Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er også en god oppgradering for folk med langt tregere CPUer til samme sokkel :) Litt kursen som gjør at det virker stivt, men 700-750 kan jeg se en slik er verdt.

SKal du ha "nostalgi" er 775 priset ganske høyt fortsatt, også... sikkert lignende årsaker (folk med dual core som kan oppgradere til noe som holder greit i dag).

Lenke til kommentar

Gjør ikke 1090t det også godt til vanlig? Nå som flere og flere programmer tar nytte av flere kjerner?

Eller er den rett og slett for svak?

For å si det på godt norsk; Den suger :p

En gammel 2500k er merkbart bedre. Faktisk latterlig mye bedre når man overklokker 2500k til 5ghz + :D

Lenke til kommentar

Gjør ikke 1090t det også godt til vanlig? Nå som flere og flere programmer tar nytte av flere kjerner?

Jeg bruker den daglig sammen med et gtx 980. Den gjør det greit, men er definitivt en flaskehals for GPU'n.

Å si at den suger blir for krasst da det er relativt. Til vanlig bruk er den helt super. Til rendering er den ikke super. Til spill er den helt ok.

Lenke til kommentar

En 2500k matcher den klokke-for-klokke i flertrådede programmer, og så tenker man på at 2500k kan overklokkes høyere og er 50% raskere i enkelttrådede oppgaver.

Lenke til kommentar

En luring vil ha 7500,- for en Asus G750JS. Modellen kom på markedet for litt over ett år siden og dette kunne nok vært et godt kjøp. :)

Hadde det ikke vært for at alt dette mangler:

-SSD

-HDD

-Windows

-Kvittering (ikke reklamasjonsrett)

-Emballasje

Annonsen:

Asus G750JS (Uten harddisk) + Sennheiser PC 363D Headsett

Det påstås at maskinen er kjøpt fra Komplett, noe som kan stemme, men man vet jo aldri hvem som eventuelt kjøpte den fra Komplett...

Det medfølgende Sennheiser headsett vet jeg ikke verdien av, men det der kan vel ikke være verdt i nærheten av 7500?

Endret av Helm
Lenke til kommentar

Hvor mye faller en PC i verdi det første året? Med alder og bruk (uten skader) så kan man normalt sett trekke fra ca 40%?

Det er dyrt å kjøpe SSD, HDD og Windows utenom, så den Asusen ser ut som et kjempedårlig kjøp.

Lenke til kommentar

Det medfølgende Sennheiser headsett vet jeg ikke verdien av, men det der kan vel ikke være verdt i nærheten av 7500?

363D kom vel på markedet for rundt et par år siden ser det ut til. Kostet rundt 2500 ved lansering.

Selges nytt nå for rundt 2000kr, men når det er brukt et års tid ville jeg nok ha halvert prisen og kanskje litt til.

En plass mellom 1000 og 1300kr. Ser ikke helt grunnen til å ha et 7.1 headset.

Lenke til kommentar

Hvor mye faller en PC i verdi det første året? Med alder og bruk (uten skader) så kan man normalt sett trekke fra ca 40%?

Det er dyrt å kjøpe SSD, HDD og Windows utenom, så den Asusen ser ut som et kjempedårlig kjøp.

Det spørs nå helt hva som har kommet i mellomtiden. En 3930k ville ikke falt 40% på et år etter launch, ei heller hovedkortet. Skjermkort dropper nok såpass om du får en launch. SSD'er faller typisk mest når det har kommet en kapasitetsøkning, vil jeg tro. Samme gjelder nok snurredisker.

Generelt vil jeg si du er i overkant pessimistisk, men det er som sagt avhengig av flere variable.

Lenke til kommentar

30% dagen du åpner esken.

Så 30% av det igjen hver år den er brukt ( 30% av den nye prisen hele tiden)

Det treffer kjempebra, kanskje ned i 25% siste tiden pga svak krone.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...