Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen si meg hvor høy IQ de folkene på [email protected] har?

Si meg hvordan de klarer å selge så dårlig pc så dyrt?

 

Ferdig Byggd Gaming (pc2) (pris 12 340,-)

 

Mistenker de har kjøpt deler i 2009 og hatt det liggende siden da.

Selv elkjøp og komplett har bedre tilbud.

 

*Kabinett (Cooler Master HAF 912 Advanced) kr 1450
*Asrock 970 PRO3 R2.0 SATA6 USB3 kr990
*Ram PC3-12800, Crusial (1600 MHz) 8 GB*2 kr 1320
*AMD FX 8350 (8 kjerner) 4 GHz kr 2330
*Strømforsynner Energon EPS-750W kr 810
*harddisk Seagate Barracuda 2TB SATA6 kr 995
*skjermkort ASUS GeForce GT 730 4GB(PCI-Express 2.0) kr 1230
*Blu-Ray brenner (ASUS BW-16D1HT) retail kr 1100
*Akasa AK-CB001 Multi-fan Adapter kr 120
*windows 10 home 64 bit kr 1295
*montering softing testing kr 700

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Den er jo priset for høyt, åpenbart - men om det er et foretak som gir rettigheter på lik linje med det man får fra kjente nettbutikker er det ingen grunn til å bedrive prisdumping. FX-8350 er en aktuell CPU med listepris på 1850kr mange steder, og GT730 4Gb er også i dagens sortiment, som oftest til ca 850kr, og etter mitt skjønn er det ca her selgeren - som profesjonell part - burde legge seg. Det samme gjelder også resten av komponentene.

Lenke til kommentar

 

FX-8350 er en aktuell CPU med listepris på 1850kr mange steder, og GT730 4Gb er også i dagens sortiment, som oftest til ca 850kr

Vil også si det er ganske stiv pris i dag. f.eks Intel Core i5-4590 gir langt mere ytelse per krone.

 

AMD Radeon R7 250X er også bedre kjøp i den prisklassen.

 
Så nyprisen burde vært 1500 kr for FX 8350 i dag.
og 300-500 kr for skjermkort.
Brukt burde vært halv pris.
 
Da man kan få tak i HD 7970 Ghz edition til rundt 1000 kr er det bedre kjøp.
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er litt lei av at hele Finn.no linkes i denne tråden.

 

Det linkes stort sett bare til pc'er som er en del overpriset.

 

For eksempel: "Se denne maskinen som er priset til 20k. Den er ikke verdt mer enn 15k. HOHOHOH LOL".

 

Det er i grunnen ikke så veldig underholdende.

 

Kan vi ikke prøve å holde oss til det som faktisk er luringer/rariteter?

 

Kvalitet over kvantitet.

Endret av Strato
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Enig der. Skumleser bare her inne for tiden siden det linkes til utelukkende til folk som prøver å selge PC-utstyr, og ikke mins åtte sider med diskusjon om det etterpå. Ikke noe å klage over egentlig siden det er så godt som innenfor retningslinjene, men det er ekstremt kjedelig for oss andre som er interessert i ordentlige luringer eller rariteter. 

Lenke til kommentar

Ja det lurer jeg også på, må vel være de som selger sokkel 1366 Xeon til sokkel 2011-3 priser.

Tror de sitter på gull deler, eller selger 10 000 RPM harddisker til PCI-E SSD priser.

 

Eventuelt de som mener å ha Pentium G4520 @ 5 ghz og selger det med hovedkort + 16 GB ram og selger de til 5000 kr.

Skryter at dette virkelig gir gaming ytelse som kan konkurere mot i5 6600k.

Men har ikke god nok dokumentasjon på det, annet de måler med spill fra 2007.

 

Eller de som har GTX 580 sier at den gir overklokket stand gir bedre ytelse en 780 TI prisen er den samme fordi det ikke er lett å finne deler som overklokkes like bra.

 

Vil si alle tilfellene her går mere i retning svindel\bedrag, en luringer\raringer selv om det kanskje kan være i samme kategori.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg nominerer denne: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=71540373

 

Kan fort være priset en hel femtilapp for høyt

 

:p

Ikke sant. Det er liksom ikke vits å poste ting bare fordi det har en 20% for høy pris. Det betyr ikke at det er en luring.

 

Og det er ihvertfall ikke en raritet! Hele finn.no er jo priset for høyt. Rariteter er vell heller varer som faktisk er priset for lavt.

Lenke til kommentar

Skulle jeg satt en grense burde noe være priset hvertfall 50% over markedspris (gjerne med ebay som referanse) før det blir postet i tråden. Noe under det, og man havner fort i det som kan prutes ned til en akseptabel pris. Når alle skal prute på absolutt alt må er det greit å kompensere litt på prisforlangende fordi man regner med å måtte gå ned noe i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...