Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

 

 

ES CPU-er har teoretisk sett null verdi ettersom at det er ulovlig å selge de. 150 USD per er ganske mye, ser også at jeg satte prisene for høyt. Flere selgere i USA som selger for ca 50 USD per stk.

 

Eksempel:

http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-Intel-Xeon-X5650-2-66GHz-12M-Hex-Core-SLBV3-CPU-Processors-MATCHED-PAIR-/301873586619?hash=item46491161bb:g:iEoAAOSwB4NWwg~B

 

 

 

Nye ES cpuer har særdeles stor verdi om retailversjonen ikkje er gitt ut enda. Best hardware tidelig er deilig, ja helt konge! :D

 

"fikk" selv noen "980X" 6 kjernere es cpuer veldig tidelig. Det var absoulutt verdt  det når alle andre hadde 4 kjerner cpu, og noen få av oss her inne hadde gode overklokkbare intel 6 kjernere. Q3QP og Q3QF hette de. Q3QF overklokket desidert best på Ln2 fordi de hadde evig "strøm lekkasje" Q3Qp kunne kjøre rimelig høy frekvens på lav spenning. Q3QF døde som fluer da  :wee: 

 

 

Q3FE* vel?

 

 

Ja det het den ja :D Du var jo med å drepte minst èn  :lol:

 

Kjørte en q3qp veldig lenge på grensen av max på luft. Plutselig en dag ville den bare kjøre på stock hastighet :p Dagen etter ble den "gitt bort". 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Juni 2013 så solgte jeg en håndfull 3770k for 1500kr per stk. Ganske ville prisene er nå, med $ helt amokk! :p

 

3770k kostet jo bare ~2100kr da nye

 

3770k overklokker generelt høyere i frekvens i forhold til 4770k. Så om man overklokker, så er det ikkje så veldig forskjell på 4770k og 3770k.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt en 3770k ville jeg prøvd 2000kr for den. Synes som litt under vanlig bruktpris på ebay.com, hvor 2100-2200 ser ut til å være den vanlige bruktprisen.

Sålenge ulåst 4c8t koster godt over 3000kr bør det gjenspeiles i bruktprisen her, da det er ingen viktige features man misser sammenlignet med 4000/6000-seriene. Skyld på dollarkursen, hadde den vært tilbake der den var "back in the day" hadde jeg vært enig i 1500kr som en grei pris :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...