Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Såklart har dem sitt på det tørre der. Det er bare irriterende, og jeg mener det er lureri å prøve å pakke på noen et dyrere kort ved å sette det på "salg". Men det kan dem gjøre og det gjøres over hele fjøla.

Skriver dette da jeg syns det gjør saken om falsk salg enda verre.....

Men å kjøre tilbudspris lik vanlig pris er ikke greit!

Er jo bare noobs som henger på finn.no uanZ  :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet prisene varierer mye og kronen er svakere.. MEN å bruke dette kortet som ukens tilbud når det slett ikke er satt ned i pris.... Ja kostet akkurat det samme der forige uke. Og det er det dyreste 970 kortet du får i dag.... svindel spør du meg.

Ikke svindel. Både pris og produkt er presentert. Dersom du kjøper det kommer også selger til å levere. Altså ikke svindel.

Vi må slutte å anklage folk for svindel uten grunn

Anklager ingen for svindel uten grunn. Ja både pris og produkt er presentert.... MEN det hjelper ikke når dem hadde akkurat samme pris dagen før "Salget". å lure folk til å kjøpe dette på salg til fullpris, når det også er andre gtx 970 kort langt billigere der er ifølge meg svindel.

Du tar feil. Dette er ikke svindel. I så fall driver også Rema 1000 med svindel

Lenke til kommentar

Vet prisene varierer mye og kronen er svakere.. MEN å bruke dette kortet som ukens tilbud når det slett ikke er satt ned i pris.... Ja kostet akkurat det samme der forige uke. Og det er det dyreste 970 kortet du får i dag.... svindel spør du meg.

Ikke svindel. Både pris og produkt er presentert. Dersom du kjøper det kommer også selger til å levere. Altså ikke svindel.

Vi må slutte å anklage folk for svindel uten grunn

Anklager ingen for svindel uten grunn. Ja både pris og produkt er presentert.... MEN det hjelper ikke når dem hadde akkurat samme pris dagen før "Salget". å lure folk til å kjøpe dette på salg til fullpris, når det også er andre gtx 970 kort langt billigere der er ifølge meg svindel.
Du tar feil. Dette er ikke svindel. I så fall driver også Rema 1000 med svindel

Da gjør de i så fall det ja.

Svindel er i grunn svindel uansett hvor mange som gjør det. Slik det fremstilles så er det et brudd på markedsføringsloven. Selvsagt, ordbruken av svindel er sikkert noe ujevn i dagligtale, men i min bok så er brudd på norsk lov i en slik sammenheng svindel. Liten oppsummering fra E24:

• Førpris skal alltid oppgis ved markedsføring hvor det gis inntrykk av at prisen er satt ned. Er ikke førpris oppgitt, er det ikke lov å utgi det for en rabattert vare.
  • Førprisen skal ha blitt brukt i minst 6 uker, og det må kunne dokumenteres en reell omsetning til denne prisen. Å vise priser nedsatt fra veiledende priser er derfor kun tillatt om varen faktisk ble solgt i en lengre periode til veiledende pris.
  • Har det vært forskjellige førpriser, skal det opplyses om den laveste – slik at du ikke lokkes av større besparelser enn du faktisk får.
  • Tilbudet må gjelde nøyaktig samme vare. Du kan ikke oppgi førprisen på et dyrere produkt. Det virker opplagt, men ombudet sier de har hatt flere saker på dette.
Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig hardt av meg å kalle det svindel ja, men når en bedrift ikke følger lover, og lurer kunder så vil JEG kalle det svindel.

Og ja, dem er nok ikke alene der heller desverre.

Men vi får se hva prisen er i morgen.... Kanskje dem setter den enda høyere for å skjule det??? ;)

Lenke til kommentar

Den er jo bygget sammen og testet, så den er verdt mer.  :wee:

Lurer på om det sitter skuffa troll i norges land når de trur de har en pc verdt 30 løk de kan selge om noen år for å ta lappen ol. 

