Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Noen mennesker mener faktisk at de bør få igjen mest mulig av de pengene de selv investerte i et produkt, da blir det opp til kjøper å verdsette produktet og finne ut om det er verdt det selger ønsker.

Gir man for mye kan man takke seg selv for.

 

Men ja, det er nok mange luringer der ute som vet at vi er generelt Naive her i Norge.

 

Enig i poenget ditt. Opp til kjøper å avgjøre om han vil kjøpe produktene som er til salgs, men da er det greit med riktig beskrivelse av produktene. Når en driver med svindel og bedrag, lurer mennesker for penger, syns jeg rett og slett ikke synd på den personen hvis han etter et møte med en tidligere kjøper havner på sykehus.

Endret av otl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv syns jeg det verste for kjøper måtte både være å kjøpe tyvgods hvis det blir oppdaget av poltiet eller kjøpe noe som ikke virker. Samt å få stein isteden for pc i posten.

 

Er ikke bra å ta noen tusenlapper formye for en vare men jeg vil være enig kjøperen er litt skyld i det også.

 

htpc pvr vurderes solgt! (Selv om den kun er brukt noen timer vil jeg si prisen burde maks være 3000 kr.).

 

Kraftig Gamer PC Intel i7 GTX580 Corsair 800D MYE EKSTRA!

 

Hvis det er 10 000 kr for:

  • Prosessor : Intel Core i7 950 3GHz Quad (mulig og clocke til 3,7GHz safely)
  • Skjermkort : Gainward GeForce GTX 580 1,5GB GDDR5 med PhysX
  • Hovedkort : Asus Rampage III Extreme, 1366 socket, ATX form med X58 chipset
  • Strømforsyning : Corsair HX 850W Modular
  • Kabinett : Corsair Obsidian 800D Big Tower Svart
  • RAM brikker : Corsair XMS3 DD3 1600 MHz 6GB
  • Hovedhardisk : Corsair SSD Force Series 3 120GB 550/510MB lese/skrive hastighet
  • Hardisk 2 : Western Digital Caviar Green 1TB
  • Hardisk 3 : Western Digital Caviar Green 2TB
  • CPU Kjøler : Akasa Venon
  • Vifter rundtom : Akasa Viper Yellow 120mm
  • Operativsystem : Windows 7 Ultimate Edition 64bit

Så er dette stiv pris eneste prossitiv her er kabinettet og strømforsyningen resten er utdatert, og man kan fint få bedre pc for denne prisen. Så sant ikke en skjerm følger med denne prisen. Selv om det er Asus Rampage III Extreme hovedkort spørs vel om det er verdt så mye mere en vanlig 1366 hovedkort.

 

Personlig liker jeg QXL bedre siden i flere tilfeller er det heller bud en at selgeren kun setter egne priser.

 

Men hvilken idiot vurder ASUS NVIDIA GEFORCE GTX 460 til 1150 kr + 170 kr i frakt?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Egentlig bør spessielt Finn.no heller slette eller redigere samt svarteliste brukere som direkte lurer folk.

 

Ta f.eks svartebørsalg som et eksempel:

 

http://www.billettse...-bieber/364991#

 

http://www.viagogo.c...letter/E-465176

 

Så forstår man fort det er useriøst, nå er det ikke noe krise for PC markedet ennå men tenk hvordan det ville sett ut om vi skulle få ligdene krise som harddiskkrisen vi hadde for 1-2 år siden der det var flom i kina. For seagate vil jeg si krisen er over men WD ogHitachi Deskstar er fremdeles dyre.

 

Hadde det vært vanskelig å produsere nye deler til PC, kunne prisene ha blitt 4-5 doblet av eksempene vi kommer med her. Det ville vært utrolig dårlig gjort. Kanskje svartebørssalg også bør gjelde for mere en billetter?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Egentlig bør spessielt Finn.no heller slette eller redigere samt svarteliste brukere som direkte lurer folk.

 

Ta f.eks svartebørsalg som et eksempel:

 

http://www.billettse...-bieber/364991#

 

http://www.viagogo.c...letter/E-465176

 

Så forstår man fort det er useriøst, nå er det ikke noe krise for PC markedet ennå men tenk hvordan det ville sett ut om vi skulle få ligdene krise som harddiskkrisen vi hadde for 1-2 år siden der det var flom i kina. For seagate vil jeg si krisen er over men WD ogHitachi Deskstar er fremdeles dyre.

 

Hadde det vært vanskelig å produsere nye deler til PC, kunne prisene ha blitt 4-5 doblet av eksempene vi kommer med her. Det ville vært utrolig dårlig gjort. Kanskje svartebørssalg også bør gjelde for mere en billetter?

 

Finn.no gjør vel ingenting med å hindre folk i å annonsere, taper jo penger på slik.

 

Hehe, husker de prisene på hdd pga flommen ja. Kjøpte 2x2 TB rett før til 525kr pr stk. Kort tid etter kostet de 1800kr pr. stk.

Lenke til kommentar

Finn.no har blitt for store og mistet litt oversikten dessverre. Er mange svindlere der. Mange som selger tyvgods også. Det gjelder å bruke hode. Min samboer ble svindlet av en som skulle "gi bort" mini pc til student med dårlig råd. Alt ho trengte var å betale for frakt. 140 kr... Pcn kom jo selvfølgelig aldri. Synes det er dårlig gjort å spesiellt rette svindelen mot studenter med dårlig råd. Saken er selvfølgelig politiannmeldt. Joda 140 kr er ikke mye penger. Men for en student er det for mye å kaste ut av vinduet. Desuten om 20 stk svarte på annonsen så snakker vi jo trossalt plutselig om 2800 kr. :innocent:

Endret av KVTL
Fjernet innhold som oppfordret til vold på 3. person
Lenke til kommentar

Å kjøpe fra nettet er uansett risiko.

Men nå så har man jo div tjenester som lar kjøperen godkjenne om produktet har kommet føre han gir beløpet til selgeren.

Dog ingen metoder er 100% sikre, men bruk hodet og det går som regel greit =)

 

Men er det ikke bedre å overprise et produkt hvis du ikke vet verdien for deretter gå ned i pris?

Lenke til kommentar

Så du mener at det å selge core 2 duo E6600 prosessor og GTX 7600 GT pc med 2 GB ram + noen 250 GB HDD for 10 000 kr og så gå ned i pris? På en måte burde kjøleren forstå dette er feilprising og veldig feil, men på en annen side så er det noen raringer som sier de ikke går under 10 000 kr heller da velger de heller å beholde delene selv. :nei2:

 

Finn betalingsgaranti er nok de fleste skeptisk til spessielt de som selger, kjøper kan vel droppe å bekrefte kjøpet etter å fått delene og da får selgeren ingenting.

 

Så det beste er nok å møte personen og se på varene før man kjøper, beste er droppe å kjøpe ting av verdi over 1000 kr på slike steder, spessielt CPU kan være fint å kjøpe om man får med kvittering og vet ca pris selv.

 

Problemer er også man vet ikke hvem det er, kan jo være en torpedo eller terrorist som selger varene eller en tyv. Så det er lurt å være skepisk. Å få telefonnummer kan være grei vær spessielt skeptisk til skjult nummer samt at personen vil være anonym da er det som regel noe muffins.

 

Vær også skeptisk hvis personen vil selge gjennom en kamerat eller mellommann.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Man må være ekstra på vakt i oslo, er nok mest kriminalitet som skjer der, spessielt oslo S og grønnland samt mot grorud. Så ville ikke vært for trygg der. Hadde heller avtalt å møtes utenfor oslo i så fall.

 

Skal man handle i oslo er nok heller vestkanten det tryggeste stedet, men det vet nok tyvene også.

Lenke til kommentar

 

Finn betalingsgaranti er nok de fleste skeptisk til spessielt de som selger, kjøper kan vel droppe å bekrefte kjøpet etter å fått delene og da får selgeren ingenting.

 

 

 

Dette stemmer ikke, dersom ingenting gjøres, overføres pengene 10 dager etter at beløpet ble satt inn. Bekreftelsen de kan gjøre er for at beløpet skal komme tidligere.

Lenke til kommentar

Man må være ekstra på vakt i oslo, er nok mest kriminalitet som skjer der, spessielt oslo S og grønnland samt mot grorud. Så ville ikke vært for trygg der. Hadde heller avtalt å møtes utenfor oslo i så fall.

 

Skal man handle i oslo er nok heller vestkanten det tryggeste stedet, men det vet nok tyvene også.

Jeg må si dette er noe av det teiteste jeg har lest på lenge. Hvor har du alt dette i fra? :ninja: Jeg bor i Oslo og handler så å si alt her, og har aldri støtt på noen slags problemer. Selvfølgelig må man ta forhåndsregler når man kjøper brukt på nett, men det gjelder overalt og ikke kun i Oslo. Du får det til å høres ut som man ferdes i en farlig landsby i Afghanistan. Hvis man vet litt om den nåværende prissituasjonen (ny vs gammel, og produkt A vs produkt B) og gjør som konduktans sier, vil man som oftest være trygg. Det vil alltid finnes noen sleipinger, det være seg i Oslo vest eller øst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...