Christian Thork Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 (endret) Tid er penger. Man skiller jo såklart mellom at butikker tar betalt for bygging og at en eller annen "kompis med peiling" har bygd maskina Et spm , du som jobber hos DI har bygd en maskin privat og skal selge den, hadde du tatt ekstra for bygging da? Ellers så er jeg enig, en maskin bygd av Komplett, vil kanskje være verdt mer enn en maskin bygd av en random dude, iallefall vært lov å prøve å fått mer Endret 15. august 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg ser ikke hva forskjellen utgjør i praksis. Mulig jeg tar feil, men det ligger jo ikke noen "post purchase"-goder i selve byggeprosessen? 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Hvilke byggekostnader har man utover komponenter? Skrujern-slitasje, plaster og en liten tåre? Du får spør Komplett hvorfor de ikke gjør det gratis da? Edit: Jeg refererer til "Komplett" klistremerket på kabinettet. Det er anledning til å anta at den er bygd av Komplett med 3års garanti på bygget. Selve garantien er det kanskje ikke mye igjen av. Men selve byggingen har uansett Komplett tatt en tusenlapp eller to over komponentkostnadene for i sin tid. Jeg refererer ikke til et skjevt påklistret komplett-klistremerke på siden av kabinettet, men derimot til at selgeren faktisk skriver i annonsen at han har bygd den selv. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 (endret) Jeg ser ikke hva forskjellen utgjør i praksis. Mulig jeg tar feil, men det ligger jo ikke noen "post purchase"-goder i selve byggeprosessen? Godene er som følger: "3 års Service, Support & Garanti! Fri frakt." For meg er ikke det verdt en krone. For noen som sitter med kun en maskin (uten mulighet til feilsøking), eller som ikke har bygget en del maskiner selv kan det være gull verdt. Endret 15. august 2015 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Hvilke byggekostnader har man utover komponenter? Skrujern-slitasje, plaster og en liten tåre? Du får spør Komplett hvorfor de ikke gjør det gratis da? Edit: Jeg refererer til "Komplett" klistremerket på kabinettet. Det er anledning til å anta at den er bygd av Komplett med 3års garanti på bygget. Selve garantien er det kanskje ikke mye igjen av. Men selve byggingen har uansett Komplett tatt en tusenlapp eller to over komponentkostnadene for i sin tid. Jeg refererer ikke til et skjevt påklistret komplett-klistremerke på siden av kabinettet, men derimot til at selgeren faktisk skriver i annonsen at han har bygd den selv. Ah, det overså jeg. Trodde det var bare med "KomplettPC" det klistremerket fulgte med. Kanskje det også følger med "Bygg selv" pakkene? Jeg har ihvertfall ikke fått noen av de klistremerkene. Poenget er uansett, at for veldig mange så er en PC i deler like verdiløs som "sett inn verdiløs ting her". De er avhengig av at noen bygger den for de, og om de ikke har en kompis som kan. Så er det Komplett, eller andre leverandører av ferdigbygde PC'er som må gjøre det. Og de gjør det ikke gratis... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg ser ikke hva forskjellen utgjør i praksis. Mulig jeg tar feil, men det ligger jo ikke noen "post purchase"-goder i selve byggeprosessen? Godene er som følger: "3 års Service, Support & Garanti! Fri frakt." For meg er ikke det verdt en krone. For noen som sitter med kun en maskin (uten mulighet til feilsøking), eller som ikke har bygget en del maskiner selv kan det være gull verdt. Garantien dekker kanskje ikke mer enn reklamasjonsretten gjør? Fri frakt er et par-tre hundrelapper i verdi per "runde", (komplett betaler returfrakten uansett). Hva som ligger i "support" har jeg ikke peiling på, men byggekostnaden er vel inkludert i prispåslaget - så det fortsatt fair å ta seg betalt for å skru sammen en maskin. Dette poenget opphører når komplett og andre gjør den biten gratis. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Dem delte ut slike klistremerker på TG og noen andre events Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Tid er penger. Man skiller jo såklart mellom at butikker tar betalt for bygging og at en eller annen "kompis med peiling" har bygd maskina Et spm , du som jobber hos DI har bygd en maskin privat og skal selge den, hadde du tatt ekstra for bygging da? Ellers så er jeg enig, en maskin bygd av Komplett, vil kanskje være verdt mer enn en maskin bygd av en random dude, iallefall vært lov å prøve å fått mer Tviler på det, jeg har jo bygd den til egen bruk. Når jeg bygger for kompiser tar jeg betalt i øl 2 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Merkelig/rar annonse http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=63143453&searchclickthrough=true 2 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Åh, jeg husker de kabinettene! Jeg hadde en annen utgave mens en kompis hadde samme i sort! Haha, det er ifra athalon x2 tia =D Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Forstår ikke helt hva han har tatt bilde av disse to x360 ene for...Er ikke nevnt i annonsen. Er ikke dette thermaltake kabinett da mon tro? Eller kanskje Chieftec? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 "Du kan komme å hente el-returen min dersom du betaler meg 250 kroner takk" Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Han burde hvertfall listet opp spesifikasjonene, plutselig er det noen som av en eller annen grunn trenger et eller annet - men da kjøper man jo ikke ting på måfå. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Når han ikke vet hva en strømforsyning er, vet han neppe hva som er inni PC'en. Hvis det er hans PC i utgangspunktet... 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Om det er tjuvgods tror jeg ikke eieren vil savne den veldig Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Hadde jeg hatt slikt PC utstyr ville jeg blitt kjempeglad om noen hadde stjålet det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Han har vel plukket det opp på elreturen på impuls og innsett at han ikke klarer å sette det i stand. Burde vært gitt bort. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Forstår ikke helt hva han har tatt bilde av disse to x360 ene for...Er ikke nevnt i annonsen. Er ikke dette thermaltake kabinett da mon tro? Eller kanskje Chieftec? Er ett billigkabinett som kostet ca 300 kr elns en gang i tiden. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Hva i huleste er det han fyren her selger ? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=61746041&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Hva i huleste er det han fyren her selger ? http://www.finn.no/f...ickthrough=true Uansett er det sikkert verdt prisen. Endret 18. august 2015 av Huffe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå