Kyrre S. Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 (endret) Det het lcd TV. Heter nå (led) lcd TV Møkka telefon !!! Endret 27. mars 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Jeg er redd uttrykket damp radio nok heller er en spøkefull referanse til radioer med vakuum tuber før transistorene sin tid. Det eneste jeg har hørt om som kan minne om "damp" i forbindelse med radiobølger er fra den tid da man trodde at radiobølger ikke kunne bevege seg i vakuum. En teoretisk "substans" i vakuum kalt ether skulle en stund forklare hvordan det var mulig å sende radiobølger i vakuum likevel. Eneste linkene jeg finner om damp radio som et faktisk produkt som bruker damp er denne som angir ikkepedia som kilde, og artigpedia. Ikke de helt tryggeste kildene å ta i bruk. Ellers ser vi på engelsk at det var et nedsettende uttrykk om "gammeldags" teknologi, og i så måte kan vi vel trygt i dag gjenoppta bruken av ordet. Men den minnepinnen liker jeg utformingen på, trenger bare usb3.0 og større kapasitet. Du må ikke være så negativ! Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Andrull, den 27 Mar 2015 - 15:32, sa: Dog ganske irrelevant å kalle opp LCD TVen etter hva slags bakgrunnsbelysning det er. Da er det mer vesentlig å bruke navnvet på panelet, f.eks hva slags LCD-panel det er. [] Mener normen her først var at man har kjøpt seg flatskjerm, men siden man kan velge mellom flere typer som Liquid crystal display eller light emitting diode burde det kunne sidestilles med da man snakket om bilderør-tv^^ Cathode Ray Tube som alle omtalte som CRT-skjerm. Alle på TG hadde CRT-skjerm i 200x, men i år har alle ? går man bort i å kalle det basert på hva som lager lyset? Ville lett ha sagt at jeg har en oled-tv , men hvis jeg har en CCFL LCD, hva ville jeg sakt jeg hadde da tru^^ Hva handlet dette tråden om igjen tru? må nesten scrolle opp for å se Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 I år har 99,9 % LCD skjerm. Så ville nå sagt det var majoriteten. Må gjerne dele det opp i CCFL og LED, og så kanskje enda mer i paneltyper osv... Men synes det er greit å kalle alle for LCD. Og så får den 0,1 % med plasma, OLED og CRT klare seg med sin egen definisjon. ^^ For få rare folk tydeligvis. "men siden man kan velge mellom flere typer som Liquid crystal display eller light emitting diode" Mulig jeg missforstår deg, men "LED"-typer er ikke en type, da den fortsatt like så mye som før er et Liquid Crystal display. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Jeg får bruke modellnavnet , så får man finne ut selv hva jeg har Men SSD-disk finnes ikke, det finnes en hybrid som vil være raskere på repiterende mønster, men ikke første gang Får ta med 100 SSDer til tg og søprre folk hva dette er. De som ikke sier ssd-disk - skal få en Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Drev kan vel brukes for de alle. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Drev kan vel brukes for de alle. Letteste er å kalle det: SSD - ssden Harddisk - harddisken dvdrom - dvdromen cdrom - cdrom Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Viktig med "ekstrautstyr" klart på data rommet. Uff.. e bor på samme plass som denne fjotten :/ er garantert en uviten kid som trur han kan få i bøtter og spann... MAKS 2k for den der ass:P vet ikke om e ville gitt 1000 en gang. "Ekstrautstyret" jeg snakket om står på en rull på det ene bildet. Inkludert en uaktivert versjon av Win7 og en uhyggelig plassert og brukt dorull. Alt dette får man til 6 000,- Nei, da tror jeg hadde tatt en titt på det Agentspoon anbefaler i stedet. Doruller får man kjøpt ubrukte på Kiwi. 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Drev kan vel brukes for de alle. Letteste er å kalle det: SSD - ssden Harddisk - harddisken dvdrom - dvdromen cdrom - cdrom Mnja, er litt usikker på dette her. På norsk har man jo for eksempel en disk som i en kjøpmanns disk. Lett å forveksle. Da er det nok bedre å bruke norske ord som ikke så lett kan missforstås. Min neste bestilling tenker jeg blir noe sånt som en "Hardplate lagrings drev, med hardplater i, som samlet har en data-lagringskapasitet på 8 tebibyte. helst i en formfaktor som tillater montering i en av 3,5 tommers drev brønnene på mitt kabinett." Skjønt det blir vel kanskje ikke helt nøyaktig riktig det heller... Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Lagringsmediet, så er man vel degget bra? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Men SSD-disk finnes ikke, det finnes en hybrid som vil være raskere på repiterende mønster, men ikke første gang Denne kommer rimelig nær SSD-disk https://www.komplett.no/wd-black2dual-drive-120-gb-ssd-1-tb-h/803732 Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Takker, skal linke denne hver gang noen ber om hjelp til ny ssd-disk Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56928732&searchclickthrough=true usikker om verdien bør være 1000kr Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Noen som vertfall er rusa haha.. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57174127&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56928732&searchclickthrough=true usikker om verdien bør være 1000kr Windows 10 ja, godt å se noen som er tidlig ute Lenke til kommentar
Strato Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Vet prisene varierer mye og kronen er svakere.. MEN å bruke dette kortet som ukens tilbud når det slett ikke er satt ned i pris.... Ja kostet akkurat det samme der forige uke. Og det er det dyreste 970 kortet du får i dag.... svindel spør du meg. Ikke svindel. Både pris og produkt er presentert. Dersom du kjøper det kommer også selger til å levere. Altså ikke svindel. Vi må slutte å anklage folk for svindel uten grunn Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Det er jo lureri å prise opp varen, for så å prisen den ned igjen og reklamere med at den er nedsatt - men om komplett kjører stiv pris på denne modellen hele veien har de sitt på det tørre. Hvis den hadde ordinær pris forrige uke på samme pris som er et "tilbud" denne uken er det åpenbart et lovbrudd. Lenke til kommentar
stephan4x4 Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Vet prisene varierer mye og kronen er svakere.. MEN å bruke dette kortet som ukens tilbud når det slett ikke er satt ned i pris.... Ja kostet akkurat det samme der forige uke. Og det er det dyreste 970 kortet du får i dag.... svindel spør du meg. Ikke svindel. Både pris og produkt er presentert. Dersom du kjøper det kommer også selger til å levere. Altså ikke svindel. Vi må slutte å anklage folk for svindel uten grunn Anklager ingen for svindel uten grunn. Ja både pris og produkt er presentert.... MEN det hjelper ikke når dem hadde akkurat samme pris dagen før "Salget". å lure folk til å kjøpe dette på salg til fullpris, når det også er andre gtx 970 kort langt billigere der er ifølge meg svindel. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 At det er andre kort med samme chip der ute er irrelevant for saken - vi snakker om to helt forskjellige produkter, tross alt. Det blir som å si at dustin driver med lureri hvis de har Rampage V Extreme på tilbud, og det billigste Gigabyte-kortet til samme sokkel koster mindre. Lenke til kommentar
stephan4x4 Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Såklart har dem sitt på det tørre der. Det er bare irriterende, og jeg mener det er lureri å prøve å pakke på noen et dyrere kort ved å sette det på "salg". Men det kan dem gjøre og det gjøres over hele fjøla. Skriver dette da jeg syns det gjør saken om falsk salg enda verre..... Men å kjøre tilbudspris lik vanlig pris er ikke greit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå