Simen1 Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Innmaten ja, men tøft kabinett trekker opp. Kanskje 2000? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 2000 hadde vel ikke vært så alt for gæren deal nei. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Vet ikke om jeg selv hadde giddet gå til forbrukerklagenemnda, men synes det er positivt at folk tar seg tid til slikt. En avtale er en avtale, muntlig såvel som skriflig, selv om det selvsagt er enklere å bevise sistnevnte. Tipper du selger til første som viser pengene neste gang da;) Takk skal du ha! Fyren har fått panikk, ser det ut som. Etter den siste meldingen, har han gitt meg tre svar på en halvtime: Hmm. Indirekte trusler det her du driver med nå. Bare gå til de du. Tar kontakt med advokaten min imorgen om dette selv. Så blir vi nok enige Men uansett hva du kommer fram til så får du ha en god natt videre og jeg håper du for solgt fort uansett. Og det burde ikke være no problem siden du har hatt flere henvendelser. Men må legge meg nå. Opp tidlig imorgen. Mvh simon Hei. Da leste jeg litt på disse lovene selv. Jeg kan kjøpe om du sender den inn til reparasjon på den skadene på tlf. Da I henhold til andre tlf til samme pris som din men som er helt strøkne. Det har jeg rett til og kreve hvis jeg skal kjøpe til den prisen. Mvh simon Det er ingen skader på telefonen som behøver reparasjon. Du har uansett gjort avtale med telefonen i den tilstanden den er i, med godt detaljerte bilder og beskrivelser. Du kommer ikke langt med den, beklager. Ingen tvil om at du har retten på din side og at kjøper er en stor drittsekk. Men kan jeg få gi deg et råd? Bare drit i hele saken... du sparer masse energi Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Endret tekst og pris. Fremdeles helt på viddene http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=68101350 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg sendte han en melding til.. Jeg har en gammel billedrørs-TV med TV bord. De kostet rundt 15 000 kr for ca 20 år siden. Selgeren sa det var satt ned i pris så det var egentlig verdt mye mer. I tillegg er det en VHS-spiller med opptaksfunksjon og fjernkontroll. Du har ikke tilfeldigvis noen gode tips om hvordan jeg kan få over 10 000 kr for dette? Hva jeg bør skrive i annonsen og sånt. Setter pris på gode forslag. 2 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg sendte han en melding til.. Jeg har en gammel billedrørs-TV med TV bord. De kostet rundt 15 000 kr for ca 20 år siden. Selgeren sa det var satt ned i pris så det var egentlig verdt mye mer. I tillegg er det en VHS-spiller med opptaksfunksjon og fjernkontroll. Du har ikke tilfeldigvis noen gode tips om hvordan jeg kan få over 10 000 kr for dette? Hva jeg bør skrive i annonsen og sånt. Setter pris på gode forslag. Hva faen, en 5960x for en fuckings billedrør tv, med bord og vhs?!?!?!?!?! Hadde vært srtig om noen hadde giddet og regne ut bruktverdi med 30% regelen xD Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Kom frem til at brukt verdien er ca 11kr hvis han betalte 15k nytt for 20 år siden Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Uten og ha tatt med hva 15k var verdt for 20 år siden Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Billedrørs-tven er oppdiktet og syrlig sarkastisk. Jeg er bare spent på hva denne luringen har av lure tips.. .. og prøver å dra så mye underholdning som mulig ut av karen. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Folk er igrunn ganske rare. Da jeg var på jakt etter ny telefon fant jeg ut at prisen på samsung galaxy s6 edge gikk for rundt 5500. I mint om ikke helt ny, med kvittering. Ringte til mange, men de fleste ville; A; Enten ikke sende (hvorfor ikke skrive i annonse) B; Hadde fått høyere bud ( hvorfor ikke opdatere annonse) C; Skulle ha overførsel av alle pengene på konto. (Da de ikke var villige til og risikere og måtte ut med forsendelsesgebyr hvis jeg ikke henta vare) C, er det jeg reagerer mest på. Så at de taper 150kr på og sende og få i retur, kontra at de svindler meg for 5500+frakt. Hva er logikken her? Til slutt, etter og ha sendt mail, ringt, sendt sms og styrt på sikkert 2 kvelder på rad, ble jeg og en eldre herre enige om at jeg overførte 200kr til frakt, og han sendte den til meg inkl frakt med 5200 i oppkrav. Hadde det ikke vært penger og spare på dette tullet, og jeg hadde hatt større lommebok hadde jeg aldri nærma meg finn. