Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Fikk svar fra Finn

 

og takk for tipset. Vi kan opplyse om at vi nå har kontrollert annonsen mot gjeldende annonseregler på Torget.

Vi har valgt å la annonsen stå da vi ikke ser at annonsen bryter mot noen av våre annonseregler.

 

Så jeg skal bare holde kjeft tydeligvis. Skal legge ut en haug med dritt til fantasipris og si det kosta 100000000 nytt.

 

Syntes det er trist at noen kanskje kjøper en fuckings ikke-overklokkbar Haswell og et GTX 960 til 26K - og at Finn aksepterer at denne prisen er fornuftig. Men men .. det er vel kjøpers ansvar. 

 

Uansett - selger skulle lett fått ei runde juling av meg iallfall  :ph34r:

 

Han bor ett steinkast unna her. Holder på å spørre han ut om maskinen og hva den er i stand til. Her er det en (altså meg) helt uviten på området som kommer med spørsmål. Jeg er jo selvfølgelig ute etter en bedre maskin enn den jeg allerede har :) Tid skal en få bruke, i tillegg til å kjenne på den optimistiske følelsen av å få avsluttet ett salg, noe jeg unner alle og enhver.

Endret av FranZe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om jeg er enig i at å lyve om nypris kvalifiserer til at finn burde slette annonsen, så her er jeg faktisk litt enig med finns beslutning om å la annonsen stå.

 

Kjøper bør være i stand til å gjøre litt research selv på det de ønsker å kjøpe brukt, og ikke bare tenke "oi, her er det et gtx 770 som selger sier kostet 20000 nytt, da må jo 5000 være en god pris"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Løgn i markedsføring er ulovlig. Dette gjelder sikkert ikke en bruktannonse, men etter mitt syn burde Finn legge sitt eget regelverk på minst samme nivå.

 

Jeg er enig i dette, men "nypris" må defineres som en pris en eller annen butikk har. Man kan like gjerne bruke https://www.tofteelektriske.no/kategori/261/261 som kilde for nypriser på skjermkort pr 30.09.16 som komplett, dustin eller netonnet. Dermed blir prisjakt sine minsteprishistorikker i beste fall noe som kan brukes som en "order of magnitude", og ikke noe vi her inne (eller finn.no) kan benytte til å halshugge selgere for å komme med bevisst feilinformasjon.

 

Det sier seg selv at om noen kjøper et GTX1070 Strix OC til 6399 hos Tofte elektriske i dag så må vedkommende kunne si at kortets nypris var 6399 kr ved kjøpstidspunktet - selv om Gigashop ifølge prisjakt.no selger samme kort til 4905 kr.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Finn

 

og takk for tipset. Vi kan opplyse om at vi nå har kontrollert annonsen mot gjeldende annonseregler på Torget.

Vi har valgt å la annonsen stå da vi ikke ser at annonsen bryter mot noen av våre annonseregler.

 

Så jeg skal bare holde kjeft tydeligvis. Skal legge ut en haug med dritt til fantasipris og si det kosta 100000000 nytt.

 

Syntes det er trist at noen kanskje kjøper en fuckings ikke-overklokkbar Haswell og et GTX 960 til 26K - og at Finn aksepterer at denne prisen er fornuftig. Men men .. det er vel kjøpers ansvar. 

 

Uansett - selger skulle lett fått ei runde juling av meg iallfall  :ph34r:

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=83093289

 

VS

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=83461778

 

Noen som prispresser han der seg jeg  :rofl:

Lenke til kommentar

Extreme gaming pc fra komplett selges Pris 26 000,-

 

Man kan jo lure på hvor han har tatt akkurat denne prisen fra. Maskinvaren som listes opp har aldri kostet i nærheten av denne summen, så dette er rein svindel.  :huh:

 

Ja, jeg veit at det er selgers ansvar, men at Finn tillater at man benytter tjenesten til å lure folk er ikke akkurat tillitsvekkende.

 

Ja, for den prisen får du kjøpt et mye bedre PC hos komplett. Han er en luring.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Fy faen...

 

Her har jeg opppgradert hver ENESTE del unntatt kabinettet: https://www.komplett.no/wishlists/b335c36f-f66e-42ba-b56a-b141411ba28d

 

Fortsatt plass til 1080, større SSD og større disk innenfor de 23000 han skal ha for den gamle røysa.

Vi får gjøre selgeren oppmerksom på dette så ser vi hvor lenge annonsen står :)

 

Hva er egentlig grunnen til at folk priser tingene sine som dette? Er de uvitne eller prøver de å gjøre seg gode penger på å selge til noen som ikke har peiling?

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...