War Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Tar betaling i coin ja, så han har minet med de = ikke pent brukt = garantert at viftene dør snart. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Alle disse kortene +flere (se andre annonser fra samme selger) selges som "pent brukte". Når det er såpass mange skjermkort og denne personen tar imot betaling i BTC så er jeg ganske sikker på at de er brukt til mining som definitivt ikke er lett bruk. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62646348&searchclickthrough=true Ikke har han kvitteringer, heller. Jeg spurte Forøvrig er det gjerne viftene som ryker, ikke selve GPUene, så de har nok mye liv i seg, fortsatt. Har kjøpt eldre mining-kort selv, og det er min erfaring. Problemet er jo at om viftene rykter så må man ut med flere hundre kroner (spesielt mtp at han ikke har kvittering engang) og kortene er allerede overpriset noe som gjør dette til et ekstremt dårlig kjøp. Mnja, 7970>GTX960 4GB, som koster 2000kr++, så prismessig er 1200kr helt ok - forutsatt at kvitteringen følger med. Uten kvitteringen bør prisen av en tilsvarende tredjepartskjøler trekkes fra, så kanskje noe rundt 800-850kr/stk er på sin plass. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Finnes det noe statistikk over brukt pc'er som blir solgt til den prisen de ligger ute til? 98% av alle pc'er som er brukt er jo høyere priset enn en ny eller bedre. Man kan umulig få solgt til den prisen! Du sjekker ikke ofte nok. De billige går unna på timer. De som du ser har ligget ute i to dager vil fortsatt ligge der om to måneder. Jeg kjøpte en to år gammel HP Probook 4330s i går for 500 kr. Den lå ute i under 30 minutter. En annen i samme annonse som var et par år eldre men var litt dyrere i utgangspunktet gikk også for 500 kr, under et kvarter senere, til en annen kjøper. For et halvår siden kjøpte jeg en annen 2 år gammel billig-PC for 250 kr, med knust skjerm. Ny skjerm kostet 350 kr. Solgt videre for 1000 kr i løpet av 1 dag. I dag lå denne PCen ute til 500 kr. 36 minutter senere var kjøpet avtalt og 1,5 time senere handelen gjennomført. Jeg synes det var flaks at jeg klarte å få kloa i den så mye som 36 minutter etter annonsen ble publisert. For ordens skyld, navnet på kvitteringen stemte over ens med annonsørens navn og ansiktet stemte over ens med FB-profilen på det navnet. 3 Lenke til kommentar
C64C Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/38495 Kaller den 'ekstem gamer', men har bare mainstream cpu og ett 980. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/38495 Kaller den 'ekstem gamer', men har bare mainstream cpu og ett 980. Ekstrem er den nok ikke, mer en casual gaming maskin mener jeg? Sli opplegg og X99 er litt mer ``ekstremt``. Men det som er ekstremt idag er 5960X å 3X TX ¤Host¤ NIzz ¤Host¤ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Er vel ikke en ekstrem maskin, men en god high-end. skal man ned på casual markedet så er man på i5xxxx og 970/960 eller dårligere Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Målt opp mot hva elkjøp kaller "kraftpakke" osv er jo dette ekstremt. Føler det er godt innenfor etter gjeldende normer innen salg av komplette maskiner Backupmaskinen min løper i ring rundt den, likevel xD Du vet du er HW-addict når reserve-PCen kan komme til å ha 3930k @ 4.6GHz, 970 SLI og 64GB RAM + en Areca... Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Finnes det noe statistikk over brukt pc'er som blir solgt til den prisen de ligger ute til? 98% av alle pc'er som er brukt er jo høyere priset enn en ny eller bedre. Man kan umulig få solgt til den prisen! Du sjekker ikke ofte nok. De billige går unna på timer. De som du ser har ligget ute i to dager vil fortsatt ligge der om to måneder. Jeg kjøpte en to år gammel HP Probook 4330s i går for 500 kr. Den lå ute i under 30 minutter. En annen i samme annonse som var et par år eldre men var litt dyrere i utgangspunktet gikk også for 500 kr, under et kvarter senere, til en annen kjøper. For et halvår siden kjøpte jeg en annen 2 år gammel billig-PC for 250 kr, med knust skjerm. Ny skjerm kostet 350 kr. Solgt videre for 1000 kr i løpet av 1 dag. I dag lå denne PCen ute til 500 kr. 36 minutter senere var kjøpet avtalt og 1,5 time senere handelen gjennomført. Jeg synes det var flaks at jeg klarte å få kloa i den så mye som 36 minutter etter annonsen ble publisert. For ordens skyld, navnet på kvitteringen stemte over ens med annonsørens navn og ansiktet stemte over ens med FB-profilen på det navnet. Du må sitte klar på f5 knappen for å rekke et sånt tilbud Men grattis! Klarte å karre til meg en ett år gammel student pc for 25% av ny pris. Ganske fornøyd med det 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62923511&searchclickthrough=true&searchQuery=gaming+setup