Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Tips: bruk prisjakt.no, sleng inn delene der, og se hva sluttsummen blir. Jeg fikk 23100kr før ekstrautstyret - og ofte vil det ikke være helt riktig, da ekvivalente deler ofte kan fåes billigere enn AKKURAT de komponentene du har. En viss rabatt må du beregne, og selv om f.eks. CPU/skjermkort kanskje kan selges relativt nært nypris er det andre ting (som f.eks. kabinett) som ofte daler mye raskere i verdi, så 30% avslag på dette er et greit startpunkt. Da lander du på rett over 16000kr + verdien av ekstrautstyret, men brukte "personlige" ting er hardt omsettelig, og trekker ikke opp sluttprisen stort. En fair totalsum her ville jeg sagt er 17000kr, og alt over 20.000 er fullstendig uaktuelt i min verden.

Jeg skjønner VIRKELIG ikke hvordan du kom frem til 40.000kr i utgangspunktet, og for the record: jeg er en av de som ofte trekker OPP prisene når det diskuteres annonser her. Mener ikke å være gretten, men om du faktisk har betalt godt over 40.000kr nytt for dette har du blitt lurt (eller dummet deg ut), eventuelt at skjermene er svært dyre (lite trolig, da du nok ville skrytt av dem og vært mer spesifikk).

Edit: har tatt utgangspunkt i det VANLIGE 970 Gaming-kortet, da ME er på vei ut, og har listepris level insane, og ellers billigste variant der flere typer dukker opp.

Endret av knopflerbruce
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Verste jeg vet på finn er folk som bare sender melding med "minstepris?"

 

Om de er så late at de tror jeg skal gjøre prutejobben for dem så orker jeg virkelig ikke å svare dem.

Dette er typisk Oslo virker det som. Spesielt folk fra Pakistan. Evig slike henvendelser etter 7 år i Oslo :D

De spør om "brur" pris :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hei det er min finn.no post og prisen er satt ned til 35 000kr

 

 

NED til 35 laken? PC'er er ikke som god vin og sjeldne biler!

 

 

Enig.

Desverre ingenting spessielt med maskinen.

Må nok ned til 15 lapper for at folk i det hele tatt skal gidde å se på den.

 

Det er ikke gamle karen om du trykker på profilen hans, har sikkert noe med det å gjøre.  :wee:

Lenke til kommentar

Stakkar ... De kosta jo en formue i sin tid, så det er nok en som vil ha igjen penger. Desverre er den ikke verd fem flate øre i dag.

 

Har en 100 GB OCZ Revodrive X2 (740/720 elns) og den kosta 3-4K i 2010/2011 men var jo rimelig high-end den gang.

Nå bruker jeg den som test-drev for ymse OS og som brevpresse ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...