Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10-ÅRETS STØRSTE CPU NYHET RYZEN 7 1800X GTX 1070 OC 525GB SSD 16GB RAM W10P

 

 

Dette er en 100 % ny PC som blir ferdig bygd på 3-4 dager fra den er solgt av bare nye/demo komponenter fra nettbutikker med garanti og reklamasjonsrett. Siden dette er en NY PC er PRISEN FAST som betyr i praksis at henvendelser med "bud" eller bytte i andre ting blir IKKE besvart. Prisen kan imidlertid muligens justeres ved endring av spesifikasjonene, dvs i praksis "nedgradering" av komponenter, i den grad det er mulig og kun ihht avtale. Og kun seriøse henvendelser.

Det er vel samme selger som selger 10 kjerne ES cpuer til ekstreme priser.

Ville heller gått for seriøse steder hvis jeg skulle vurdert noe slik, prisen er vel noe stiv også.

Lenke til kommentar

Hvor mye er slike cpuer verdt i dag? På grunn av AMD ryzen tror jeg folk vil tenke seg om 2 ganger før de kjøper sokkel 2011 eller nyere. Dermed mener jeg bruktverden faller en del før kunne man kanskje fått 10 000 kr for en 10 kjerne cpu brukt, men i dag kanskje nedi 5000\2500 kr hvis man er heldig. Er surt å eie maskinvare i dag hvis man planlegger å selge igjen.

 

Intel Xeon E5 2630 V4 ES QHVK 2.1Ghz 25MB 10Core 20threads 14nm 85W CPU

Er vel ikke så ille, faktisk. Men dog støtter vel dårlig overklokking og få hovedkort som antakelig funger med den.

 

Samme cpu koster 7500 kr hos komplett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er stort sett beskrevet hvilke HK som støttes. Man må passe litt på, men det er regelen heller enn unntaket at det går fint. Prisen spørs veldig på frekvensene, CPUer med lav (turbo)frekvens koster langt mindre enn de som gir god enkelttrådytelse i tillegg. Jeg handlet 10-kjerne for en drøy tusing for et par år siden, men de har vel hver for seg under regnekraften til en Ryzen 1700. Variantene som har all-core-turbo på 3 GHz og mer koster flesk, med god grunn, da de kan kjøres i 2P-konfigurasjoner og kjører da fletta av det meste.

 

Ift pris per ytelse er det intet som slår disse ES'ene på ebay. Har 14-kjernere her jeg betalte 1500kr for som har samme regnekraft som en 6900k, med 65W TDP. Win ift innkjøpspris, ytelse og strømregning.

Lenke til kommentar

http://itavisen.no/2017/03/14/laserforskning-baner-vei-for-pc-er-som-er-100-000-ganger-raskere-enn-dagens/

 

Dette mener vertfall jeg er god grunn å spare på maskinvare utgiftene.

Muligens dette tar tid 2020 tidligst, kanskje 2050 særlig vis alle tenker som meg.

Men morro blir det. Spørmålet da om man trenger 100 000 ganger raskere pc?

hæ, what?

hvorfor er dette en god grunn til å spare på maskinvareutgiftene?

Man kjøper ut i fra behovet man har der og da

Lenke til kommentar

Tid er penger, og man har mye mere penger enn tid :)

Om prosesseringstiden kan halveres ved å benytte seg av dobbelt så dyr hardware som man i utgangspunktet hadde tenkt å kjøpe vil det ganske raskt lønne seg.

Så ja. På sikt vil man trenge en maskin som er 100.000 ganger raskere til sitt formål.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...