Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er tråden svindel, eller innholdet?Jeg er kanskje den som er mest kritisk til endel av kritikken av selgere, men det bør være verdt å nevne at mange nettbutikker selger gamle produkter til en meget stiv pris. Bare å sjekke ut demovareavdelingen til komplett. Skal finn-selgere tas får nesten nettbutikkene dømmes først. Om jeg ber om 8000kr for et GTX980 er det verre om det er en profesjonell aktør som gjør det enn meg som privatperson.

Lenke til kommentar

Er tråden svindel, eller innholdet?Jeg er kanskje den som er mest kritisk til endel av kritikken av selgere, men det bør være verdt å nevne at mange nettbutikker selger gamle produkter til en meget stiv pris. Bare å sjekke ut demovareavdelingen til komplett. Skal finn-selgere tas får nesten nettbutikkene dømmes først. Om jeg ber om 8000kr for et GTX980 er det verre om det er en profesjonell aktør som gjør det enn meg som privatperson.

Gjelder absolutt over hele fjøla!

Lenke til kommentar

Er tråden svindel, eller innholdet?Jeg er kanskje den som er mest kritisk til endel av kritikken av selgere, men det bør være verdt å nevne at mange nettbutikker selger gamle produkter til en meget stiv pris. Bare å sjekke ut demovareavdelingen til komplett. Skal finn-selgere tas får nesten nettbutikkene dømmes først. Om jeg ber om 8000kr for et GTX980 er det verre om det er en profesjonell aktør som gjør det enn meg som privatperson.

Så logikken her er at så lenge en eller annen (nettbutikk, privatperson, firma) gjør noe som er feil / ulovlig / uetisk så kan alle andre også gjøre det?

Eller?

Lenke til kommentar

 

Er tråden svindel, eller innholdet?Jeg er kanskje den som er mest kritisk til endel av kritikken av selgere, men det bør være verdt å nevne at mange nettbutikker selger gamle produkter til en meget stiv pris. Bare å sjekke ut demovareavdelingen til komplett. Skal finn-selgere tas får nesten nettbutikkene dømmes først. Om jeg ber om 8000kr for et GTX980 er det verre om det er en profesjonell aktør som gjør det enn meg som privatperson.

Så logikken her er at så lenge en eller annen (nettbutikk, privatperson, firma) gjør noe som er feil / ulovlig / uetisk så kan alle andre også gjøre det?

Eller?

 

 

Profesjonelle aktører må man forvente mer av enn privatpersoner. Det er privatpersoner som sjekker nettbutikkene for salgspriser, ikke motsatt. Når det er helt legitimt at to nettbutikker kan selge samme produkt med 30% forskjell i pris må det være OK at en privatperson også ikke sammenligner seg med det billigste alternativet som er å oppdrive. Det største problemet på finn er ikke for høye priser, men overdreven skryt av hva komponentene klarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...