Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svindel eller ikke?

Er jo selvfølgelig svindel, men det funker sikkert. Akkurat som windows 10 som er "cracka" Det funker med updates og hele pakka ;)

Dette er typisk nøkkler som er beregnet for veldig store bedrifter. Altså de selges ulovlig til andre, men de funker nok helt til nøkklene plutselig blir bannet. Dette kan skje, men ikkje garantert. Så om du vil støtte en svindler eller microsoft, får være opp til deg :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med folk som selger Windows 10 produktnøkler på Finn ala dette nedenfor?

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=84877190

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=84840918

Billigere på ebay, der får du den ned i hundrelappen. Og ja, det funker, har hatt en windows 8 pro lisens (oppgradert til win10) i bruk i 3 år nå, kjøpt på ebay.

Siden ebay ikke banner salget av disse så tipper jeg det er fullt lovlig?

Lenke til kommentar

Asså. Hvordan skal Microsoft bevise at den og den koden er stjålet eller ikke? For alt de vet så kan det jo være noen som selger koder de ikke ble å bruke likevel. Derfor tror jeg det blir vanskelig å bannlyse slike salg. Men når sitter med informasjon om at man kanskje støtter kriminelle så får man ta valget selv.

Lenke til kommentar

Asså. Hvordan skal Microsoft bevise at den og den koden er stjålet eller ikke? For alt de vet så kan det jo være noen som selger koder de ikke ble å bruke likevel. Derfor tror jeg det blir vanskelig å bannlyse slike salg. Men når sitter med informasjon om at man kanskje støtter kriminelle så får man ta valget selv.

Ved å sjekke koden mot deres register? :p

Det meste slikt er uansett ikke ulovlig, men ligger i gråsone og er definitvt imot ToS.

Lenke til kommentar

Det meste slikt er uansett ikke ulovlig, men ligger i gråsone og er definitvt imot ToS.

Men hvordan ser de om kodene er kjøpt med stjålne kredittkort? Og i tillegg må de jo kjøpe kodene for å sjekke de.

Sier ikke at alle som selger koder gjør det ulovlig. Men kan ta kinguin.net og g2a som eksempel. Det er jo bevist ved flere anledninger at disse driver med hvitvasking av penger og er knyttet til kriminelle nettverk.

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Men hvordan ser de om kodene er kjøpt med stjålne kredittkort? Og i tillegg må de jo kjøpe kodene for å sjekke de.

Sier ikke at alle som selger koder gjør det ulovlig. Men kan ta kinguin.net og g2a som eksempel. Det er jo bevist ved flere anledninger at disse driver med hvitvasking av penger og er knyttet til kriminelle nettverk.

Hvorfor betale for noe ulovlig, når du kan få det ulovlig gratis :p

Lenke til kommentar

Lovlig er det nok. Men hvor moralsk det er, er en annen ting da slike koder bruker å være tjuvgods.

Tja, jeg sliter ikke med den moralske delen da jeg kjøpte meg en fullt lovlig lisens til over tusenlappen tidligere, og når den ikke lot seg flytte til min nye PC så ble det ebay. Microsoft har bare seg selv å takke. La meg binde opp windows lisenser til MS-kontoen min, og heller ha en sperre der man kun kan ha en PC aktivert pr. lisens om gangen, så skal jeg fortsette å kjøpe Windows til full pris jeg, det synes jeg det er verdt.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Lovlig er det nok. Men hvor moralsk det er, er en annen ting da slike koder bruker å være tjuvgods.

Tja, jeg sliter ikke med den moralske delen da jeg kjøpte meg en fullt lovlig lisens til over tusenlappen tidligere, og når den ikke lot seg flytte til min nye PC så ble det ebay. Microsoft har bare seg selv å takke. La meg binde opp windows lisenser til MS-kontoen min, og heller ha en sperre der man kun kan ha en PC aktivert pr. lisens om gangen, så skal jeg fortsette å kjøpe Windows til full pris jeg, det synes jeg det er verdt.

Win 10 lisenser bindes til MS konto...  :tease:

Lenke til kommentar

Kjøper en rett lisens skal det vel ikke være noe problem?

Lenke til kommentar

Ikke så mye lurerier men et utdrag i teksten

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=78397683

CPU: Intel Core i7-6700K SKYLAKE (Kan overklokkes opp til 5,8Ghz ved å trykke på en knapp på keyboardet i REALTIME pga motherboardet, men det har jeg kun prøvd 1 gang ettersom jeg ikke har streamet eller redigert videoer og sånt).

Hvor får jeg kjøpt sånn knapp? :tease:

Er det bare jeg som synes det er morsomt med selgere som prøver å balansere skryt av hvor godt produktet deres overklokker, med en fornektelse for å ha overklokket produktet?

"Overklokker ekstremt bra! Men jeg har bare prøvd det én gang, så den har egentlig aldri vært overklokket. Løp og kjøp!"

Lenke til kommentar

Ikke så mye lurerier men et utdrag i teksten

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=78397683

CPU: Intel Core i7-6700K SKYLAKE (Kan overklokkes opp til 5,8Ghz ved å trykke på en knapp på keyboardet i REALTIME pga motherboardet, men det har jeg kun prøvd 1 gang ettersom jeg ikke har streamet eller redigert videoer og sånt).

Hvor får jeg kjøpt sånn knapp? :tease:

Er det bare jeg som synes det er morsomt med selgere som prøver å balansere skryt av hvor godt produktet deres overklokker, med en fornektelse for å ha overklokket produktet?

"Overklokker ekstremt bra! Men jeg har bare prøvd det én gang, så den har egentlig aldri vært overklokket. Løp og kjøp!"

https://www.msi.com/Motherboard/Z170A-GAMING-M7.html#hero-overview

"Game Boost: This one goes up to eleven; 1-seconds of easy overclocking

GAMING Hotkey: Assign macros, launch your favorite games or do real-time overclocking using a single button"

Dog var kanskje 5.8GHz noe optimistisk.(?)

@Zisum man får kjøpt den "knappen" hos av MSI :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...