTX 580 Ti høres bedre ut enn RX 480). Tror en "kupp/skup på bruktmarked"-tråd kan være nyttig for uerfarne PC-kjøpere, såvel som for andre som gjerne plukker opp god hardware til en rimelig pris fra bruktmarkedet om man snubler over det.. 

Lenke til kommentar

Får vondt inni meg av enkelte annonser på finn.. Fordi de dårlige kjøpene ligger mye lenger, får man jo inntrykk av at alt som selges på finn er utdatert eller brutalt overpriset. 

Ser fotogjengen har en tråd for "gode tilbud på bruktmarkedet" - en del her inne handler kanskje brukt HW også? Vi burde hatt en tråd hvor man kunne linket inn gode bruktkjøp fra finn.no eller tilsvarende aktør (Bruktmarkedet etc.)

 

Denne tråden funker egentlig fint til det formålet da gode priser på bruktmarkedet kan regnes som rariteter :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...