Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uffda. 2700 kroner forlanges for 17" Hp Elitebook 8730W.

" *Flott 17" Hp Elitebook 8730W Pro Workstation Selges* "

 

Han lister opp diverse gratisprogrammer som følger med, og gjør til og med et poeng av at Java og Flash er siste versjon. Siste versjon for hvor mange timer? :laugh:

 

Men hva er maskinen verdt? Neppe mer enn ca 1000? Da ber han om 170% overpris.

 

Kanskje den er verdt mer enn jeg tror, men maskinen har ligget ute for salg i nesten en måned...

Endret av Helm
Lenke til kommentar

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62147798&searchclickthrough=true

 

Tror han vet ganske godt at det kun er en butikk som fortsatt selger diskene, og det til overpris, så ser på han som en luring rett og slett fordi han med vilje prøver å feilinformere de som ikke vet bedre

 

De der har jeg faktisk lyst på, men ikke F om 2000kr/stk er verdt det. Har fire like fra før som skal i raid 6... 3TB OS-disk med 8x matchende SSD'er... yes, please :)

Lenke til kommentar

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62147798&searchclickthrough=true

 

Tror han vet ganske godt at det kun er en butikk som fortsatt selger diskene, og det til overpris, så ser på han som en luring rett og slett fordi han med vilje prøver å feilinformere de som ikke vet bedre

 

De der har jeg faktisk lyst på, men ikke F om 2000kr/stk er verdt det. Har fire like fra før som skal i raid 6... 3TB OS-disk med 8x matchende SSD'er... yes, please :)

 

Burde jo klare å mekke en heftig rabatt om du kjøper alle sammen, samt at han har overpriset en del ;)

Lenke til kommentar

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62147798&searchclickthrough=true

 

Tror han vet ganske godt at det kun er en butikk som fortsatt selger diskene, og det til overpris, så ser på han som en luring rett og slett fordi han med vilje prøver å feilinformere de som ikke vet bedre

 

De der har jeg faktisk lyst på, men ikke F om 2000kr/stk er verdt det. Har fire like fra før som skal i raid 6... 3TB OS-disk med 8x matchende SSD'er... yes, please :)

 

 

850pro 512 koster 2400kr, så brukt 840pro burde da max koste 1700kr ved kjøp av èn ssd. 1500kr per ved kjøpe av flere bør være på sin plass. Under 1500kr per stk, så er det en god pris synes jeg.

 

Men dette er ikkje veldig on topic akkurat. Jævla luring er det ikkje, og raritet er det iallefall ikkje. Siden alle overpriser på finn.no, så er dette helt vanlig. Altså off topic ;)

 

Skulle vi ikkje prøve å være mere on topic her da?

 

Fra 1. post:

 

 
Regel: Ikke post absolutt alt man finner på finn.no, ser helst at man tenker 2 ganger før man poster en link

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Uffda. 2700 kroner forlanges for 17" Hp Elitebook 8730W.

 

Han lister opp diverse gratisprogrammer som følger med, og gjør til og med et poeng av at Java og Flash er siste versjon. Siste versjon for hvor mange timer? :laugh:

 

Men hva er maskinen verdt? Neppe mer enn ca 1000? Da ber han om 170% overpris.

 

Kanskje den er verdt mer enn jeg tror, men maskinen har ligget ute for salg i nesten en måned...

Hadde jeg rett eller er ikke prisen helt på jordet?

Jeg lurer på om jeg skal gi et bud men jeg er veldig usikker på hva den er verdt.

 

 

 

En sånn lærte jeg meg touch på! 3500 høres mye ut, men kanskje de er så gamle og sjeldne at prisen går opp.
Lenke til kommentar

 

Uffda. 2700 kroner forlanges for 17" Hp Elitebook 8730W.

Hadde jeg rett eller er ikke prisen helt på jordet?

Jeg lurer på om jeg skal gi et bud men jeg er veldig usikker på hva den er verdt.

 

 

 

 

For all del ikke kjøp den der. Han lister opp helt standard ting som om det skulle være noe spesielt. "maskin til mellom 15 og 20 000.- ny" LOL hvor gammel er denne maskinen egentlig. Enten så er dette en gammel kar som ikke skjønner at hans 7 år gamle dyre laptop ikke en gang kan måle seg med en ny billig laptop til 2500. Eller så er det en luring.

 

"Stor Høyoppløselig skjerm 1680x1050"

"Numerisk Tastatur kjekt i nettbanken (-:"

Dette sier vel litt, pluss unødvendig oppramsing av programmer han har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.finn.no/finn//torget/annonse?finnkode=62231804&searchclickthrough=true

 

Flere ting jeg stusset på i forbindelse med denne annonsen:

 

1) Prisen. 6500 for en Vaio som allerede i utgangspunktet er utdatert.

2) Tilstanden. Delvis smeltet plastikk på sidene og gudene vet hva som har skjedd med lokket. Skjermen er  som et skadeskutt dyr som kan gi opp livet når som heltst, og ser ut som om den konstant er under vann.

3) Måten han casually nevner at de har "hatt en liten brann i huset så skjermen er litt svart".

4) Han lister opp 8gb RAM, men systeminformasjonsbildet avslører at bare 4 er installert.

 

For all del, det er lov å prøve seg. Men av og til må jeg bare le av folks optimisme  :green:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...