Om ikke prisen er ille nok, så prøver han å pushe den på folk som ikke vet bedre på facebook Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62923511&searchclickthrough=true&searchQuery=gaming+setup Om ikke prisen er ille nok, så prøver han å pushe den på folk som ikke vet bedre på facebook Høh? Jeg som fikk et 7970 gratis jeg, så selger folk det som rått gaming kort Nei denne var en luring, spørs om man skal rapportere han Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 (endret) Da får du i samme slengen rapportere samtlige butikker som selger 280x og 380 i så fall. Endret 14. august 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Da får du i samme slengen rapportere samtlige butikker som selger 280x og 380 i så fall. Første del var ment som tull... Men men.. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Jeg mener vi har sett mye verre enn dette her. Om noen er dumme nok til å bygge en slik PC i dag, så er det mulig. Så og si alle delene er i salg. I følge prisjakt kommer et slikt "monster" med alt tilbehør på ~17000,- Men med pluss porto og uten prisoptimering. Så greit, han får ikke solgt til den prisen. Men det er mer enn godt mulig at han tror den er verdt det han ber om, minus prutningsmonn. i så fall har han bare bommet med ~2000. Han kunne lagt alt ut for 10000, og håpet på 7-8000 på en god dag... Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Jeg mener vi har sett mye verre enn dette her. Om noen er dumme nok til å bygge en slik PC i dag, så er det mulig. Så og si alle delene er i salg. I følge prisjakt kommer et slikt "monster" med alt tilbehør på ~17000,- Men med pluss porto og uten prisoptimering. Så greit, han får ikke solgt til den prisen. Men det er mer enn godt mulig at han tror den er verdt det han ber om, minus prutningsmonn. i så fall har han bare bommet med ~2000. Han kunne lagt alt ut for 10000, og håpet på 7-8000 på en god dag... Ja, som skrevet så hadde jeg ikke postet den om han ikke hadde pushet den på facebook, samt at han hardnakket påstod at det var ett godt kjøp Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Jeg mener vi har sett mye verre enn dette her. Om noen er dumme nok til å bygge en slik PC i dag, så er det mulig. Så og si alle delene er i salg. I følge prisjakt kommer et slikt "monster" med alt tilbehør på ~17000,- Men med pluss porto og uten prisoptimering. Så greit, han får ikke solgt til den prisen. Men det er mer enn godt mulig at han tror den er verdt det han ber om, minus prutningsmonn. i så fall har han bare bommet med ~2000. Han kunne lagt alt ut for 10000, og håpet på 7-8000 på en god dag... Ja, som skrevet så hadde jeg ikke postet den om han ikke hadde pushet den på facebook, samt at han hardnakket påstod at det var ett godt kjøp Det er vel en ting til vi ofte glemmer i denne tråden. Og det er "byggekostnader". Siden ihvertfall de fleste av oss bygger selv glemmer vi fort hvor mye ekstra mange andre må ut med i forhold til innhold i maskinene når de kjøper f.eks. HP, Acer, MSI, eller Kompletts ferdigbygde PC'er. Så å bare legge sammen kostnadene for komponentene gir jo ikke et helt rettferdig bilde. Så jeg antar selgeren kan mene det han sier. Men det betyr jo ikke at han får solgt til den prisen. Hvis han averterer på Facebook er det vel bare å linke der til "Black Refinery" her på diskusjon.no og spørre ham hvilken han ville valgt? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Hvilke byggekostnader har man utover komponenter? Skrujern-slitasje, plaster og en liten tåre? 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 7970 er raskere enn GTX960, så GPU-messig er det en helt OK "wannabe-gamer". CPUen er helt kurant, den også. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 (endret) Hvilke byggekostnader har man utover komponenter? Skrujern-slitasje, plaster og en liten tåre? Du får spør Komplett hvorfor de ikke gjør det gratis da? Edit: Jeg refererer til "Komplett" klistremerket på kabinettet. Det er anledning til å anta at den er bygd av Komplett med 3års garanti på bygget. Selve garantien er det kanskje ikke mye igjen av. Men selve byggingen har uansett Komplett tatt en tusenlapp eller to over komponentkostnadene for i sin tid. Endret 14. august 2015 av Gabri3L Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Jeg må egentlig si meg enig her, kan komplett ta betalt for noe er det helt legit at en bruktselger på finn kan prise bygging inn i en maskin. Om vi som er datafolk er villig til å betale for den jobben er en annen diskusjon. 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Tid er penger. Man skiller jo såklart mellom at butikker tar betalt for bygging og at en eller annen "kompis med peiling" har bygd maskina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå