Snuggis Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 (endret) Kanskje. Ebay er stort sett overprisa det også, akkurat som finn.no. Men joda, skal vel være litt enig. 2600K er jo ikke akkurat utdatert i ytelse. Personlig er det i overkant av hva jeg ville betalt. Noe av det verste jeg ser er vel egentlig prising av brukte forsterkere (stereo/surround) og slikt. Endret 23. november 2015 av 6u4rdi4n Lenke til kommentar
War Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Komplett selger forsterkere til halv pris rett som det er, hadde ikke vurdert brukt engang med så billige nye. Får ikke alltid 7+ hdmi heller på de brukte. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Helt klart. Skulle jeg hatt meg en surround forsterker hadde jeg like gjerne kjøpt en hos komplett. Selv er jeg mer i markedet for stereo forsterkere. Enten integrert eller separat preamp/poweramp kombo. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Komplett selger forsterkere til halv pris rett som det er, hadde ikke vurdert brukt engang med så billige nye. Får ikke alltid 7+ hdmi heller på de brukte. Hi-Fi er et helt forskjellig marked fra datadeler. Her er fortjenesten 40%+++ på både forsterkere og høytalere. At Komplett selger forsterkere til 50% av nypris er jo bare for å rydde vekk gammelt rot som binder lagerkapasitet og penger. Til sammenligning så vi aldri Komplett selge 2600K til 1150kr (ca 50%) når 3770k kom ut. Vi ser også at folk ofte er mye mer generøse med rabattene ved salg av Hi-fi utstyr på finn.no. Her er det faktisk mulig å gjøre svært gode bruktkjøp til tross for at Komplett ofte har gode ryddesalg. 1 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Nei, vi så vel ikke det. Men så snakker vi jo hovedsakelig om brukt, ikke nytt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Kanskje. Ebay er stort sett overprisa det også, akkurat som finn.no. Men joda, skal vel være litt enig. 2600K er jo ikke akkurat utdatert i ytelse. Personlig er det i overkant av hva jeg ville betalt. Noe av det verste jeg ser er vel egentlig prising av brukte forsterkere (stereo/surround) og slikt. Ebay som auksjonsarena er ikke overpriset, da en auksjon alltid leder til et salg til en budgiver som er villig til å betale salgssummen. At det ligger endel fastprisannonser der med hinsides priser er jeg enig i, men det jeg refererte til ang. 2600k var reelle salg via auksjonsformatet. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 (endret) For en som nesten utelukkende har kjøpt alt han har eid av hifi brukt, så er nok mik gjetting at grunnen til langt mer rimelige brukt priser at det finnes forum hvor faktisk folk vet hva de holder på med og vet at selvom en vare er "ny" men plasten tatt av så er verdien ødelagt, akkurat som på en bil. Prolemet med finn er at folk skal ha tilsvarende nypris, jeg brukte 2 mnd på å kjøpe meg ny pc, svidde av over 20 lapper og handla kun to ting brukt. Dette var rett og slett resultat av at til prisen som folk solgte brukte 980ti som gjerne hadde gått noen mnd kunne jeg kjøpe demovarer på komplett med full garanti og mitt navn på kvitteringa. Kjøpe et fult system gav jeg opp etter og ha bladd meg gjennom samtlige nedstøva dårlige sammensatte og overprise stadjonære-system. Endret 23. november 2015 av SKAÐI Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Kanskje. Ebay er stort sett overprisa det også, akkurat som finn.no. Men joda, skal vel være litt enig. 2600K er jo ikke akkurat utdatert i ytelse. Personlig er det i overkant av hva jeg ville betalt. Noe av det verste jeg ser er vel egentlig prising av brukte forsterkere (stereo/surround) og slikt. Grunnen til at 2600k holder seg godt i pris er jo fordi ytelsesmessig er den nesten like bra som de nye CPUene =). Hadde det vært slik som med skjermkort, hvor utviklingen går mye fortere så hadde også prisen falt vesentlig raskere også. Selv hadde jeg lett betalt 1k for en 2600k hvis jeg skulle ha bygd en billig pc. Vanskelig å få så mye ytelse for pengene andre steder! 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=67661819&searchclickthrough=true&searchQuery=144%20hzJaja... Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Gjort det selv på en skjerm. Kan ikke skjønne hvordan folk overlever med eyefinity osv med 3cm+ glipper mellom skjermene. Det er ikke bildekvalitet de er ute etter i alle fall! Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Ser ut til at han her synes verdien av skjermen går opp fordi han har brukt mange timer på å fjerne rammen... Lenke til kommentar
War Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Hadde det bare vært plasten på skjermen som var tatt av, det er der man kan betale seg ut av risikoen isåfall. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Nei? Han vil ha 2250 pr skjerm og de koster orginalt 2800 ca. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Nei? Han vil ha 2250 pr skjerm og de koster orginalt 2800 ca. Nettop, man betaler jo ikke 2250 kr per skjerm siden de er brukt... Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Nei? Han vil ha 2250 pr skjerm og de koster orginalt 2800 ca. Nettop, man betaler jo ikke 2250 kr per skjerm siden de er brukt... Og har blitt ramponert av en 14-åring Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 siden når dalte verdien på skjermer enormt mye fordi de er brukt? en besparelse på 1100 tilsammen er da en fin sum. burde riktignok være priser lavere, men det er mer med tanke på demonteringen Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Syns ikke prisen var så bad, men at han har mekket i dem. Da er det ikke garanti lenger på dem. PS: Håper jeg har feil. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Det står ingenting om det er reverserbart eller ikke. Utover det syns jeg ikke 20% rabatt er så ille. Lenke til kommentar
Helm Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Hell hath no fury... http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=67594931 Hva er dette? Det står "annonsen er avvist". Slettet av Finn? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Ja, dessverre. Var litt hets av en ikke navngitt eks-type til ei som solgte genseren hans der, så han fikk sannsynligvis vondt i musa og rapporterte annonsen til finn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå