Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gir god mening om man skal selge det til en god pris.

Det er vel sånn jeg har solgt all hardware i 20 år, og de som avviker fra normalen får en egen lenke i denne tråden, eller styrer lenge med å selge det.

Ikke kjøper jeg noe brukt som avviker fra normen heller.

 

Hva det er verdt og hva man kan lure til seg er to ting ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette har vi diskutert før :p -30% for lett brukt 4790k/5820k gir ingen mening, men kanskje på kabinett, o.l.

 

Hvordan gir det ingen mening? Mener du at man skal selge en brukt for det samme som det koster å kjøpe ny hos komplett? +/- 200kr?

 

 

Nei, men det er åpenbart at markedet for ulåste Intel-chipper av nyeste generasjon er bra, så man får lett mer enn 2250kr for disse.

 

Hvis noen har en 5820k til 2600kr (70% av rimeligste nypris) tar jeg den på flekken, har faktisk et hovedkort som kunne trengt en sånn.

 

 

Lenke til kommentar

 

Hvis noen har en 5820k til 2600kr (70% av rimeligste nypris) tar jeg den på flekken, har faktisk et hovedkort som kunne trengt en sånn.

 

 

 

 

Følg med på komplett, det dukker stadig opp demobrukte 5820k der til 2880kr. Kjøpte en selv og er meget godt fornøyd. Vanskelig å skille en demobrukt CPU fra en ny også.

Lenke til kommentar

Det gir god mening om man skal selge det til en god pris.

Det er vel sånn jeg har solgt all hardware i 20 år, og de som avviker fra normalen får en egen lenke i denne tråden, eller styrer lenge med å selge det.

Ikke kjøper jeg noe brukt som avviker fra normen heller.

 

Hva det er verdt og hva man kan lure til seg er to ting ja.

Nå solgte jo du 2 GTX 980 for 4000 kr mener jeg å huske, så vil vel si du er litt utenfor normen, da jeg lett fikk 4300 kr per GTX 980 for 1-2 måneder siden på finn. 

 

Ellers pleier jeg selv å slå av rundt 30-40% på HW deler etter første året. Kommer litt an på hva det er.

Solgte en 4790k hvor jeg fikk igjen 85% av fullpris etter noen måneders bruk.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Den Asusen jeg nevnte (innlegg nr. 4291) som selges til kr 7500, skal ha kostet 13500 på Komplett for ett år siden.

 

Moores lov sier at tettheten av transistorer dobles ca annethvert år, hva dette gjør med prisen er jeg usikker på men det må ha stor betydning.

 

Jeg skulle gjerne hatt en slik Asus. Uten Sennheiser ville jeg vært villig til å betale 3900 for den, dersom selger kan fremskaffe kvittering.

Det er ikke mye, men så mangler maskinen SSD, HDD og Windows.

Endret av Helm
Lenke til kommentar

 

 

Dette har vi diskutert før :p -30% for lett brukt 4790k/5820k gir ingen mening, men kanskje på kabinett, o.l.

 

Hvordan gir det ingen mening? Mener du at man skal selge en brukt for det samme som det koster å kjøpe ny hos komplett? +/- 200kr?

 

 

Nei, men det er åpenbart at markedet for ulåste Intel-chipper av nyeste generasjon er bra, så man får lett mer enn 2250kr for disse.

 

Hvis noen har en 5820k til 2600kr (70% av rimeligste nypris) tar jeg den på flekken, har faktisk et hovedkort som kunne trengt en sånn.

 

Hvis noen selger 5820k til 2600 kroner eller mindre, hadde sikkert jeg også hatt lyst til å kjøpe det. Men er det ikke det som er poenget? :) Jeg hadde aldri kjøpt en 5820k til 3200 kroner brukt. ^^

 

 

 

 

Hvis noen har en 5820k til 2600kr (70% av rimeligste nypris) tar jeg den på flekken, har faktisk et hovedkort som kunne trengt en sånn.

 

 

 

 

Følg med på komplett, det dukker stadig opp demobrukte 5820k der til 2880kr. Kjøpte en selv og er meget godt fornøyd. Vanskelig å skille en demobrukt CPU fra en ny også.

Hvor ofte cirka? Ikke umulig at jeg slår til på noe sånt, om jeg også kan finne et rimelig X99-kort og DDR4. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette har vi diskutert før :p -30% for lett brukt 4790k/5820k gir ingen mening, men kanskje på kabinett, o.l.

 

Hvordan gir det ingen mening? Mener du at man skal selge en brukt for det samme som det koster å kjøpe ny hos komplett? +/- 200kr?

 

 

Nei, men det er åpenbart at markedet for ulåste Intel-chipper av nyeste generasjon er bra, så man får lett mer enn 2250kr for disse.

 

Hvis noen har en 5820k til 2600kr (70% av rimeligste nypris) tar jeg den på flekken, har faktisk et hovedkort som kunne trengt en sånn.

 

Hvis noen selger 5820k til 2600 kroner eller mindre, hadde sikkert jeg også hatt lyst til å kjøpe det. Men er det ikke det som er poenget? :) Jeg hadde aldri kjøpt en 5820k til 3200 kroner brukt. ^^

 

 

Nei, men om du gi 30% avslag på nypris i "åpnet eske-gebyr" på disse populære chippene havner du ofte godt under det markedet er villig til å gi :) Jeg ser jo selv her inne at jeg er meget interessert i saker til prisene andre her mener er greie, bare synd jeg aldri får noen tilbud på PM...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...