Avean Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Skulle selge mine eldgamle minnebrikker fra en servermaskin og tenkte å søke å se hvor lista lå, fikk hakeslepp. Han her må ha bomma med tallene noe ekstremt. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79566585 3Gb DDR3 1333Mhz til 2500kr stykk, og så sier han at den kostet 3600 per stk ny. Selger alt til 6000 kroner ..... whattaa faaaakkk Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Skambud besvares ikke, men skampris er greit Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Skulle selge mine eldgamle minnebrikker fra en servermaskin og tenkte å søke å se hvor lista lå, fikk hakeslepp. Han her må ha bomma med tallene noe ekstremt. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79566585 3Gb DDR3 1333Mhz til 2500kr stykk, og så sier han at den kostet 3600 per stk ny. Selger alt til 6000 kroner ..... whattaa faaaakkk Søk opp produktnummeret og se om det selges på ebay, det gir en god pekepinn på hva som er en grei pris å be om. Han fyren der har røyka noe men 3x3GB er det hvertfall ikke, det finnes ikke. Det er et 3x1GB-kit. Selv jeg hadde gitt beng i å selge det der. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79964086 han her har ikke fulgt med i timen (strengt tatt ville det vært mye selv før 10xx kom i salg) Lenke til kommentar
mna Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=74575949 " Bra strømforsyning som gir mer en nokk strøm til og drive denne badass'en.- Corsair VS 650 2x8 GB minnebriker som er mer enn bra nokk! Så klart er det Crucial vi har gått for her, samme som merke som strømforsyningen! " Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=74575949 " Bra strømforsyning som gir mer en nokk strøm til og drive denne badass'en. - Corsair VS 650 2x8 GB minnebriker som er mer enn bra nokk! Så klart er det Crucial vi har gått for her, samme som merke som strømforsyningen! " Jeg tror jeg fikk aids av den annonsen der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 (endret) Som jeg har sagt før er jeg virkelig ikke laget for å selge på finn. Solgte en gjenstand nylig hvor jeg la ut at henting var eneste mulighet, og at pruting og generelle forsøk på å gjøre noe annet enn de veldig klare salgsbetingelsene rett og slett ville bli ignorert. Fikk til slutt solgt det, etter et par dusin henvendelser, hvor fire av dem ikke var forsøk på å gjøre noe annet enn det som sto. Henvendelser av typen: Kan du sende allikevel? x2-3 Hva blir porto? (på dårlig norsk) Hva med [pris-15%]? x 6-7 Kan du levere? Bytte mot [dritt]? [Melding som ga null mening på gebrokken norsk] Og så en dag eller to senere, variasjoner av "hvorfor svarer du ikke?" Er lite her i verden som får en til å miste troen på menneskeheten mer enn å selge noe på Finn.no Endret 4. august 2016 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 2 x GTX 1080 vannavkjølt med rå Asus 34 ips, Gsync og 100hz skjerm Pc er bygd i et H440 Razer Edition karbinet som inneholder: 2x GTX 1080 Fe i EK vannblock (Orginal viftene følger med) , MSI led sli bro, Intel Core I7 4770k med EK vannblock, Gigabyte G1.sniper Z87. socket-1150 hovedkort, Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB, Samsung SSD 840 Evo 250 GB, Asus Xonar D2/PM 118db SRN Lydkort 7.1, Coirsair AX 850W PSU , Aquacomputer D5 vannpumpe+ tank og 3 radiatorer + 6 Noctua Vifter. Pc blir levert ferdig reinstallert med Windows 10 og det følger med orginalcd til windows 8. Jeg har også side døra til karbinette. Men var litt uheldig når jeg skulle kutte større hull til å sette i nytt plexiglass. Den følger med, men er ikke så fin å se på. Men går fint an å spille uten sidedør. Vist du ønsker å sette alt inn i et annet karbinett koster slangene bare rundt 100-200 kr per meter som er enkle å kutte og montere. Hva mener dere om denne luring? Eller er det greit å selge så stiv pris, vannkjøling koster nok en del. Og skjermen. Jeg tror nok I7 4770k vil slite en del i vulcan når spillene støtter bedre 6\8 kjerner. Syns man nesten burde forvente en sokkel 2011 oppsett med i7 5930k eller bedre i et slik oppsett som dette. Godt mulig dette er bra gaming oppsett i dag men utdatert neste år. Hvordan vannskjølingløsningen er sikret mot lekasje er vel heller usikkert. Det er jo en risiko å ta. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Også har han heller ikke den nye highbandwidth sli broen.. Amatør. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 (endret) Hva med [pris-15%]? x 6-7 Er lite her i verden som får en til å miste troen på menneskeheten mer enn å selge noe på Finn.no Håper ikke du mister troen på menneskeheten fordi folk pruter med 15%.... Dette er da fullstendig innafor og burde være akseptert på et bruktmarked. Du kan jo bare si nei dersom du mener tilbudet er for lavt. I og med at 6-7 personer kommer med samme tilbudet så betyr gjerne det at du har priset deg litt for høyt og burde gi deg et hint om at du kanskje burde vurdere budene. Har du prøvd å handle bruktbil på finn? Det er rett og slett forventet at selger priser seg hvertfall 10% høyere enn hva han vil ha for bilen. Derfor er det også helt naturlig at kjøper prøver å få prisen litt ned. Du glemmer en ting. Det er at selgeren kan gjerne være like slu som kjøperen. Selgeren priser "for høyt". Kjøperen byr "for lavt". Til slutt finner man equal ground. Endret 4. august 2016 av Strato Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Hva med [pris-15%]? x 6-7 Er lite her i verden som får en til å miste troen på menneskeheten mer enn å selge noe på Finn.no Håper ikke du mister troen på menneskeheten fordi folk pruter med 15%.... Dette er da fullstendig innafor og burde være akseptert på et bruktmarked. Du kan jo bare si nei dersom du mener tilbudet er for lavt. I og med at 6-7 personer kommer med samme tilbudet så betyr gjerne det at du har priset deg litt for høyt og burde gi deg et hint om at du kanskje burde vurdere budene. Har du prøvd å handle bruktbil på finn? Det er rett og slett forventet at selger priser seg hvertfall 10% høyere enn hva han vil ha for bilen. Derfor er det også helt naturlig at kjøper prøver å få prisen litt ned. Du glemmer en ting. Det er at selgeren kan gjerne være like slu som kjøperen. Selgeren priser "for høyt". Kjøperen byr "for lavt". Til slutt finner man equal ground. 1: Ikke om det spesifikt står at de som prøver seg ikke får svar. Da kan de mene hva de vil om pris og vilkår men de kan spare seg bryet med å ta kontakt, og iallefall bryet med å være overraska over at nøyaktig det som står i annonsen blir fulgt. Ikke at det er det nivået intelligens på slike folk - vanligvis hinter det bare om at vedkommende har sett på tittel, bilde, og pris, og så sendt melding. 2: I tillegg så var, i motsetning til det meste på Finn, tingen priset lavere enn vanlig bruktpris. Vesentlig lavere. Faktisk lå den først ute med en høyere pris og mulighet for sending, og selv da var det flere som var interessert, men standarden min på hva slags vesen som sitter på andre siden av handelen når det skal sendes var viktigere enn de kronene. Jeg liker absolutt best å selge på døra, da det er best for begge parter, så jeg la den ut lavere enn normalt for å tiltrekke meg de adskillig færre som faktisk er lokale. Endte opp med å selge tingen på døra og ta en oppegående fyr i hånda for å takke for handelen, og det er verdt mer enn noen kroner ekstra for å sende avgårde noe på måfå til et vesen som hverken klarer å lese eller kommunisere ordentlig. Finn.no er en dass uten like. Er fullstendig klar over at det gjelder både kjøpere og selgere, men det blir ikke noe festligere opplevelse av det. Siden mangler en blokkeringsknapp som hindrer folk fra å kontakte deg i fremtiden. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Finn.no er ikke noe annet enn andre bruktmarked. Det er ikke noe forskjellig fra bruktmarkeder i resten av verden. Dersom du ikke klarer å takle at folk pruter 15% så ligger egentlig problemet hos deg... Dette er nemlig aksseptert oppførsel i alle bruktmarked. Det er altså du som skiller deg i fra mengden. Det er ikke opp til Finn.no å tilpasse seg deg. Det er nesten du som må tilpasse deg finn.no..... duh. Hvorfor gidder du i det hele tatt å selge på finn dersom det påfører deg så mye frustrasjon å lese gjennom et par meldinger med folk som kommer med bud på varen du selger? Slik pleier jeg å selge på finn. Legger ut varen til prisen jeg vil ha + 10%. Besvarer ingen meldinger som gir et bud jeg ikke aksepterer. Besvarer ingen tekniske spørsmål. Besvarer ingen forespørsler om å fravike annonsens vilkår om frakt og betalingsbetingelser. Med en gang jeg får et bud på en pris jeg synes er ok så selger jeg varen til den personen. Du må rett og slett bare lære deg å bruke filter. Ikke heng deg opp i alle de useriøse henvendelsene. Men å si at du "mister troen på menneskeheten" fordi de byr 15% under din pris er vel å dra den litt langt. Det sier vel i grunn mer om deg selv... 2 Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Hvis selger eksplisitt skriver «pruting vil bli ignorert» er det temmelig bortkastet tid å likevel prøve seg med pruting. Og faktisk frekt og uhøflig. Men først og fremst bortkastet tid. Selger vil åpenbart enten vente på en kjøper som vil gi utsalgsprisen, eller beholde tingen selv.Jeg pruter ofte, men ville aldri gjort det i et slikt tilfelle. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Det er altså du som skiller deg i fra mengden. Legger ut varen til prisen jeg vil ha + 10%. Besvarer ingen tekniske spørsmål. Jeg vet jeg er rar, men jeg legger ut ting jeg vil selge til prisen jeg vil selge for. Jeg har ingen intensjon om å prøve å lure folk som ikke vet faktisk verdi eller drive noe mindgames med folk som forventer at det skal koste 10% mer så de kan prute det ned 10% - blir for dumt i mitt hode. Jeg svarer også på intelligente spørsmål fra oppegående folk. Gjerne slik en ser hvem som har noe mellom ørene. Hvis det å svare på spørsmål og legge ut noe til prisen jeg vil ha for det gjør at jeg skiller meg ut fra mengden, er det noe jeg kan leve med. Er vel forøvrig akkurat det jeg startet innlegget med: Som jeg har sagt før er jeg virkelig ikke laget for å selge på finn. Før i tiden da jeg godtok mer bullshit hadde jeg noen episoder som ga hodepine, av typen "få mail om at kjøper har ombestemt seg når du står på postkontoret med pakken som skal sendes via oppkrav". Siden jeg ble strengere på hvem jeg gidder kjøpe har jeg utelukkende hatt perfekte handler med de jeg faktisk har endt opp med å handle med. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Hvis selger eksplisitt skriver «pruting vil bli ignorert» er det temmelig bortkastet tid å likevel prøve seg med pruting. Ja, det er bortkastet tid for kjøper. Jeg, som selger, driter vel en lang i om kjøper kaster bort sin egen tid. Jeg gidder ikke å besvare dette. På den måten kaster jeg ikke bort min egen tid. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 2 x GTX 1080 vannavkjølt med rå Asus 34 ips, Gsync og 100hz skjerm Hva mener dere om denne luring? Eller er det greit å selge så stiv pris, vannkjøling koster nok en del. Og skjermen. Jeg tror nok I7 4770k vil slite en del i vulcan når spillene støtter bedre 6\8 kjerner. Syns man nesten burde forvente en sokkel 2011 oppsett med i7 5930k eller bedre i et slik oppsett som dette. Godt mulig dette er bra gaming oppsett i dag men utdatert neste år. Hvordan vannskjølingløsningen er sikret mot lekasje er vel heller usikkert. Det er jo en risiko å ta. Selger har lagt inn litt prutningsmonn ser det ut som, så dette kan bli et ganske godt kjøp for den rette personen. ny-pris for skjerm og skjermkort alene er jo minst 28.000,- Til den skjermen vil CPU fungere helt topp, det er verre med RAM'en som bør byttes ut om det er 1600MHz brikker. Men 2400MHz får man 16GB kit's for 800,- så det er ikke noe stort problem. Alt vannkjølingsutstyret koster en del ja, og i en maskin som denne, som trekker så lite strøm, så er disse komponentene ganske overkill. Med andre ord perfekt for folk som ikke har lyst på en vindturbin på skrivepulten når man spiller. Jeg er vel kanskje ikke veldig interessert i å benytte noen andres gamle ned-svettede hodetelefoner selv om det er en enkel sak å rengjøre ordentlig med hygiene servietter. Men resten av tilbehøret har verdi alt sammen. Se på "minitastaturet" på siden av det ordentlige tastaturet f.eks. Mange bekker små som de sier. DX gaming stoler begynner vel på ~1500Kr? Avhengig av modell kanskje helt oppe i 3500Kr? Det må man jo avklare. Men som sagt, med litt pruting ( ikke mer enn et par lapper) så fremstår dette som mye for pengene. Er man interessert i vannkjøling, så er man ikke redd for lekkasjer. Da går man bare over settet selv, eventuelt remonterer. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Problemet er vel at dersom man er interessert i vannkjøling så bygger man selv. Dersom man ikke er interessert i vannkjøling så kjøper man ikke et slikt bygg. Vedlikehold av slike bygg (selv om det ikke kreves ofte) er tidkrevende. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Problemet er vel at dersom man er interessert i vannkjøling så bygger man selv. Dersom man ikke er interessert i vannkjøling så kjøper man ikke et slikt bygg. Vedlikehold av slike bygg (selv om det ikke kreves ofte) er tidkrevende. Jeg kunne godt tenkt meg en custom loop, om jeg får delene billig, og slipper å bygge selv. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Enig, hadde jeg kunne spart noen tusen på en loop, så gjør jeg det gjerne. Blokker til skjermkort er det dyreste. Kjøpt 2x 980 G1, 2x Titan X (ene ble defekt, derfor to) og 1x 1080. Kostet meg noen tusen der gitt. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Sitter nå på 2x980. Vannblokk: 1000 pr stk. Backplate: 300 pr stk. EK SLI birdge: 300. Det blir 2900 bare for GPU.... Altfor dyrt dette her. Betalte 4500 for første 980 og 3000 for den neste. Det gjør at GPU comboen alene koster 10.400,- Det ser i alle fall dritlekkert ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå