Nizzen Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Dette er vel i kategorien "raritet": http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=58158615 Hvordan det gikk til må gudene vite Så mange bøyd, det må være rekord Skulle like å visst hvordan hun/han klarte dette Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Hahahaha, herlich. Tenkte først at det ikke var noe spesielt, og at det kan hende den beste en gang i blandt, og at det bare er å bøye tilbake for en PRO. Men gud, den sokkelen er jo fullstendig voldtatt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Ser ut som kortene som henger på veggen på DI i Oslo Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Dagens luring. Jeg tipser vedkommende om hvordan han kan unngå henvendelser på produkter han allerede har solgt og faktafeil om andre produkter, med referanser til produsentens datablad og får "BS" som svar og takk for hjelpen. Annonsen Dialogen hittil: Corsair SSD og Samsung SSHD Selges - Henrik Borge (6) meg Hvorfor annonserer du SSD i tittelen hvis den er solgt? Hvorfor annonserer du de to HDDene som SSHD når de ikke er det? Hvorfor ber du om ca det samme som nypris på brukte harddisker? http://www.multicom.no/HGST-500GB-SATAII-16MB/cat-p/c/p2758974HilsenSimen 4 timer Henrik Borge Er jo sshd tror du burde skjelle dine facts før du kommenterer på det 4 timer Henrik Borge Ny priser er jo ikkje so biligt for disse 4 timer meg Jeg har sjekket fakta før jeg kommenterte. Bildene dine viser Samsung HM320JI og HM500JI som begge er vanlige HDDer med 8 MB (ikke GB) cache. Cachen er vanlig ram (DRAM) som mister minnet hver gang man slår av maskinen, ikke flashminne.En SSHD har flashminne, typisk i størrelseorden 8-32 GB (ikke MB), i tillegg til DRAM cache.Her har du Samsungs produktblad for begge harddiskene:http://www.datasheetarchive.com/dl/Datasheets-SW18/DSASW00344607.pdfNye priser er fra 328 kr, med full garanti, ubrukte disker i elektrostatisk pose etc. Se linken:http://www.prisjakt.no/category.php?l=s218150566&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista én time Henrik Borge ja ser dette BS dit som eg bare kommer til og ignorereer SSHD og er du ikkje intresert so kan du la vere og kaste bort tiden mineg vet ka eg har kjøpt hos komplett og ikkje kjøpt og kjøpte SSHD er som eg hadde i systemet midt men no selges di pga ikkje i bruk lengre 34 minutter meg Ignorere kan du. Du er ganske ignorant når du avfeier produsentens dokumentasjon som bullshit og forsøker å lyve om egenskaper i annonsen din. Du bør vite at bruktsalg omfattes av kjøpsloven. En kjøper som oppdager at han har blitt lurt kan få hjelp fra forbrukerrådet og forliksrådet til å få deg til å kjøpe diskene tilbake og dekke alle omkostninger med frakt.Hvis diskene du har ikke er i samsvar med det du har bestilt hos komplett, ta den saken med komplett i stedet for å forsøke å lure andre.Diskene på bildet er som du ser av dokumentasjonen, vanlige HDDer. Endret 24. april 2015 av Simen1 6 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Jeg tror ikke han skjønner / vil skjønne hva en SSHD er. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Klassisk eksempel på mennesker man IKKE handler av på bruktmarkedet. En ting er at varen ikke er det som selger sier det er, men det jeg også henger meg opp i er måten han svarer på: Frekk og elendig norsk. Det går ikke ann å svare på dette viset til en potensiell kunde. 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Vil tippe dette er en typisk drittsekk bak tastaturet og er tøff i trynet og håper på en eller annen idiot skal bite på slik han får solgt unna de alt for gamle diskene sine. Ikke mer enn maks 50kr for hver av de, og da fungerer de som donordisker til en spesifikk modell om man har en samme disk selv som har havarert... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Litt gøy når det står "HDD part number" på bildene også Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Dagens luring. Jeg tipser vedkommende om hvordan han kan unngå henvendelser på produkter han allerede har solgt og faktafeil om andre produkter, med referanser til produsentens datablad og får "BS" som svar og takk for hjelpen. Annonsen Dialogen hittil: Corsair SSD og Samsung SSHD Selges - Henrik Borge (6) meg Hvorfor annonserer du SSD i tittelen hvis den er solgt? Hvorfor annonserer du de to HDDene som SSHD når de ikke er det? Hvorfor ber du om ca det samme som nypris på brukte harddisker? http://www.multicom.no/HGST-500GB-SATAII-16MB/cat-p/c/p2758974HilsenSimen 4 timer Henrik Borge Er jo sshd tror du burde skjelle dine facts før du kommenterer på det 4 timer Henrik Borge Ny priser er jo ikkje so biligt for disse 4 timer meg Jeg har sjekket fakta før jeg kommenterte. Bildene dine viser Samsung HM320JI og HM500JI som begge er vanlige HDDer med 8 MB (ikke GB) cache. Cachen er vanlig ram (DRAM) som mister minnet hver gang man slår av maskinen, ikke flashminne.En SSHD har flashminne, typisk i størrelseorden 8-32 GB (ikke MB), i tillegg til DRAM cache. Her har du Samsungs produktblad for begge harddiskene: http://www.datasheetarchive.com/dl/Datasheets-SW18/DSASW00344607.pdf Nye priser er fra 328 kr, med full garanti, ubrukte disker i elektrostatisk pose etc. Se linken: http://www.prisjakt.no/category.php?l=s218150566&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista én time Henrik Borge ja ser dette BS dit som eg bare kommer til og ignorereer SSHD og er du ikkje intresert so kan du la vere og kaste bort tiden min eg vet ka eg har kjøpt hos komplett og ikkje kjøpt og kjøpte SSHD er som eg hadde i systemet midt men no selges di pga ikkje i bruk lengre 34 minutter meg Ignorere kan du. Du er ganske ignorant når du avfeier produsentens dokumentasjon som bullshit og forsøker å lyve om egenskaper i annonsen din. Du bør vite at bruktsalg omfattes av kjøpsloven. En kjøper som oppdager at han har blitt lurt kan få hjelp fra forbrukerrådet og forliksrådet til å få deg til å kjøpe diskene tilbake og dekke alle omkostninger med frakt.Hvis diskene du har ikke er i samsvar med det du har bestilt hos komplett, ta den saken med komplett i stedet for å forsøke å lure andre. Diskene på bildet er som du ser av dokumentasjonen, vanlige HDDer. Datakunnskaper er litt som kjøreferdigheter. Jeg er bedre enn de fleste på begge områder, og om noen påpeker feil jeg gjør, så er det de som tar feil. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Siste oppdatering: Henrik Borge du skriver so lange avdrag at eg ikkje leser demfor når en først har lese og skrive vansker da leser man ikkje frivelig di 300 orda der meg Hvis sju setninger i slengen er "lange avdrag" så er det vel ennå lenge til du begynner på ungdomskolen. Noe jeg burde skjønt ut fra skrivingen din allerede i annonsen. Jeg vil bare minne om 15 års aldersgrense for å annonsere på Finn-torget og be deg om å få mamman eller pappan din til å ta seg av annonseringen. Håper du klarer å lese dette selv om det ble hele fire setninger. meg SSHD-begrepet ble først tatt i bruk av Seagate når de lanserte Momentus XT i mai 2010. Samsung har aldri brukt det begrepet. De kaller tilsvarende teknologi for HHD (Hybrid Hard Disc). Din Samsung 320 GB HDD er produsert i mai 2009. Det står på etiketten til disken hvis du lurer. Beklager nok et uleselig langt avdrag. Jeg storkoser meg Endret 24. april 2015 av Simen1 3 Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) https://www.facebook.com/henrik.borge.7/about hvis jeg ikke skal gjøre slikt som å finne folk på FB og poste de her så beklager jeg Endret 24. april 2015 av mhsalangli Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Jeg vet hvem den knallen der er, trodde det var han, han skryter at han er bannet på EA, steam, CS:GO osv.. idiot av en fyr. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Jeg rapporterte den til finn og ba dem vel i praksis endre SSHD til HDD, fremfor å slette annonsen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Han har endret til HDD og satt ned prisen litt nå. Litt mer dialog før det skjedde: Henrik Borge vis eg skifter namn på dislutter du og fylle inboksen min med mas da? 3 timer meg Jeg ser du har endret til HDD, flott! Jeg sa i fra for å hjelpe deg å komme unna en kjip situasjon senere (i konflikt med kjøper og forbrukerrådet). Vanligvis tar folk godt i mot hjelp og takker. Jeg er en hyggelig fyr selv om det ikke virker sånn på dialogen. Det skyldes måten du svarer på. Men nå som du har rettet opp så lykke til videre med salget. Endret 24. april 2015 av Simen1 3 Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Godt han vart satt på plass. Det er så mye frekke folk på bruktmarked. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Da er det bare 498 personer til som må settes på plass på Finn. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Hvis alle som leser denne tråden tar tak i en hver så kommer vi i mål på null komma niks Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=55502499 "Corsair harddisk selges" "harddisk i corsair kabinett" "noen av spesifikasjonene på kabinettet:" Nerdehjertet mitt blør 2 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=55502499 "Corsair harddisk selges" "harddisk i corsair kabinett" "noen av spesifikasjonene på kabinettet:" Nerdehjertet mitt blør Huff, ja den var ikke pen. Vet ikke helt hva han snakker om denne karen. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Han har hvertfall lett frem spesifikasjonene, og lover vel ingenting som ikke er sant (eller fullstendig urimelig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå