Andrull Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Vurdering å kjøpe den selv. Har en for stor tank i dag. Er jo ikke akkurat slik at noe sånt går ut på dato når det ikke brukes. Endret 9. mars 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Mitt første system med dedikert gpu, var et 8800GTX sammen med 6gb ddr2 og en klokket Q6600, da brukte jeg et jalla kabinett Dette var jo i 2010 så komponetene var jo allerede ``gamle``. Husker jeg spilte bf2 når jeg gikk i bhg, fikk endel ``purple heart`` som egentlig er medaljen man får om man suger P###. Men farmin sa alltid den var bra, følte meg jo pro da^^ Jeg må innrømme jeg syns litt synd på den yngre garde som aldri kommer til å oppleve de hakeslepp'ene som min generasjon ble til del i 3D grafikkens kvantesprang alder. Her ser dere hva jeg dillet med, med mitt første 3D kort, som faktisk hadde elektrisk relé (i stedet for mekanisk) til å switche mellom 2D og 3D kortet. Ikke noe klikkelyder her i gården nei. Og vannvittige 4MB med minne! Det var selvfølgelig Unreal! https://www.youtube.com/watch?v=LPocZ-FX8SU Jeg regner med det er en eller annen form for hjerneskade som gjør at jeg fremdeles syns det ser bra ut. Endret 9. mars 2015 av Gabri3L 2 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Vurdering å kjøpe den selv. Har en for stor tank i dag. Er jo ikke akkurat slik at noe sånt går ut på dato når det ikke brukes. 11 år kan vel ikke være så bra for plastikk/akryl/plexi? Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Denne likte jeg: http://www.finn.no/finn//torget/annonse?finnkode=56636224&searchclickthrough=true&listPos=1 EXTREME GAMER PC...med 430 watts PSU. Da er det noen som har røykt trusene sine... Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Kutt 70% av prisen og kall det ræva pc som så vidt boter, så er man inne på noe. Det er knapt en kontorpc^^ Liker at det er extreme gamer med stock-kjøler og ett svakt kort. Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Man beviser vel også fort at man ikke er den skarpeste øksen i garasjen når windows opplevelsesindeks brukes for å beskrive PCens ytelse... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Får 7.2 selv med en Q6700, kanskje selge den med 7970 folde kortet og kalle den ``EXTREME OVERKILL GAMER; SUCH WOW!`` Og ta 15.000Kr, blir noen nye folde kort der ja^^ Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Windows Vista, 7 og 8 gir forskjellig poeng på samme hardware, og 8.1 og nyere er funksjonen fjernet på. Opplevelsesindeksen er ikke noe som kan brukes til sammenligning med mindre to maskiner kjører på samme operativsystem. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Windows Vista, 7 og 8 gir forskjellig poeng på samme hardware, og 8.1 og nyere er funksjonen fjernet på. Opplevelsesindeksen er ikke noe som kan brukes til sammenligning med mindre to maskiner kjører på samme operativsystem. Er win 7 på bruktmaskinen. En Pentium anniversary greie scorer også 7.2 i Cpu test. Fungerer jo fint til HTPC/Folde pc. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Denne likte jeg: http://www.finn.no/finn//torget/annonse?finnkode=56636224&searchclickthrough=true&listPos=1 EXTREME GAMER PC...med 430 watts PSU. Da er det noen som har røykt trusene sine... Feil navn bevares, men med et fornuftig prutningsmonn er dette langt langt fra det verste vi har sett i denne tråden. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Windows Vista, 7 og 8 gir forskjellig poeng på samme hardware, og 8.1 og nyere er funksjonen fjernet på. Opplevelsesindeksen er ikke noe som kan brukes til sammenligning med mindre to maskiner kjører på samme operativsystem. Er win 7 på bruktmaskinen. En Pentium anniversary greie scorer også 7.2 i Cpu test. Fungerer jo fint til HTPC/Folde pc. Litt off-topic:P min første pc med dedikert GPU var faktisk med Sli oppsett xD 2x9600GT og en amd athlon x2 5200 eller noe og 4Gb ram.. uff.. hadde også 8800GTS... som var fasikken så varmt.. var jo til å brenne egg og bacon på det:P Lenke til kommentar
camxer Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Hah, ser at jeg havnet i denne tråden selv (solgte GTX 680 til 850kr). Var sykt mange som prutet (til og med så lavt som 500kr). Ble litt paff for å si det slik, men til slutt så ble den solgt til en polske til fullpris Må si at Rubi Data begynner å roe seg litt. Han satt ned prisen fra 6990 til 4990 på denne gromme "Mer for pengene Gaming PC'en" http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54221564 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Hah, ser at jeg havnet i denne tråden selv (solgte GTX 680 til 850kr). Var sykt mange som prutet (til og med så lavt som 500kr). Ble litt paff for å si det slik, men til slutt så ble den solgt til en polske til fullpris Må si at Rubi Data begynner å roe seg litt. Han satt ned prisen fra 6990 til 4990 på denne gromme "Mer for pengene Gaming PC'en" http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54221564 fikk bud på samme maskin til 1000kr xD men bodde ikke der selger var og selger ville ikke sende.. var også en som solgte 2 helt like for 2000kr for begge .. så 1000kr stykke.. en av de hadde X CPU.. Kjøpte selv just et brukt msi twinfroz GTX760kort som er 1 år gammelt til 600kr xD haha var ikke det et kupp ? Endret 9. mars 2015 av Mikkis2k Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Tja, hvis du har noe du kan bruke det til. Bortimot GTX 960-ytelse er bra til den prisen, men høyere TDP enn GTX 980 trekker ned. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 hva.. den gammle maskina der er ikke verdt så mye som han vill ha:S http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56625036&searchclickthrough=true&listPos=72 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Tja, hvis du har noe du kan bruke det til. Bortimot GTX 960-ytelse er bra til den prisen, men høyere TDP enn GTX 980 trekker ned. Det blir kjørt med dette oppsettet.. i5-4690k Gigabyte Z97X Gaming 3 Sli kort 8GB 1600mhz ram (jupp blir erstatta av bedre senere) 500W EVGA White GOLD PSU (denne blir å oppgradert senere med en 750w+ GOLD PSU Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Da hadde jeg puttet pengene der ytelsen er. Droppet det 760-kortet, droppet oppgradering av RAM og PSU, og kjøpt et 960 eller aller helst 970. Jeg har kjørt 970 SLI PC'en min på en steingammel Corsair HX 620W strømforsyning uten problemer. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 klokka 970SLI kjører jeg i foldemaskinene med 270w-load. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Problemet med de HX620W'ene er ikke at de stopper å går, neida, heller det motsatte har vært problem med enheten jeg har. Samt lite effektiv da, men det må jo forventes av en så gammel sak. Ja, problemet var at selv den saftigste kortslutningen jeg noensinne har gjort ikke slo ut hverken sikring eller overstrøm/overpower vern. Samt at den spiser HK med vannskade. (dvs. dundrer på om en kobling er dårlig, eller man har en kortslutning på HKet, og stopper ikke for litt brann nei) Trodde det var PSUen min som var gåen, men viste seg at kobberblokken hadde sprukket på undersiden og lekket litt, og PSUen min nektet å skru seg på for å forhindre skade. Den driver nå utstyr med høy startstrøm, som motorer, hvor den passer glimrende. Men for feilsøking er den et monster, og kostet meg mer enn hva den noensinne har kostet. Så bare ikke gjør en feil. Endret 9. mars 2015 av Andrull Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Åpner du den ser du sikringen er en påsveiset 1-tomms spiker. Da slipper de alle rma pga røkede sikringer, smart. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå