Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Tid er penger. Man skiller jo såklart mellom at butikker tar betalt for bygging og at en eller annen "kompis med peiling" har bygd maskina :)

Et spm :), du som jobber hos DI har bygd en maskin privat og skal selge den, hadde du tatt ekstra for bygging da? 

 

Ellers så er jeg enig, en maskin bygd av Komplett, vil kanskje være verdt mer enn en maskin bygd av en random dude, iallefall vært lov å prøve å fått mer :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvilke byggekostnader har man utover komponenter? Skrujern-slitasje, plaster og en liten tåre?

 

Du får spør Komplett hvorfor de ikke gjør det gratis da?

 

Edit: Jeg refererer til "Komplett" klistremerket på kabinettet. Det er anledning til å anta at den er bygd av Komplett med 3års garanti på bygget. Selve garantien er det kanskje ikke mye igjen av. Men selve byggingen har uansett Komplett tatt en tusenlapp eller to over komponentkostnadene for i sin tid.

 

 

Jeg refererer ikke til et skjevt påklistret komplett-klistremerke på siden av kabinettet, men derimot til at selgeren faktisk skriver i annonsen at han har bygd den selv.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hva forskjellen utgjør i praksis. Mulig jeg tar feil, men det ligger jo ikke noen "post purchase"-goder i selve byggeprosessen?

 

Godene er som følger: "3 års Service, Support & Garanti! Fri frakt." For meg er ikke det verdt en krone. For noen som sitter med kun en maskin (uten mulighet til feilsøking), eller som ikke har bygget en del maskiner selv kan det være gull verdt.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

 

 

Hvilke byggekostnader har man utover komponenter? Skrujern-slitasje, plaster og en liten tåre?

 

Du får spør Komplett hvorfor de ikke gjør det gratis da?

 

Edit: Jeg refererer til "Komplett" klistremerket på kabinettet. Det er anledning til å anta at den er bygd av Komplett med 3års garanti på bygget. Selve garantien er det kanskje ikke mye igjen av. Men selve byggingen har uansett Komplett tatt en tusenlapp eller to over komponentkostnadene for i sin tid.

 

 

Jeg refererer ikke til et skjevt påklistret komplett-klistremerke på siden av kabinettet, men derimot til at selgeren faktisk skriver i annonsen at han har bygd den selv.

 

 

Ah, det overså jeg. Trodde det var bare med "KomplettPC" det klistremerket fulgte med. Kanskje det også følger med "Bygg selv" pakkene? Jeg har ihvertfall ikke fått noen av de klistremerkene.

 

Poenget er uansett, at for veldig mange så er en PC i deler like verdiløs som "sett inn verdiløs ting her". De er avhengig av at noen bygger den for de, og om de ikke har en kompis som kan. Så er det Komplett, eller andre leverandører av ferdigbygde PC'er som må gjøre det. Og de gjør det ikke gratis...

Lenke til kommentar

 

Jeg ser ikke hva forskjellen utgjør i praksis. Mulig jeg tar feil, men det ligger jo ikke noen "post purchase"-goder i selve byggeprosessen?

 

Godene er som følger: "3 års Service, Support & Garanti! Fri frakt." For meg er ikke det verdt en krone. For noen som sitter med kun en maskin (uten mulighet til feilsøking), eller som ikke har bygget en del maskiner selv kan det være gull verdt.

 

Garantien dekker kanskje ikke mer enn reklamasjonsretten gjør? Fri frakt er et par-tre hundrelapper i verdi per "runde", (komplett betaler returfrakten uansett). Hva som ligger i "support" har jeg ikke peiling på, men byggekostnaden er vel inkludert i prispåslaget - så det fortsatt fair å ta seg betalt for å skru sammen en maskin. Dette poenget opphører når komplett og andre gjør den biten gratis.

Lenke til kommentar

 

Tid er penger. Man skiller jo såklart mellom at butikker tar betalt for bygging og at en eller annen "kompis med peiling" har bygd maskina :)

Et spm :), du som jobber hos DI har bygd en maskin privat og skal selge den, hadde du tatt ekstra for bygging da? 

 

Ellers så er jeg enig, en maskin bygd av Komplett, vil kanskje være verdt mer enn en maskin bygd av en random dude, iallefall vært lov å prøve å fått mer :)

 

Tviler på det, jeg har jo bygd den til egen bruk. Når jeg bygger for kompiser tar jeg betalt i øl :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...