Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

http://www.finn.no/85045110

"Selger en totalrenovert mac mini fra mid 2011".

Det er jo greit.

"Maskinen er raskere enn lynet, og takler de fleste spill og programmer uten problem".

Hahahahaha ?

Og om 100 år får han sikkert den prisen, men i dag er jeg villig til å strekke meg til en 600kr for 5 år gammel HW som for det meste var utdatert da den kom på markedet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

Må snart begynne med sinnekontroll. Kjøpte dette onsdag for en uke siden. Han sa at om jeg Vippset hele beløpet (den tiden var det 950 inkl. frakt) så skulle han sende det fortløpende samme dag. Ventet pakken inn på fredag, men den kom ikke. Mandag kom den heller ikke. Tok kontakt med han, og han svarte til slutt - han hadde sendt den på lørdags ettermiddag med B-POST. B-POST. B-POST. De lo på Posten når jeg sa jeg ventet på en pakke sendt med B-post, jeg ville mest sannsynlig ikke ha den før mandag over helgen (dvs. 7. nov). Jeg tok kontakt med selger igjen og han skulle overføre beløpet tilbake tvert. Dette var i går. Har ringt og sendt utallige meldinger til selger etter det uten svar, og nå har han slettet Finn-brukeren sin (navnet var THOMAS DECOLITA). I går endret han prisen fra 900 kr til 700 kr, og merket kortet som solgt i dag klokken 12. 

I spenning venter jeg på om hovedkortet faktisk kommer, eller om han har svindlet meg. 

Lenke til kommentar

Må snart begynne med sinnekontroll. Kjøpte dette onsdag for en uke siden. Han sa at om jeg Vippset hele beløpet (den tiden var det 950 inkl. frakt) så skulle han sende det fortløpende samme dag. Ventet pakken inn på fredag, men den kom ikke. Mandag kom den heller ikke. Tok kontakt med han, og han svarte til slutt - han hadde sendt den på lørdags ettermiddag med B-POST. B-POST. B-POST. De lo på Posten når jeg sa jeg ventet på en pakke sendt med B-post, jeg ville mest sannsynlig ikke ha den før mandag over helgen (dvs. 7. nov). Jeg tok kontakt med selger igjen og han skulle overføre beløpet tilbake tvert. Dette var i går. Har ringt og sendt utallige meldinger til selger etter det uten svar, og nå har han slettet Finn-brukeren sin (navnet var THOMAS DECOLITA). I går endret han prisen fra 900 kr til 700 kr, og merket kortet som solgt i dag klokken 12.

I spenning venter jeg på om hovedkortet faktisk kommer, eller om han har svindlet meg.

Buy cheap, buy twice :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

Var visst annonsen som var slettet. Ja, bestilte fra Komplett ett stk til i går, så det kommer i morgen. Og tro meg - siste gang kvinnen i huset får ha innspill på budsjett.  :ph34r:

Endret av Slettet+512
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

Jepp, ga han svarfrist ut kvelden. Om han ikke svarer så blir det klager. Bor alt for langt unna Stavanger, hehe.

Så hvordan gikk dette? Fikk du varen din eller svindlet han deg?

Svindlet...

Lenke til kommentar

Banditt for 900kr, jeje. Bur ikke så langt fra adressen han oppgir om den stemmer da?

Så jeg sier som nizzen kjøp nytt om du ikke stoler på selger.

Sier seg jo selv da, "fikk to hovedkort i bursdagsgave, beholder bare det ene", lol.

Lukter det svidd så er det mest sannsynlig noe i det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

Hehe, jo skulle kanskje blinket noen varsellamper. Men siden han hadde ekte navn, mobilnummer, adresse og i tillegg Vipps (som krever BankID) så tenkte jeg det var innenfor rimelighetens grenser at det ikke var svindel involvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...