Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

"Besvarer ingen tekniske spørsmål"  = "Useriøse henvendelser"

WTF  :hmm:

Grunnen til at jeg ikke svarer på tekniske spørsmål har ikke noe med seriøsitet å gjøre.

Jeg ønsker rett og slett å selge til noen som vet hva de kjøper.

Jeg orker ikke å få masse telefoner fra kjøper bare fordi han ikke får produktet til å virke. Jeg nekter å være support. Derfor svarer jeg ikke når folk spør; "Er det mulig å overklokke denne CPU?? I så fall hvordan gjøres dette??"

Dersom noen på annen side heller spør; "hvor høy OC fikk du ut av denne?" Så skal jeg ta meg tid til å svare.

En vakker dag vil du møte deg selv i døren.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si fyren har et poeng. Om du kjøper brukt skal du ikke trenge nybegynnerhjelp. Feilsøking o.l. må du være i stand til selv. Innstillinger av OC det samme. Ofte finner man jo dette i guider rundt omkring, uansett - hvorfor bruke tiden til en stakkars selger når dokumentasjonen alt er der ute? Alternativt kan man lage en tråd her om saken.

Utover det må man forvente at folk faktisk leser annonsen og respekterer det som står der. Står det "ingen reklame" på postkassen din blir du selvsagt irritert om du får stappet den full av Jysk og Elkjøp-aviser, på samme vis pruter du ikke om det spesifikt står at prisen er ferdigprutet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva dere mener, men det finnes HAUGEVIS av folk på finn som ikke vet hva fornuftig pris på varen de selger er. Drøssevis av eksempler på folk som selger varer til NYPRIS i dag, og fortsatt skriver at pruting ikke er nødvendig. Så for min del har jeg ikke respekt for dette, men pleier hennvise til prisgude osv. Sure kan dem bli, men noen svarer høffelig, andre svarer ikke og noen ber deg dra til blokksberg. Slik er det og drive bruktsalg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får som regel høflig svar eller ikke svar i det hele tatt. Begge deler er greit for meg.

Bruker samme strategi som deg.

"Hei. Ser at varen du selger koster en del mindre på prisjakt.no. Er du villig til å gå ned til kr. xxxx? Det virker som en mer rimelig pris med tanke på at varen er brukt og garantien redusert i forhold til å kjøpe nytt."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...