Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg antar de som kjøper må hente eller betale frakten og det blir neppe billig.

 

Men kanskje totalsett gjør man godt kjøp.

 

Det jeg lurer på om man først skal selge noe slik noe, hadde jeg heller spurt komplett eller netshop om disse ville stå for salget så kan man få mere penger igjen.

 

Selv om PC alltid er et tapsprosjekt er det ikke vits å selge med stort tap heller om man kan prise varen høyere uten å lure noen.

Lenke til kommentar

Det å bygge pc for så å selge maskinen 1-2 år etterpå er rimlig bortkastet etter min mening. Enten så har man ikke råd å ha flere pcer og må selge fordi man har gjeld eller liten inntekt.

 

Ellers bør man ha maskiner en del år og heller ta mindre oppdateringer etterhvert slik at man kun oppgrader hver 3 år.

 

Skal man selge bør man selge maskinen som ny og selge gjennom seriøs firma omtrent som komplett og netshop gjør også ta seg fortjeneste på jobben. I dette tilfelle selger man med stort tap og tapet bør begrenses.

 

Selvfølgelig å selge brukt er mere lønnsomt en å kaste ting, men alikevell er det bortkastet om man selger en ting til under halv pris hva man betale for bare 1 år siden.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg oppgraderer HK/CPU/Ram ca. hvert tredje år, og skjermkort ca. hvert tredje år, med ca. 1.5 år mellom hver oppgradering. For moro skyld hender det at jeg bestiller nytt kabinett også etter hvert som det gamle blir old and dingy.

 

Funker for meg, har ikke kjøpt en "ny" pc siden 2004.

Lenke til kommentar

Hva med denne: http://www.finn.no/f...nnkode=35535570

 

Han ønsker ikke bli kontaktet på mail bare ringe/sms.

Meen han har ikke noe tlf nr på annonsen ;)

 

Jo det har han. Du må være logget inn for å se det.

Når jeg skrev det inlegget var det ikke noe nummer der.

Hvis du ser på annonsen så ble den redigert dagen etter jeg skrev det.

JEg er alltid logget inn på finn.no så det var ikke det som var problemet her.

Lenke til kommentar

Vurderer å selge en maskin som har MYE bedre specs enn den maskinen til halve prisen.

Du kommer aldri til å få den prisen der for såå utdatert maskin.

 

Hvis du går litt lenger bak i tråden eller ser innpå den linken på finn så er det vell ikke jeg som selger den.

Den er jo overprisa som faen og derfor er den blitt linka her...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=36212255

 

Dette vil jeg rett og slett kalle svindel eller ran!! Snakk om å overprise for å hente ut mest mulig penger av en stakkar som kanskje ikke har peiling.

 

"Selger en selvbygget stasjonær PC som takler det meste. Er utdannet dataelektroniker så dette er innenfor mitt felt, men dessverre holder ikke økonomien til nå så velger å selge dataen min, uheldigvis."

 

Dataelektroniker? Trodde de hadde litt mer prisbevissthet, men tydelig liker de å svindle folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...