Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

I dette tilfellet er faktisk Elkjøp sin nettbutikk over en hundrelapp bedre enn verstingen.

Min erfaring er at disse butikkene ofte har forskjellige priser i nettbutikk og i fysisk butikk.

 

Dersom du sier at varen er billigere på nettet så får du denne prisen. Det er derfor veldig viktig å alltid sjekke prisjakt når du handler på Elkjøp/Lefdal/Siba/Expert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dette tilfellet er faktisk Elkjøp sin nettbutikk over en hundrelapp bedre enn verstingen.

Vet ikke om du så bilde med kvitteringa? Elkjøp har tatt kr 899,- for denne lille saken. Spesielt ille fordi dette er noe man blir spurt om en vil kjøpe når en står der og har bestemt seg  for eksempel å kjøpe et kamera . Prisen forteller ikke selgeren uoppfordret. Har en svoger som opplevde dette.

Lenke til kommentar

 

 

I dette tilfellet er faktisk Elkjøp sin nettbutikk over en hundrelapp bedre enn verstingen.

Vet ikke om du så bilde med kvitteringa? Elkjøp har tatt kr 899,- for denne lille saken. Spesielt ille fordi dette er noe man blir spurt om en vil kjøpe når en står der og har bestemt seg for eksempel å kjøpe et kamera . Prisen forteller ikke selgeren uoppfordret. Har en svoger som opplevde dette.

Grunnen er jo selvfølgelig fordi butikken taper penger på mange av kameraene og må hente det inn på tilbehør. Uvitende kunder (eller ikke prissensitive kunder) er grunnen til at slike butikker eksisterer. Dette er grov overpris.

Lenke til kommentar

Tipper de ikke har orket å oppdatere prisene på de produktene.

Uvitenhet kan være grusomt dyrt, men jeg hadde definitivt gått tilbake til butikk og krevd mellomlegget.

Og mellomlegget får du, men tro meg; Dette er ikke ubevisst eller latskap. Prisene er høyere i butikk av en grunn. Jeg tror dog at en eller annen avis kommer til å skrive en forsidesartikkel om dette som gjør at butikkene tar seg sammen.

Lenke til kommentar

 

Tipper de ikke har orket å oppdatere prisene på de produktene.

Uvitenhet kan være grusomt dyrt, men jeg hadde definitivt gått tilbake til butikk og krevd mellomlegget.

Og mellomlegget får du, men tro meg; Dette er ikke ubevisst eller latskap. Prisene er høyere i butikk av en grunn. Jeg tror dog at en eller annen avis kommer til å skrive en forsidesartikkel om dette som gjør at butikkene tar seg sammen.

 

Jeg har jobbet i elkjøp selv, og vet at det er mye "rusk" som de ikke gidder å oppdatere prisene på, da det er mye manuell jobb.

Kabler, minnekort, minnebrikker og mye annet småtteri som har utrolig høy gevinst på (70+%)

Kjedene ble jo tatt for et par år tilbake ved å skru opp prisene til jul, men om du legger merke til det så endret de også prisene sine fra for eks, 1495,- til 1499,- for å tjene de 4 kronene ekstra som blir mye penger over et år.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Tipper de ikke har orket å oppdatere prisene på de produktene.

Uvitenhet kan være grusomt dyrt, men jeg hadde definitivt gått tilbake til butikk og krevd mellomlegget.

Og mellomlegget får du, men tro meg; Dette er ikke ubevisst eller latskap. Prisene er høyere i butikk av en grunn. Jeg tror dog at en eller annen avis kommer til å skrive en forsidesartikkel om dette som gjør at butikkene tar seg sammen.

Jeg har jobbet i elkjøp selv, og vet at det er mye "rusk" som de ikke gidder å oppdatere prisene på, da det er mye manuell jobb.

Kabler, minnekort, minnebrikker og mye annet småtteri som har utrolig høy gevinst på (70+%)

Kjedene ble jo tatt for et par år tilbake ved å skru opp prisene til jul, men om du legger merke til det så endret de også prisene sine fra for eks, 1495,- til 1499,- for å tjene de 4 kronene ekstra som blir mye penger over et år.

At prisene skrus opp til jul er helt forståelig. Tilbud = etterspørsel

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er nå høyt priset, det er nå så. Finner en på å kjøpe ber en jo selvfølgelig om at det ikke skal selges samlet...

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=64228493&searchclickthrough=true&searchQuery=skjermkort

Artig at samleprisen er en hundrings dyrere enn hvis man kjøper de hver for seg :)

 

 

Riktignok uåpnet den strømforsyneren hans, men du får jo samme PSU fra ps.no til 1750kr.

 

Selv kom jeg over en uåpnet Seasonic X-1250 til 1000kr på finn, og disse ligger på over 2500kr nye.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...