Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Det er jeg i grunn enig i. Men det er ofte også litt risiko involvert. Hvorfor kjøper en person en slik chip, og leverer den straks tilbake eller sender den videre? Er chippen dårlig til å overklokke, oppleves ustabilitet etc.? På kamerautstyr er i hvert fall jeg veldig obs på at B-varer ofte er varer som yter dårligere enn normen (f. eks. med tanke på fokus), som har blitt sendt inn igjen. Det er forskjell på om bare esken har blitt åpnet, eller om prosessoren har blitt tilført pasta, stress-testet etc. Jeg ville nok faktisk ha måttet gå ned på 2600 kroner for å føle meg "komfortabel" med at det er et brukt produkt. Nytt vet jeg er nytt, og betaler naturligvis en god del mer for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme med demo-gpuer, man kan sverge på at man får et coilwhine-produkt eller no jalla. 

Cpuer er nok chipper som ikke var klokkegode om det er i hiend-klassen.

 

Så har man de som kjøper hiend for 50 løk, klokker det i hjel, poster litt på forum som e-penis og angrer hele driten på angrerett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er til syvende og sist markedet som bestemmer hva prisen blir. Det er ikke til å komme unna at populære produkter lett går for over 30-30-30 regelen, mens upopulære produkter kan fort havne under.

 

For noen produkter går utviklingstakten i ganske markante rykk og napp. Da kan det ha stor betydning for prisen om du selger før eller etter slike rykk. Bare vent å se på bruktmarkedet for 28nm skjermkort rett for og rett etter 14nm kommer på markedet. Antall kort som kommer til å bli lagt ut for salg kommer til å skyte i været etter lanseringen og svært få vil være fristet til å kjøpe gamle energiineffektive kort etter at 14nm kommer på markedet. Et oversvømmet marked betyr at bruktprisen faller som en stein. Gullkorn som toppmodellen på en CPU-sokkel vil nok alltid ligge noe høyere enn 30-30-30 regelen. Gråstein-CPUer som bunnmodeller på en sokkel får man neppe 30-30-30 pris for.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/komplett-gamer-xtreme-demo/845064

 

Dette kan vel ikke stemme. Om jeg ikke går glipp av noe så ser det ut for meg som det er deler som knapt koster 16-17k nytt, også er den demobrukt attpåtil.

 

Edit: Må være en feil, spesielt når man sammenligner med denne https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-demo/846030

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Det eneste som er verdt noe i den pakken der er vel kanskje super metroid.

Super Mario All Stars var jo et bundlespill. Super Mario World fantes jo også i hopetall, det samme for Donkey Kong

Fotballspillet..meh..

 

Kanskje ikke en grusom pris totalt sett, men burde være mulig å få billigere fra england.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

"Maskinen har Pentium D,er stillegående og har Lubuntu 15.04 og Windows XP installert.

Den har innebygd DVD/CD-brenner." En stillegående Pentium D kan ikke være mye moro, hadde en selv, og der var det bråk fra man startet maskinen til den ble avskrudd uansett kjøler. Er vel kanskje den beste varmeovnen Intel noen gang har produsert :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...