Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man går etter hva man ønsker/trenger, samt at markedet for en slik PC er så lite at det bare er lykkejegere der ute.

 

Dvs. folk som ikke trenger maskinen, men som ønsker å gjøre en knalldeal (ofte ved at de selger den på et annet tilbud senere), i håp om at selger MÅ bli kvitt den raskt, eller ikke vet hva den er verdt. 
Helt normalt, og noe man absolutt må forvente i et slikt marked om man ber om bud. 

 

Dog, det er også de som byr lavt, fordi de forventer et høyere motbud (som de er villige til å akseptere). Vet om mange som ikke har forstått dynamikken der, eller lar følelsene ta overhånd, og dermed unnlatt å svare. Noe som fører til at de kanskje går glipp av en god deal. Opplevd flere ganger selv. 

 

Å forvente å få maks/laveste pris kjøper/selger ønsker å by på første forsøk er en illusjon som dessverre har blitt litt vanligere. Ja, man vet ofte ikke en gang selv hva man er villig til, før man får budet. Og det er nesten alltid lavere enn hva man har lagt det ut for. 

 

Har forsøkt å selge ting, hvor jeg har svart en interessert kjøper ved å matche åpningsbud med det laveste lignende på markedet, men fikk ikke en respons tilbake. Synd for kjøper, for jeg var altså villig til å gå så lavt at jeg gir det bort i så måte.  :closedeyes:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Man går etter hva man ønsker/trenger, samt at markedet for en slik PC er så lite at det bare er lykkejegere der ute.

 

Dvs. folk som ikke trenger maskinen, men som ønsker å gjøre en knalldeal (ofte ved at de selger den på et annet tilbud senere), i håp om at selger MÅ bli kvitt den raskt, eller ikke vet hva den er verdt. 

Helt normalt, og noe man absolutt må forvente i et slikt marked om man ber om bud. 

 

Dog, det er også de som byr lavt, fordi de forventer et høyere motbud (som de er villige til å akseptere). Vet om mange som ikke har forstått dynamikken der, eller lar følelsene ta overhånd, og dermed unnlatt å svare. Noe som fører til at de kanskje går glipp av en god deal. Opplevd flere ganger selv. 

 

Å forvente å få maks/laveste pris kjøper/selger ønsker å by på første forsøk er en illusjon som dessverre har blitt litt vanligere. Ja, man vet ofte ikke en gang selv hva man er villig til, før man får budet. Og det er nesten alltid lavere enn hva man har lagt det ut for. 

 

Har forsøkt å selge ting, hvor jeg har svart interessert kjøper ved legge meg likt med det laveste lignende på markedet, men ikke fått en respons tilbake. Synd for kjøper, for jeg var altså villig til å gå så lavt at jeg gir det bort i så måte.  :closedeyes:

Folk blir forvirret så fort de handler utenfor kiwi i disse dager :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er meningsløst. Personen dere prøver å snakke fornuft til er trolig en tenåring som har funnet ut at man kan bruke Finn til svindel. Han får seg sikkert en smekk dersom foreldrene oppdager hva 14 åringen deres holder på med.

det var faktktisk pappa som sa jeg skulle legge denut for det

 

 

Du må si til ham at en PC ikke er som en flaske årgangsvin eller en sjelden veteranbil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...