Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Kommer man med en pakkelapp og id, og faktisk forklarer situasjonen har jeg enda til dags dato faktisk møtt noen motstand når jeg spør om jeg kan få åpne pakken og sjekke innholdet, den skal jo tross alt til meg. Er det hva jeg bestilte betaler jeg jo den ut, og er det stein eller annet som det ikke skal være så ber jeg jo de bare om å returnere den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finns betalingsgaranti har jeg aldri benyttet - mest da jeg er usikker på hva som skjer ved "tullete" klager på produktet. Si noen kjøper et 970, og det lukter et snev av sigarettrøyk av det - er det noe som kan skape problemer for en selger? Sålenge det ikke er nevnt at det kommer fra et røykfritt hjem eller er helt nytt er slike ting innenfor det man kan forvente fra bruktkjøp, og inkludert i den ganske romslige rabatten man får ved å kjøpe brukt, spør du meg.

Jeg har hatt et par tvister på ebay, så disse løsningene trenger ikke vippe i fornuftens vei, for å si det slik...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Du skal jo ha dampa rimelig godt om lukta faktisk setter seg i et pvc kort og begynner å lukte røyk når det blir varmet opp. Men ja, jeg synes heller ikke at betalingsløsningen til finn virker trygg mtp at kjøper har mer å si en selger. Skal du være 100% sikker så møter man selger med cash og får demonstrert produktet før man betaler.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg ening med War her, selger og kjøper stadig ting på finn, og finn sin betalingsystem fungerer smertefritt.

Ble til sendt ett par med høyt med bulk i diskant, vi ble enige om at han overførte penger slik at jeg kunne fikse det. Null problemer så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...