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Folk er igrunn ganske rare. Da jeg var på jakt etter ny telefon fant jeg ut at prisen på samsung galaxy s6 edge gikk for rundt 5500. I mint om ikke helt ny, med kvittering. Ringte til mange, men de fleste ville; A; Enten ikke sende (hvorfor ikke skrive i annonse) B; Hadde fått høyere bud ( hvorfor ikke opdatere annonse) C; Skulle ha overførsel av alle pengene på konto. (Da de ikke var villige til og risikere og måtte ut med forsendelsesgebyr hvis jeg ikke henta vare) C, er det jeg reagerer mest på. Så at de taper 150kr på og sende og få i retur, kontra at de svindler meg for 5500+frakt. Hva er logikken her? Til slutt, etter og ha sendt mail, ringt, sendt sms og styrt på sikkert 2 kvelder på rad, ble jeg og en eldre herre enige om at jeg overførte 200kr til frakt, og han sendte den til meg inkl frakt med 5200 i oppkrav. Hadde det ikke vært penger og spare på dette tullet, og jeg hadde hatt større lommebok hadde jeg aldri nærma meg finn. Hvorfor ikke bare bruke Finns betalingsgaranti? Det gjør alltid jeg og det har aldri bydd på problemer. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Hvis jeg ikke har råd til å kjøpe noe nytt, så venter jeg til jeg har råd, det kommer på tilbud, jeg kjøper noe annet eller lar være å kjøpe det. Det funker. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Hvis jeg ikke har råd til å kjøpe noe nytt, så venter jeg til jeg har råd, det kommer på tilbud, jeg kjøper noe annet eller lar være å kjøpe det. Det funker. Noen ganger er jeg enig. Andre ganger ikke. Det er definitivt attraktive handler man kan gjøre på bruktmarkedet. Regner også med at du ekskluderer bilkjøp fra logikken din, så skal ikke nevne det Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Selvfølgelig. Har kjøpt bruktbil av private selgere 3 ganger til nå, og ikke hatt noen uforutsette problemer. Gjelder å bruke god tid, se selgeren an og ikke ha pris som eneste kriterie. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Det er vel vanlig blant seriøse kjøpere å sende frakten på forskudd når man handler med oppkrav. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Det er en god løsning... Men hvorfor ikke bare bruke finns betalingsgaranti? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Du blander inn et mellomledd, og begge parter frykter kanskje at det ikke er trygt? Har selv blitt flådd av paypal i en sak jeg kjøpte katta i sekken. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Finn's betalingsgaranti så kan jo kjøper "tukle" med varen før han godkjenner kjøpet. Med så mye luringer rundt om så forlanger jeg forskudd eller henting. Folk er faktisk ganske villige til å betale på forskudd, har solgt en del på dette, Bl.a receiver, hovedkort, ram, cpu m.m til priser langt over tusenlappen. Endret 4. desember 2015 av Simkin Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg kjøper ikke på forskudd etter jeg fikk to høytt med skade i to av to diskanter. Fikk etter enormt mye om og menn selger til å slå av dette på prisen. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Gir aldri blindt penger til folk jeg ikke kjenner. Hadde finn hatt et ratingsystem skulle jeg vurdert det. Det er jo aldri et problem med forhåndsbetaling på ebay så lenge man vurderer selgeren først. Finn er generelt dårlig designet når det gjelder dette. Som regel på finn ser jeg bare etter kupp i nærheten som jeg kan hente selv og dermed se produktet først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå