Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Den alene er nok verdt en tusenlapp i dag, fortsatt.

Den er verdt nøyaktig det markedet er villig til å betale. Enkelt og greit.

Korrekt, men det du sier er et elendig svar om du f.eks. er takstmann og skal verdivurdere en bolig.
Spørsmålet blir jo om du skal ha en verdi takst fordi du skal selge eller låne opp. I teori skal de være like, men i praksis er det ikke slik. Og det hjelper ikke å ha en verdi vurdering på 4 millioner om markedet ikke er villig til å by mer enn 3 millioner for boligen. Jeg har selv en verdi vurdering på huset mitt på 3,85 millioner, men skulle jeg ha solgt i dag hadde jeg ikke fått den prisen for det, for markedet er ikke villig til å betale så mye for det her der det står.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En takst er en verdiberegning, basert på diverse faktorer. På samme vis som noen kan gi en takst på en bolig kan man gi en takst på en prosessor. Om noen vil gi X antall kroner for en 2600k er ikke sikkert, men når det finnes data på nylige salg av denne prosessoren er det en god pekepinn på hva markedet er villig til å gi for den type hardware.

I ditt tilfelle har du jo lansert en forventning om salgspris selv (under 3.85 millioner), så det ligner jo veldig på det jeg ble "irettesatt" på :)

Lenke til kommentar

Jeg solgte 3 stk asus swift 1.5 år gamle for 4500kr per stk. Det var tydeligvis litt for billig, fordi jeg kunne lett solgt 20 stk på noen dager, etter alle forespørslene og dømme :)

3930k er også en cpu som har holdt seg utrolig bra i pris på bruktmarkedet. Ikkje så rart, når den er elsker å bli overklokka.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nope, vil si halv pris rundt 750 kr for i5 2500k er fornuftig er jo snart 4 år siden man hadde den i salg.

Særlig hvis prosessoren har vært overklokket ville jeg sagt 500 kr.

Førstnevnte vil jeg kanskje si luring, siden personen nevner maskinen er ødlagt og den ser ganske så dårlig ut, kanskje hele hovedkortet er bøyd.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Per September 2015: Gir ikke utgående signal til fungerende monitor (testet flere ganger). Kan derfor selge deler separat om dette skulle være interessant.

Datamaskinen starter, alle vifter går, grafikkortet startes, men ingen signal.

Dette skremmer meg mere, defekt hovedkort, defekt ram eller defekt skjermkort?

Håper på sistnevnte da GTX 570 burde byttes ut med R9 280x.

Lenke til kommentar

Per September 2015: Gir ikke utgående signal til fungerende monitor (testet flere ganger). Kan derfor selge deler separat om dette skulle være interessant.

Datamaskinen starter, alle vifter går, grafikkortet startes, men ingen signal.

Dette skremmer meg mere, defekt hovedkort, defekt ram eller defekt skjermkort?

Håper på sistnevnte da GTX 570 burde byttes ut med R9 280x.

Ja skjermkortet var min gjetning også. i seg selv er ikke prisen så fryktelig ille på den hvis det er genuin windows 7, var annonseteksten jeg reagerte på.

Lenke til kommentar

Dette må vel klassifiseres som en luring på grensen til svindel?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=67783854&searchclickthrough=true

19.000 for en "helt grei" pc, som attpåtil kalles for "sjelden" i annonsen, uten at jeg klarer å se hva som skal være sjeldent på den boksen...

Svindel... 780, 4820K og 1050P skjerm for 19k?

Skjønner ikke hvorfor du bruker begrepet ``vannkjølt`` igrunn. greit det er en AIO med det er ikke en custom loop.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...