Så blir det el-retur istedet. 

Endret av War
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hehe ja, merkelig at folk ikke greier å skjelne mellom ny verdi og salgsverdi. For all del, jeg pleier å si at min maskin er verdt mellom 20-25k med tilbehør, men det er jo ikke noen pris jeg ville ha solgt den for, realistisk salgspris på min rigg ligger jo et sted mellom 8-10k, men skulle jeg bygd meg en splitter ny tilsvarende den jeg har så er jeg likevel oppe i 20-25k med tilbehør

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Utviklet seg en skikkelig ukultur ved bruktsalg av PC på Finn.

Nærmest alle maskiner er Crazy, Extreme, Overkill etc.

De drar alle spill på ULTRA!

Selger forholder seg til innkjøpspris på komponentene uten å ta høyde for prisfall ved at de er brukt eller at de er flere år gamle.

Spekulerer i uvitenhet blant kjøperne for å lure dem.

Tenk om biler skulle blitt solgt på samme måte!.

Extreme, overkill Volvo V70.

Drar alle svinger på ultra-høy hastighet.

Har aldri hatt noen problemer med den.

Kosta 290 000 ny i 1992, selges for bare 200 000.

Kupp!!

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Det er mye drittunger der ute som tror de sitter på gull, men jeg tviler på att mange av de får solgt til slike fantasi priser.

Da jeg solgte X79 riggen min i 2013 så var den verdt 25k den gang, jeg fikk igjen 12k. Merket att å selge pc ikke er det letteste, selv om man halverer prisen og det meste i pc'n fremdeles var "nytt" og ikke flere år gammelt sjit.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/37716 hahaha... får han noe napp der er det nok tjuvgods :p

Hvor mye vil du si de er verdt?

7-800 for 7950 og 900-1000 for 7970, som er det de går for til vanlig blant de rimeligere selgerne. Personlig mener jeg de er verdt mer ift ytelsen man får, denne "luringen" har vel ingen grunn til å be om å nærmest få et dagsaktuelt upper midrange-kort gratis (7950=R9-280, og 7970=R9-280X).

Lenke til kommentar

http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/37716 hahaha... får han noe napp der er det nok tjuvgods :p

7-800 for 7950 og 900-1000 for 7970, som er det de går for til vanlig blant de rimeligere selgerne. Personlig mener jeg de er verdt mer ift ytelsen man får, denne "luringen" har vel ingen grunn til å be om å nærmest få et dagsaktuelt upper midrange-kort gratis (7950=R9-280, og 7970=R9-280X).

He he, må jo være lov å prøve seg? ;) Lurte på bruktverdien fordi min bror har et par 7950 liggende å støve ned i en skuff. Sa jeg kunne få dem, og jeg vurderer å bruke dem i CFX frem til neste gen AMD eller Pascal. Vi får se..

Lenke til kommentar

He he, må jo være lov å prøve seg? ;) Lurte på bruktverdien fordi min bror har et par 7950 liggende å støve ned i en skuff. Sa jeg kunne få dem, og jeg vurderer å bruke dem i CFX frem til neste gen AMD eller Pascal. Vi får se..

Joda, men dette er jo "slaktetråden" for de som prøver seg :p skjønt, man kan jo gi seg selv et rykte på å være urealistisk ift priser om man gjør slikt ofte nok.

Lenke til kommentar

780Ti, verdt 2K-ish right?

Tipper du får litt mer - en her inne fikk 2600 for sitt om jeg ikke husker feil. Spørs litt på hvilken modell det er, også - refkjøler uten factory OC er jo verdt mindre enn et Classified/Matrix/Lightning for eksempel.

Solgte mitt Evga 780Ti sc med ref kjøler for 2300Kr. Ok deal iallefalø tenker jeg? Kjøpte kortet for 2K for 4-5mnd sia^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...