Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Hvis det er så utrolig ille så får du rapportere dem da. Tviler på at en moderator gidder å sitte å rydde opp i denne tråden.

 

Jeg synes det går helt fint, men det er vanskelig å finne linker fordi det er så mye diskutering mellom hver. Det er mye mer "irriterende" enn å lese annonser som egentlig ikke er så ille.

Takk for svar Belphegor.

 

Det er ikke alle som evner objektivitet eller klarer å se to sider av en sak. Her har du min fulle sympati.

 

Det er dog din fulle rett til å mene hva du vil. Akkurat som jeg har den samme retten.

 

I dette tilfellet klarer jeg å argumentere mye bedre enn deg.

 

Mitt argument er at denne tråden fylles opp med linker til finn.no som er i kategorien: "Oi, se denne karen. Han tror jammen han får solgt maskinen sin til 10% over markedspris."

 

Jeg, for en, mener at dette er off topic i forhold til trådens tema: Luringer/rariteter på bruktmarkedet.

En littegrann overpriset pc er da hverken en luring eller en raritet.

 

Jeg vet også at det har blitt klaget på dette en bråte ganger før. Det pleier å bli bedre, men så sklir alt ut etter noen uker.

 

Min anmodning var og er fortsatt at: Man ikke trenger å poste alt man kommer over. Tenk to ganger. Prøv å finne noe originalt som faktisk kan gi en liten latter eller eventuelt være litt provoserende.

 

For å bygge opp om mitt eget argument siterer jeg original posten i tråden skrevet av Kupoflupo i 2012: "Regel: Ikke post absolutt alt man finner på finn.no, ser helst at man tenker 2 ganger før man poster en link"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bar preg av ekstremt dårlig kvalitet. Det var faktisk deler som knakk under montering. Utover det så knirket det i flere ledd, og var også delvis skevt. Det ble rett og slett for kleint for min del. så det gikk i søpla.

 

Så .. God ide men elendig gjennomført.

 

Kjøp heller en bench i stål.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar Belphegor.

 

I dette tilfellet klarer jeg å argumentere mye bedre enn deg.

 

Jeg, for en, mener at dette er off topic i forhold til trådens tema: Luringer/rariteter på bruktmarkedet.

En littegrann overpriset pc er da hverken en luring eller en raritet.

*litt snipping*

 

Det er få "ekte luringer" og rariteter når det kommer til datamaskiner. Er et par som har prøvd å selge ting til 20x verdien, men det har jeg sett kanskje 5 ganger det siste halvåret eller så.

 

Denne kategorien ligger jo under Data - Kjøp/ Salg, det "går ikke" å poste en som selger en skikkelig raritet i en annen kategori da ;) Å finne en raritet på PC-markedet tilhører vel sjeldenhetene, måtte blitt en 20 år gammel tape drive eller noe (?). Kanskje en Commondore 64.

 

Men du har knasende gode argumenter og har definitivt vunnet.

post-306284-0-23335000-1456248519_thumb.gif

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til dere som klager på off-topic materiale i denne tråden;

Er vel strengt tatt bedre å slenge ut en formye finn.no link som er i gråsonen for tråden, enn å bruke nesten 3 sider på å diskutere hva som er off-topic?

For det at dere krangler her bidrar jo bare til å fylle tråden med enda mer uinnteressant off-topic materiale. Skjerpings, kan vi slutte å spamme denne tråden med hva som er innefor og hva som er off-topic? Greit at man misliker avsporing, men da blir det rett og slett for dumt å svare med fylle tråden med krangling som bare fører til at tråden sporer enda mer av enn det den allerede har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av og til er det nødvendig med en liten oppvask.

Du kaller det å fylle tråden med nesten 3 sider off-topic argumentasjon som en nødvendig oppvask? Uansett hvordan man vinkler det så er det fremdeles 3 sider med ekstra unødvendig off-topic. Men tror ikke jeg skal kommentere dette ytterligere, for da kommer tråden til å drukne i mer unødvendige innlegg og off-topic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=69321111&fks=69321111 

 

Er du en kul nok nerd for dette kabinettet?  :rofl:

Kunne selv gjerne ha kjøpt det selv, ser litt idoitisk ut ja, blir de som byttet hovedkort mange ganger i året, og tar for mye plass på bordet.

Synd det ikke støtter Større hovedkort en (E-ATX).

 

Men syns verken pris eller noe er ille med det kabinettet. Det blir mere off topic.

Pc kabinett i furu. (stål kasse innvendig).

 

Det er mye størrre luring i så fall.

Har man riktig matrialene burde man klare å bygge en slik i EIK\Bøk eller metall langt billigere.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=69321111&fks=69321111 

 

Er du en kul nok nerd for dette kabinettet?  :rofl:

Kunne selv gjerne ha kjøpt det selv, ser litt idoitisk ut ja, blir de som byttet hovedkort mange ganger i året, og tar for mye plass på bordet.

Synd det ikke støtter Større hovedkort en (E-ATX).

 

Men syns verken pris eller noe er ille med det kabinettet. Det blir mere off topic.

Pc kabinett i furu. (stål kasse innvendig).

 

Det er mye størrre luring i så fall.

Har man riktig matrialene burde man klare å bygge en slik i EIK\Bøk eller metall langt billigere.

 

 

Det er ikkje materialene som koster mest, det er tiden man bruker for å bygge dritten. Hilsen en snekkermann ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snip

For en trist måte å "sikre seg siste ord". Du bekrefter egentlig poenget mitt. Du har ingen gode motargumenter. Da må man ty til underminering.

 

Det var du som skrøt av argumenteringen din så den medaljen fortjente du, jeg prøvde på ingen måte å underminere deg. Vel, det lå vel kanskje mellom linjene at jeg syntes den setningen var idiotisk ;)

 

Jeg skrev faktisk noen ting om tråden i siste innlegget mitt og det du skriver her er en enda tristere måte å sikre seg siste ord. Men når man skriver et innlegg for å påpeke at motparten "sikrer seg siste ord" så motsier man seg selv med en gang man tyykker på post-knappen.

 

Virker som om du ble lettere irritert og tok deg nær av det jeg skrev. Poenget mitt var at denne tråden er helt grei og den er slik en tråd om luringer/ rariteter innenfor PC må bli da den hadde blitt glemt hvis vi skulle ventet på de "ekte" raritetene og luringene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...