Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høh? Var det så galt da? Den er jo ubrukt. Jeg må ærlig innrømme jeg selv hadde nok lagt den ut til nesten samme pris. Greia er at "alt" er verdt en 500 lapp. Skjønt, da er det ikke så mye tingen du betaler for. Det er meg du betaler for at jeg gidder å legge ut annonsen, emballere, adressere, og risikere (pompel?) bortkastet tid på useriøse, og så gå ned på posten og sende dritten. Under en 500 lapp blir det heller liggende i skapet, eller det går på dynga...

Lenke til kommentar

EDIT: Slettet pga dumskap. IGJEN

Hva som var så dumt? Det var jo en raritet. Klenodium nærmest. :)

500kr for en slik er too much :p hadde det vært en 45nm quadcore, javel, men en 10 år gammel dual core... Det skal godt gjøres å finne noen som gidder betale stort mer enn hundrelappen for slikt ræl.

Jeg har 10 år gamle AMD-CPUer jeg slet med å selge for 100kr stykket - for omtrent fem år siden.

Huffda, føler du deg ikke helt vel for tiden Knopfler? :p

Neida, det er selvfølgelig objektivt sett for mye. En CPU for helt spesielt interesserte. Jeg vet ikke en gang om en omstendighet der noen skulle trenge en slik prosessor nå, annet en kanskje en samler, eller noen som sitter med legacy utstyr med spesielt bruksområde? Men om en slik interessent finnes, så vil jeg tro 500Kr er helt greit. Jeg har som sagt en nedre grense på ~500Kr for enkelt salg. Under det, er det ikke verdt tiden min. Og det er altså slik jeg hadde sett på det, om jeg trengte den CPU'en.

Lenke til kommentar

Og tilsvarende kjøpes med gratis frakt for under hundrelappen på ebay:

http://www.ebay.com/itm/Intel-Core-2-Duo-CPU-E6600-2-4GHz-4M-1066-LGA775-/171898929695?hash=item2805f9821f

Jeg mener du er litt drøy på minsteverdien, men jeg er enig i konseptet. Kastet noen gamle Intel-kjølere i dag, fordi jeg ikke gadd bryet med å selge dem for 20kr/stk eller noe slikt. En hundrings for å selge en CPU er dog en grei affære, i plastesken sin er det bare å slenge den i en konvolutt, skrive adresse, og sende :) Tar ikke så lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...