knopflerbruce Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 14000 må vel være greit, da. Mange bryr seg ikke så hardt om PSU-kvalitet, og dens kvalitet er vel som en del av prisen på pakken i utgangspunktet (hadde det f.eks. vært en AXi der istedet ville prisen gått opp som følge av det). Ikke-K begrenser vel markedet et knepp, men det er vel ikke slik at majoriteten klokker 4790k uansett? Ikke allverden til headroom på de der, uansett. Forcer du maks turbo er det ikke så stor forskjell. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Forskjellen i frekvens på dem er 400 MHz, som også er forskjellen på base og turbo på begge. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Kraftig gaming PC med 23" skjerm Hvordan kan man få Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5 til å bli kraftig gaming pc? Noen som vil forklare? Med minde det er crossfire? http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-5870-vs-GeForce-GTX-960 Nå er vel GTX 960 minstekrav for være gaming oppsett, så skjermkortet havner nok heller kontorbruk eller lett videoredigering. Lurer på hva selgeren kaller GTX 980 TI for Sukhoj Superjet 100? Endret 18. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 https://www.komplett.no/product/874322/komplett-pc/ferdigbygget/ny-pc/komplett-gamerhttps://www.komplett.no/product/873517/komplett-pc/ferdigbygget/demobrukt-pc/komplett-gamer-demo5870 står seg tålelig greit mot de to skjermkortene Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 http://www.finn.no/71393630 Var det ikke noen her som kjøpte pc av bjørn tidligere? Han skriver 780ti overalt, men på benchmark så linker han til 980ti. Noen som har erfaringer med han? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Ingen som kjøper PC av slike luringer, det fleste bygger vel selv her inne Alle klarer å sette sammen en PC, så hvorfor overlate dette til random folk på finn.no? Endret 18. februar 2016 av Simkin Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 http://www.finn.no/71393630 Var det ikke noen her som kjøpte pc av bjørn tidligere? Han skriver 780ti overalt, men på benchmark så linker han til 980ti. Noen som har erfaringer med han? Det er ikke den eneste feilen. Sjekk HK og kabinett. Jeg skumleste bare annonsen, men så de to i tillegg. Det et sikkert andre feil også. Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) Ingen som kjøper PC av slike luringer, det fleste bygger vel selv her inne Alle klarer å sette sammen en PC, så hvorfor overlate dette til random folk på finn.no? Var just en her som kjøpte av han.Han skrev det til og med i tråden han hadde laget for kjøp, jeg spurte han der også hvordan bjørn var. Xireon var det ja. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1708929&do=findComment&comment=23079050 Endret 19. februar 2016 av snakkesss Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Dettte er useriøst. Hvor mange overdrivelser(skryt) og forskjellige kabinett, grafikkort og hovedkort er det mulig å få med? Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Dettte er useriøst. Hvor mange overdrivelser(skryt) og forskjellige kabinett, grafikkort og hovedkort er det mulig å få med? Rart ingen advarte han i tråden da Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Kanskje det er listet opp forskjellig maskinvare i håp om at det skal gå i surr for en uheldig fyr. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) Vet ikke hvordan dette skal være verdt i nærheten av 10k. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=71122112 Hvis han er heldig: 2x CPU: ingenting/1800kr om det ikke var ES Hovedkort: 2000 kr? Kabinett: 1500 kr RAM: 1000 kr PSU: 1500 kr HDD: 100 kr GPU: 100 kr Hørte selv med denne selgeren, han syns forslaget var interessant, og ba meg komme med bud, da han hadde 3 kjøpere som var interisert og har gitt bud, men han sier ikke hvor mye. Antar personen gjør dette i håp noen er idioter å går på. Så gjenstår å se på torsdag om personen prøver å selge alt for 6000 kr. Selv om harddisken og skjermkortet er søppel. De som gir høyere bud en det uten garanti må være idioter. Edit selgeren sa for dette forslaget, ditt bud er beste så langt, vent til torsdag. Så hva slags bud hadde dere gitt? Er det prisen for idioti? Eller burde man prutet prisen til: 1500 kr for hovedkort. 1000 kr for kabinett 800 kr for ram Gpu\hdd gratis? Det ville vært en mer fornuftig pris ja. Det jeg skrev var hvis han var skikkelig heldig, men tviler sterkt på at han vil selge så "billig" når han først krevde 10k, Var å hørte med selgeren i går og han sa han fikk solgt hovedkortet og cpu til langt høyere priser en hva jeg ga. Hvordan er det mulig? Får ikke noe svar på hvor mye personen solgte det for, ei heller hva han vil selge PSU for. Hvis noen skulle tro personen er for å gi høyest pris så vil tar han bare i mot et bud og de høyeste fikk kjøpe det, han vil ikke dele hva andre er villig å gi for å bli budrunde mellom de. Så enten driver denne selgeren å late som han selger noe men i praksis prøver å lure folk uten å si hva det laveste han vil selge. For syns denne selgeren virker veldig rar, mener også at EVGA Classified SR-2 super record 2 HPTX Motherboard får plass i et silverstone Fortress FT01 ved å ta bort harddisk holderen. Men det mener jeg umulig kan stemme hvis man ser på: Endret 19. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Når hovedkortet stort sett selges for omtrent $400 på ebay er det mer betimelig å spørre hvordan det er mulig å seriøst by magre 1500kr for det Jeg sendte han en mail om hva jeg mente sakene er verdt, så godt mulig han har funnet noen som ville gi en mer realistisk pris på sakene. Selv sa jeg at om jeg hadde prioritert dette nå ville jeg gitt 4500 for HK, PSU og kabinett og samtidig føle at jeg kom meget godt ut av det.Ut fra min erfaring med denne fyren så selger han ikke ting han ikke har, og gitt det jeg erindrer fra han var aktiv her på forumet så er en SR2 noe jeg mener han faktisk kjøpte inn den gangen (nehalem-frelst som få andre). Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) Når hovedkortet stort sett selges for omtrent $400 på ebay er det mer betimelig å spørre hvordan det er mulig å seriøst by magre 1500kr for det Jeg sendte han en mail om hva jeg mente sakene er verdt, så godt mulig han har funnet noen som ville gi en mer realistisk pris på sakene. Selv sa jeg at om jeg hadde prioritert dette nå ville jeg gitt 4500 for HK, PSU og kabinett Prøvde selv å få godt svar hva tilsvarende er verdt i dag. Største problemet jeg mener er cpuene er ES, dermed tviler jeg på oppsettet er verdt så mye. Med tanke på hvor vanskelig det er å få tak i ekte cpuer, ikke beta\tidlig versjoner. For det er vel ikke bare å bytte med i7 970 eller tilsvarende da de ikke vil virke i heletatt. Men kan være det ikke finnes eksakt tall for server komponentener det handler mere om hva man selv er villig å gi. Endret 19. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Sam-oslo ja:) Han gar blitt banna fra dette forumet og xtremesystems.org også Rimelig bra jobba Mener på at han gadde sr2 ja. Samtidig som MyDog Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Tror han ble bannet da det gikk en kule varmt i en nehalemdiskusjon (bl.a. med undertegnede inkludert). Uansett, har aldri opplevd fyren som uærlig.Ang. 1366-CPUer selges x5650 til ca $150/paret for non-ES på ebay.com fra amerikanske selgere. Kinesisk "gave-import" er nok mulig, men da må man evt gi bud på dem og vise til salgsprisene i USA. Legger man på $10-15/stk ift de prisene tror jeg det er en viss sjans for suksess. Tross alt sparer man endel på kinesisk frakt, så det er relativt fair. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 ES CPU-er har teoretisk sett null verdi ettersom at det er ulovlig å selge de. 150 USD per er ganske mye, ser også at jeg satte prisene for høyt. Flere selgere i USA som selger for ca 50 USD per stk. Eksempel:http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-Intel-Xeon-X5650-2-66GHz-12M-Hex-Core-SLBV3-CPU-Processors-MATCHED-PAIR-/301873586619?hash=item46491161bb:g:iEoAAOSwB4NWwg~B Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 ES CPU-er har teoretisk sett null verdi ettersom at det er ulovlig å selge de. 150 USD per er ganske mye, ser også at jeg satte prisene for høyt. Flere selgere i USA som selger for ca 50 USD per stk. Eksempel: http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-Intel-Xeon-X5650-2-66GHz-12M-Hex-Core-SLBV3-CPU-Processors-MATCHED-PAIR-/301873586619?hash=item46491161bb:g:iEoAAOSwB4NWwg~B Nye ES cpuer har særdeles stor verdi om retailversjonen ikkje er gitt ut enda. Best hardware tidelig er deilig, ja helt konge! "fikk" selv noen "980X" 6 kjernere es cpuer veldig tidelig. Det var absoulutt verdt det når alle andre hadde 4 kjerner cpu, og noen få av oss her inne hadde gode overklokkbare intel 6 kjernere. Q3QP og Q3QF hette de. Q3QF overklokket desidert best på Ln2 fordi de hadde evig "strøm lekkasje" Q3Qp kunne kjøre rimelig høy frekvens på lav spenning. Q3QF døde som fluer da Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 110 GBP svarer til 157 USD, eller 78,50 USD pr stk.Joda, de er satt litt høyt hos noen - men ikke alle som aktivt priser ned når andre gjør det. Har fått god rabatt fra et par av kinaselgerne før, om salgsprisene tilsier det derfor man har "Best offer"-knappen.Gitt volumet til endel av selgerne er det sannsynlig at de har lov til å selge ES. Intel HADDE gjort noe med dette om det var et problem, og ebay ville slettet auksjonene/bannet selgerne. I realiteten er det kun en prinsippdiskusjon når det selges ES i hopetall i et åpent marked, med alle muligheter for "den skadelidende parten" til å ta tak i problemet. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 ES CPU-er har teoretisk sett null verdi ettersom at det er ulovlig å selge de. 150 USD per er ganske mye, ser også at jeg satte prisene for høyt. Flere selgere i USA som selger for ca 50 USD per stk. Eksempel: http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-Intel-Xeon-X5650-2-66GHz-12M-Hex-Core-SLBV3-CPU-Processors-MATCHED-PAIR-/301873586619?hash=item46491161bb:g:iEoAAOSwB4NWwg~B Nye ES cpuer har særdeles stor verdi om retailversjonen ikkje er gitt ut enda. Best hardware tidelig er deilig, ja helt konge! "fikk" selv noen "980X" 6 kjernere es cpuer veldig tidelig. Det var absoulutt verdt det når alle andre hadde 4 kjerner cpu, og noen få av oss her inne hadde gode overklokkbare intel 6 kjernere. Q3QP og Q3QF hette de. Q3QF overklokket desidert best på Ln2 fordi de hadde evig "strøm lekkasje" Q3Qp kunne kjøre rimelig høy frekvens på lav spenning. Q3QF døde som fluer da Q3FE* vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå