Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tips: bruk prisjakt.no, sleng inn delene der, og se hva sluttsummen blir. Jeg fikk 23100kr før ekstrautstyret - og ofte vil det ikke være helt riktig, da ekvivalente deler ofte kan fåes billigere enn AKKURAT de komponentene du har. En viss rabatt må du beregne, og selv om f.eks. CPU/skjermkort kanskje kan selges relativt nært nypris er det andre ting (som f.eks. kabinett) som ofte daler mye raskere i verdi, så 30% avslag på dette er et greit startpunkt. Da lander du på rett over 16000kr + verdien av ekstrautstyret, men brukte "personlige" ting er hardt omsettelig, og trekker ikke opp sluttprisen stort. En fair totalsum her ville jeg sagt er 17000kr, og alt over 20.000 er fullstendig uaktuelt i min verden.

 

Jeg skjønner VIRKELIG ikke hvordan du kom frem til 40.000kr i utgangspunktet, og for the record: jeg er en av de som ofte trekker OPP prisene når det diskuteres annonser her. Mener ikke å være gretten, men om du faktisk har betalt godt over 40.000kr nytt for dette har du blitt lurt (eller dummet deg ut), eventuelt at skjermene er svært dyre (lite trolig, da du nok ville skrytt av dem og vært mer spesifikk).

 

Edit: har tatt utgangspunkt i det VANLIGE 970 Gaming-kortet, da ME er på vei ut, og har listepris level insane, og ellers billigste variant der flere typer dukker opp.

Jaha men hvis dere ikke har skjønt det endå så er denne anonnsen bare for å se hvem som er dumme nok til å kjøpe dette for 35k den blir ikke solgt uansett hva og hvis jeg skulla ha solgt den så hadde det blitt rundt 14-15k, men akuratt nå har jeg ikke tewnkt å selge den!

Lenke til kommentar

 

Tips: bruk prisjakt.no, sleng inn delene der, og se hva sluttsummen blir. Jeg fikk 23100kr før ekstrautstyret - og ofte vil det ikke være helt riktig, da ekvivalente deler ofte kan fåes billigere enn AKKURAT de komponentene du har. En viss rabatt må du beregne, og selv om f.eks. CPU/skjermkort kanskje kan selges relativt nært nypris er det andre ting (som f.eks. kabinett) som ofte daler mye raskere i verdi, så 30% avslag på dette er et greit startpunkt. Da lander du på rett over 16000kr + verdien av ekstrautstyret, men brukte "personlige" ting er hardt omsettelig, og trekker ikke opp sluttprisen stort. En fair totalsum her ville jeg sagt er 17000kr, og alt over 20.000 er fullstendig uaktuelt i min verden.

 

Jeg skjønner VIRKELIG ikke hvordan du kom frem til 40.000kr i utgangspunktet, og for the record: jeg er en av de som ofte trekker OPP prisene når det diskuteres annonser her. Mener ikke å være gretten, men om du faktisk har betalt godt over 40.000kr nytt for dette har du blitt lurt (eller dummet deg ut), eventuelt at skjermene er svært dyre (lite trolig, da du nok ville skrytt av dem og vært mer spesifikk).

 

Edit: har tatt utgangspunkt i det VANLIGE 970 Gaming-kortet, da ME er på vei ut, og har listepris level insane, og ellers billigste variant der flere typer dukker opp.

Jaha men hvis dere ikke har skjønt det endå så er denne anonnsen bare for å se hvem som er dumme nok til å kjøpe dette for 35k den blir ikke solgt uansett hva og hvis jeg skulla ha solgt den så hadde det blitt rundt 14-15k, men akuratt nå har jeg ikke tewnkt å selge den!

 

 

Hva er poenget med å legge den ut, da?

 

Do as you wish, men bortkastet tid. De som bruker SÅ mye penger gjør garantert mer research uansett.

Lenke til kommentar

Sagt det før, sier det igjen, Finn må igjen ta betalt for annonser på torget!

Det har nok ikke blitt bedre etter det blei gratis nei, da folk ikke lengre "har noe og tape", men jeg synes de gjør det rette, vi lever i et ekstremt brukt og kast samfunn og jeg synser greit med og tro dette kanskje er ett tiltak som hjelper litt i riktig retning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Husker veldig godt dagen etter finn tok bort betaling for annonser.

 

Gis bort kan annonseres fritt. Selger du pc til 35000 kr derimot..

 

 

Jeg er heller villig til å betale 50 kr mot at folk finner annonsen og hva de er på utkikk etter (folk som genuint selger varer, mot reel pris) istedet for å traske rundt i dritt. Det har blitt ei heksegryte. Hva med å opprette en egen kategori "Dynga".

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er også sabla irriterende at folk ikke makter å legge ut annonser i riktig kategori. Hvis jeg søker på mobiltelefoner så må jeg fortsatt bla gjennom sidevis med tilbehør, selv om tilbehør har egen kategori.

 

Eller at det stadig dukker opp vaskemaskiner og kjøleskap under data kategorien? :D

Greit at mange av dem har digitalt display, men det får da være måte på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vel hatt omtrent 1000 annonser på finn. Ikke F om jeg hadde giddet å betale 50k for å ha disse oppe og gå. Langt bedre å ha det gratis, slik at man får flest mulig inn der. Og: bruktmarkedet er vel ikke noe bedre? Der har det vært gratis i alle de år.

Godt poeng. Noobannonser er det jo bare å overse.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er jo alltid ved en viss nervisitet man sjekken denne tråden etter og ha lagt ut noe nytt på brukten da :p

 

Hehe, jeg venter alltid spent så jeg evt kan høvle ned det som måtte komme :p

 

De "reglene" som gjalt for 2-3 år siden gjelder ikke lengre, utviklingen generelt går veldig sakte nå, så eldre hw er fortsatt verdt en del. (En del som i ikke verdiløs, men heller ikke nypris)

 

Mange som dog ikke innser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...