SKAÐI Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 ...og luringfaktoren er? Ny pris: 7000kr. Ønsket pris: 6200kr. Jeg ser hverken noen faktafeil eller noe moralsk kritikkverdig i den annonsen. Tydeligvis så operer vi ikke med likt syn på bruktpriser, ei heller moralsk kritikkverdig men vi kan vel ikke alle ha likt syn på alt. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Enig, en+ At ikke jeg for mye for 980 kortene mine skjønner jeg,(selv om jeg håper på mere) Så syns ikke at ønsket pris(6200) var noe å gnåle om Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 ...og luringfaktoren er? Ny pris: 7000kr. Ønsket pris: 6200kr. Jeg ser hverken noen faktafeil eller noe moralsk kritikkverdig i den annonsen. Tydeligvis så operer vi ikke med likt syn på bruktpriser, ei heller moralsk kritikkverdig men vi kan vel ikke alle ha likt syn på alt. Helt sikkert ikke, men det er ganske stor avstand fra å være uenig i en prosentsats til å hive merkelappen luring på noen. Når fyren ber om en pris som er merkbart under billigste nypris føler jeg ikke det er for mye forlangt at noen forklarer hvorfor vedkommende er en luring. At noen har kjøpt samme skjermen for 4000kr en gang i tiden endrer ikke stort, det blir som at alle nettbuitikker er luringer siden jeg fikk tak i et demobrukt 980ti Strix for 4700kr, eller hva det nå var - månedsvis før 1080 ble lansert. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Jeg kjøpt org. swift for 4000,- i feb.. 2014.. Bah, hvorfor gjorde du ikke heller som meg og fikk deg en gratis? Hvordan i helv%=€£ fikk du deg en gratis? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Halv pris på utdatert hardware, bare 12k! Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Jeg kjøpt org. swift for 4000,- i feb.. 2014.. Bah, hvorfor gjorde du ikke heller som meg og fikk deg en gratis? Hvordan i helv%=€£ fikk du deg en gratis? Enkel sak, skjønner ikke hvorfor ikke flere gjør det. Først finner du deg en på bruktmarkedet til 2500Kr, men som det viser seg det er noe feil på. Så sender du den til utsalgsstedet på garantien, og får kjøpesummen på 6990Kr tilbake. Deretter finner du en annen på bruktmarkedet som du kjøper for 4500Kr. Easy peasy lemon sqeezie. Edit: Okei da, ikke helt gratis. Ble jo en tier når jeg finregner på det. Men det får gå... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Halv pris på utdatert hardware, bare 12k! I overkant, men siden jeg er glad i å pirke må jeg påpeke at 2600k ikke er utdatert på noe vis. Halve Intel-sortimentet har nok dårligere ytelse enn en slik, med overklokk. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Halv pris på utdatert hardware, bare 12k! I overkant, men siden jeg er glad i å pirke må jeg påpeke at 2600k ikke er utdatert på noe vis. Halve Intel-sortimentet har nok dårligere ytelse enn en slik, med overklokk. p67 og 690... Men i disse tider med m.2 ssder osv.. så begynner man å merke at 1155 drar på årene. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Bare på papiret. Maskinvare er blitt gjespende kjedelig fordi ytelsesøkninga mellom generasjoner nå er 1/10 av hva den pleide å være. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 asus maximus formula 1150 med EK,core i7 4770k,corsair dominator platinum 8gb ddPris 4 500,- Er et bevis på det, kun 6 måneder igjen av garantien, selgeren burde spandert 16-32 GB ram i så fall. Siden maskinen produkser en del varme med 4.7-4,8ghz OC. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Halv pris på utdatert hardware, bare 12k! I overkant, men siden jeg er glad i å pirke må jeg påpeke at 2600k ikke er utdatert på noe vis. Halve Intel-sortimentet har nok dårligere ytelse enn en slik, med overklokk. p67 og 690... Men i disse tider med m.2 ssder osv.. så begynner man å merke at 1155 drar på årene. 690 er et strømsluk, og er nok i grenseland for å kunne kalles utdatert - men det er da den eneste komponenten som har et slikt spørsmålstegn rundt seg...? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 690 er strømsluk, men yter vel omtrent like godt som et 980 der hvor SLI støttes. Så ytelsesmessig er det fortsatt mer enn brukende. Prisen på dette bygget er dog helt sinnsyk. 6000-8000 et sted kanskje. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 690 er et bra kort til oppgaver som krever CUDA, men med en gang SLI kommer inn i bildet så vil du få problemer med kompitabilitet, screen tearing, microstutter og FPS drops. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 690 er et bra kort til oppgaver som krever CUDA, men med en gang SLI kommer inn i bildet så vil du få problemer med kompitabilitet, screen tearing, microstutter og FPS drops.Vet du hva du snakker om? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 690 er et bra kort til oppgaver som krever CUDA, men med en gang SLI kommer inn i bildet så vil du få problemer med kompitabilitet, screen tearing, microstutter og FPS drops. Jeg har to 2x 680 i "lanriggen" min. Har ikke problemer med tearing i det hele tatt. Noen spill får litt lavere fps enn forventet. Men til 1920x1080 (som brukes i lanriggen) kjører jeg alle spill på full pupp og får en meget god opplevelse av bildeflyt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 690 er et bra kort til oppgaver som krever CUDA, men med en gang SLI kommer inn i bildet så vil du få problemer med kompitabilitet, screen tearing, microstutter og FPS drops.Vet du hva du snakker om? Retter meg til "kan du få problemer". Hvis du fremdeles mener jeg har feil kan du gjerne få begrunne det Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Bare på papiret. Maskinvare er blitt gjespende kjedelig fordi ytelsesøkninga mellom generasjoner nå er 1/10 av hva den pleide å være. Spesifiserte jo ett problem som M.2 SSD. Consumer bitene er jo blitt kjedelig, men på enthusiast delen så har det jo tatt seg litt opp igjen Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 M.2 gir ingen fordeler for folk flest. De fleste bryr seg ikke om syntetiske e-peniser, men brukeropplevelse. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 M.2 gir ingen fordeler for folk flest. De fleste bryr seg ikke om syntetiske e-peniser, men brukeropplevelse. Hva om jeg forteller deg at selv bestemoren min klarer å merke forskjell på en raskere m.2 ssd mot en sata ssd i vanlig windows bruk? Er ikke snakk om så alt for stor prisforskjell heller, så ser ikke noe poeng i ha bruke sata ssd for noe annet enn "mass storage" En del av dette har nok med at windows håndterer en del ting relativt dårlig, men det er nå faktisk det mest brukte OSet da... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Det er tester som viser 1 sekund forskjell i boot og lite til ingen forskjell i programmer/spill eller vanlig bruk. Jeg har flere M2.SSD selv, kunne like gjerne hatt en rimeligere SATA til halve prisen. Endret 15. august 2016 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå