Mikkis2k Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) uhm...2 dager gammel..? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57385445&searchclickthrough=true ... uhm... "den kjørte bf4 knall bra"..... hva søren har denne personen røyka og enda en ja,.,.. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57240984&searchclickthrough=true&searchQuery=kabinett 16 lapper..? hva søren.. ja da.. du har vannkjølt maskinen din.. /klapp på skuldra.. men den er ikke verdt 16 lapper det er vertfall sikkert.å et m-ATX kort.. rly? ser jo helt rart ut i det big-toweret xD Endret 30. mars 2015 av Mikkis2k Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 780Ti, verdt 2K-ish right? Tipper du får litt mer - en her inne fikk 2600 for sitt om jeg ikke husker feil. Spørs litt på hvilken modell det er, også - refkjøler uten factory OC er jo verdt mindre enn et Classified/Matrix/Lightning for eksempel. Solgte mitt Evga 780Ti sc med ref kjøler for 2300Kr. Ok deal iallefalø tenker jeg? Kjøpte kortet for 2K for 4-5mnd sia^^ Mulig det var deg? 2300 er nok helt greit, de burde ligge et par-tre hundrelapper under brukte 970 etter mitt skjønn. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 uhm...2 dager gammel..? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57385445&searchclickthrough=true ... uhm... "den kjørte bf4 knall bra"..... hva søren har denne personen røyka og enda en ja,.,.. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57240984&searchclickthrough=true&searchQuery=kabinett 16 lapper..? hva søren.. ja da.. du har vannkjølt maskinen din.. /klapp på skuldra.. men den er ikke verdt 16 lapper det er vertfall sikkert. å et m-ATX kort.. rly? ser jo helt rart ut i det big-toweret xD Den første er jo svært nøye med å si "brukt" 2 dager. Ikke: "2 dager gammel". Men prisantydningen er jo uansett ganske høy i forhold til innmaten, men det går jo som regel igjen på alle Alienware maskinene på finn... Syns han er verre han med vannkjølinga. Vi vet at han vet godt hvor utdatert det er det han selger. Man klarer ikke så pent bygg uten å ha bygd et par maskiner før. Når vi ser alle disse Komplett-bygde X79 maskinene med 3820 og 4820K prosessorer, så kan vi i hvert fall gi dem tvilen til gode. De har åpenbart ikke visst hva de kjøpte, så da er det stor sjanse for at de rett og slett ikke aner hva det er de selger heller. Men han knølen der med vannkjølinga, han er rett og slett ute etter å lure noen. Rett og slett et rasshøl... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Er det nå man skal være litt slaskete og påpeke at Mac også koster skjorta ift innmat? Sånn sett kan man vel gjøre det samme med Alienware, eller andre merker (ikke at jeg ville betalt mer for noen av delene, et markspist eple som logo og et litt penere design er tilnærmet verdiløst). Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Min ærlige mening: Det er lov å tjene penger i norge. vil noen betale 100 kroner for en flaske vann, da selger man den for 100 kroner. og putter overskuddet i lomma. selvsagt er det litt lureri men det er sånn kapitalisme fungerer. de grådige får sitt. 1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) Min ærlige mening: Det er lov å tjene penger i norge. vil noen betale 100 kroner for en flaske vann, da selger man den for 100 kroner. og putter overskuddet i lomma. selvsagt er det litt lureri men det er sånn kapitalisme fungerer. de grådige får sitt. Er forskjell på "litt lureri" og mye lureri.. og finn.no så kan du sitte i 1time... og du har funnet over 100stk++++ som er helt idiotiskt.. samme med ipad.. ipad 1 og 2 til 1500kr-2000kr, ipad 3 og 4 fra 2000-3000+ når ipad air koster 3200kr nye idag.. og de som selger ipad mini til 2000kr+ når de har solgt dem et par ganger nå til 1500kr på tilbud:P (ikke den nye men ipad mini 2 trur jeg det er..) men disse selger ipad mini 1.. xD for over nypris selv om de kanskje er 2-3 år gammle... logikken.. - ut vinduet. Endret 30. mars 2015 av Mikkis2k Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Den første er jo svært nøye med å si "brukt" 2 dager. Ikke: "2 dager gammel". Men prisantydningen er jo uansett ganske høy i forhold til innmaten, men det går jo som regel igjen på alle Alienware maskinene på finn... Syns han er verre han med vannkjølinga. Vi vet at han vet godt hvor utdatert det er det han selger. Man klarer ikke så pent bygg uten å ha bygd et par maskiner før. Når vi ser alle disse Komplett-bygde X79 maskinene med 3820 og 4820K prosessorer, så kan vi i hvert fall gi dem tvilen til gode. De har åpenbart ikke visst hva de kjøpte, så da er det stor sjanse for at de rett og slett ikke aner hva det er de selger heller. Men han knølen der med vannkjølinga, han er rett og slett ute etter å lure noen. Rett og slett et rasshøl... Helt ærlig var det min feil, leste vell litt kjapt osv:P men ja.. 2 dager brukt og i7 2600k.. gir ikke mer mening fordi,, men jaja Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Min ærlige mening: Det er lov å tjene penger i norge. vil noen betale 100 kroner for en flaske vann, da selger man den for 100 kroner. og putter overskuddet i lomma. selvsagt er det litt lureri men det er sånn kapitalisme fungerer. de grådige får sitt. Ja, men når jeg sender en mail og kommer med et tilbud som er litt mer logisk så forventer jeg ikke å bli kalt en idiot uten peiling. Var jo en fyr som prøvde å selge en haug med 1TB disker som var brukt. WD Red 1tb, 12stk eller noe. Var brukt i 1 1/2 år stod det. Skulle ha 850,- per disk eller 700,- hvis man kjøpte alle. Sa at jeg kunne kjøpe alle hvis jeg fikk de for 350,- per og han sendte over SMART dump først, la også ved en link til komplett hvor nye diskere koster rundt 700,-. Fikk da svar at jeg var helt på jordet og at diskene var i toppform. SMART dump var helt idiotisk ettersom de alle disker som døde, døde etter de første 3-4 ukene og at de derfor kunne ansees som ubrukt med den bonusen at diskene faktisk var testet.. En ting er å prøve å tjene penger, det gjør jeg jo selv.. som f.eks å selge en DL380 G4 for 1000,- mer enn det den egentlig skulle gått for. Men hvis noen sender meg en mail å påpeker at jeg bløffer så legger jeg ikke skjul på det. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Ågerpris og lowballing møter hverandre Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 En liten kommentar til at "det er sånn kapitalisme fungerer". ISO9000 standarden ble sett på som bransjenorm for hvordan drive god butikk. Men den er adaptiv, og ble avløst av ISO9000:2000 serien. Kort forklart kan man si at ISO9000 handlet om å maksimere profitt. Mens ISO9000:2000 serien handlet om å sikre bærekraftig og forutsigbar drift. For eksempel ville man etter ISO9000 omtale det som en stor suksess om man klarer å hale i land en avtale med en underleverandør der underleverandøren nærmest taper penger. Det sikrer jo større profitt. Men i 2000 serien har man sett at man ikke er tjent med å presse underleverandørene slik, for om de går konkurs som følge av "utpressingen" din, så får du jo ikke råvarer til å lage produktet du lever av. Og risikerer dermed konkurs selv. Du ønsker faktisk at din underleverandør er mer robust en dine konkurrenters underleverandører. Og det får du ikke til om du ikke tilbyr dem en fair deal. Kapitalismen har vært mye styggere før, og har sånn sett et litt velfortjent dårlig rykte. I "La humla suse" (Laissez-faire) perioden kan man nesten direkte legge skylda på 1 million dødsfall i Irland som følge av "potet pesten". Samtidig som 1 million mennesker døde av sult i eget land, eksporterte Irland nok korn til å brødfø dem alle. Det var kapitalisme, men ville jo ikke skjedd i dag, selv om vi så absolutt fremdeles har kapitalisme.. I denne tråden ser vi som regel annonsene til 2 grupper av folk: De som ikke vet bedre, og de som burde vite bedre. Og vi kan ikke unnskylde noen av dem med at det er bare kapitalisme.. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Problemet til han nissen med vannkjølinga er at han har kjøpt grisedyr kjøleløsning til annenrangs komponenter. Solgte selv en fullt vannkjølt PC for 17k, men den var vesentlig bedre specca enn den der. 3770k, 680 SLI og 120GB Agility er ikke akkurat knall. Min hadde riktignok bare en GPU, men det var et 780 Ti KPE. Tipper han ikke regner med å få 16000, men legger den såpass høyt for å slippe idioter som skal lowballe fordi de tror de kan prute. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Vannkjøling er dyrt merker jeg. kunne kjøpt meg et 980 Classy istedenfor vannkjøling, litt trist å tenke på. men så kan jeg bruke alt utenom Gpu blokkene (Med mindre samme PCB blir brukt til andre kort, har jo skjedd før) så er det ganske futureproof med å kjøpe vannkjøling. Lenke til kommentar
namhvo Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 http://www.finn.no/finn//torget/annonse?finnkode=57396741 Jada... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Vannkjøling er dyrt merker jeg. kunne kjøpt meg et 980 Classy istedenfor vannkjøling, litt trist å tenke på. men så kan jeg bruke alt utenom Gpu blokkene (Med mindre samme PCB blir brukt til andre kort, har jo skjedd før) så er det ganske futureproof med å kjøpe vannkjøling. Røyking og snusing er dyrt, derfor gir jeg faen i det, og bruker penger på billig datautstyr Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Vannkjøling er dyrt merker jeg. kunne kjøpt meg et 980 Classy istedenfor vannkjøling, litt trist å tenke på. men så kan jeg bruke alt utenom Gpu blokkene (Med mindre samme PCB blir brukt til andre kort, har jo skjedd før) så er det ganske futureproof med å kjøpe vannkjøling. Røyking og snusing er dyrt, derfor gir jeg faen i det, og bruker penger på billig datautstyr Smart, veldig igrunn, pc er ikke direkte helsefarlig heller^^ ``billig datautstyr`` kanskje tilforholdt til å være en ekstrem røyker elns. men riggen din er jo ikke billig Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Vannkjøling er dyrt merker jeg. kunne kjøpt meg et 980 Classy istedenfor vannkjøling, litt trist å tenke på. men så kan jeg bruke alt utenom Gpu blokkene (Med mindre samme PCB blir brukt til andre kort, har jo skjedd før) så er det ganske futureproof med å kjøpe vannkjøling. Røyking og snusing er dyrt, derfor gir jeg faen i det, og bruker penger på billig datautstyr E9 Lenke til kommentar
War Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 En 970 hver mnd går under leppa i mnd En 970 hver mnd går opp i cola zero En 970 hver mnd går opp i sjoko Sikkert 15k i mnd går med på å leva livet i totalt undødvendige ting Egentlig regner jeg alt i 970 , bilene jeg har skal ha 13 stk 970 i mnd i avdrag. når alt kommer til alt så er det samma om kortet koster 300 mer på komplett. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 ^^ Hva slags biler har du? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 ^^ Hva slags biler har du? Ahhh, en deilig Audi! Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 ^^ Han har flere? Han skrev bilenE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå