Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt første system med dedikert gpu, var et 8800GTX sammen med 6gb ddr2 og en klokket Q6600, da brukte jeg et jalla kabinett :p

Dette var jo i 2010 så komponetene var jo allerede ``gamle``.

Husker jeg spilte bf2 når jeg gikk i bhg, fikk endel ``purple heart`` som egentlig er medaljen man får om man suger P###. Men farmin sa alltid den var bra, følte meg jo pro da^^ :rofl::rofl:

Jeg må innrømme jeg syns litt synd på den yngre garde som aldri kommer til å oppleve de hakeslepp'ene som min generasjon ble til del i 3D grafikkens kvantesprang alder. Her ser dere hva jeg dillet med, med mitt første 3D kort, som faktisk hadde elektrisk relé (i stedet for mekanisk) til å switche mellom 2D og 3D kortet. Ikke noe klikkelyder her i gården nei. Og vannvittige 4MB med minne! Det var selvfølgelig Unreal! :p

https://www.youtube.com/watch?v=LPocZ-FX8SU

Jeg regner med det er en eller annen form for hjerneskade som gjør at jeg fremdeles syns det ser bra ut. :D

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Windows Vista, 7 og 8 gir forskjellig poeng på samme hardware, og 8.1 og nyere er funksjonen fjernet på. Opplevelsesindeksen er ikke noe som kan brukes til sammenligning med mindre to maskiner kjører på samme operativsystem.

Lenke til kommentar

Windows Vista, 7 og 8 gir forskjellig poeng på samme hardware, og 8.1 og nyere er funksjonen fjernet på. Opplevelsesindeksen er ikke noe som kan brukes til sammenligning med mindre to maskiner kjører på samme operativsystem.

Er win 7 på bruktmaskinen.

En Pentium anniversary greie scorer også 7.2 i Cpu test. Fungerer jo fint til HTPC/Folde pc.

Lenke til kommentar

Er win 7 på bruktmaskinen.

En Pentium anniversary greie scorer også 7.2 i Cpu test. Fungerer jo fint til HTPC/Folde pc.

Litt off-topic:P min første pc med dedikert GPU var faktisk med Sli oppsett xD 2x9600GT og en amd athlon x2 5200 eller noe og 4Gb ram.. uff.. hadde også 8800GTS... som var fasikken så varmt.. var jo til å brenne egg og bacon på det:P

Lenke til kommentar

Hah, ser at jeg havnet i denne tråden selv (solgte GTX 680 til 850kr). Var sykt mange som prutet (til og med så lavt som 500kr). Ble litt paff for å si det slik, men til slutt så ble den solgt til en polske til fullpris :p

Må si at Rubi Data begynner å roe seg litt. Han satt ned prisen fra 6990 til 4990 på denne gromme "Mer for pengene Gaming PC'en"

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54221564

:rofl:

Lenke til kommentar

Hah, ser at jeg havnet i denne tråden selv (solgte GTX 680 til 850kr). Var sykt mange som prutet (til og med så lavt som 500kr). Ble litt paff for å si det slik, men til slutt så ble den solgt til en polske til fullpris :p

Må si at Rubi Data begynner å roe seg litt. Han satt ned prisen fra 6990 til 4990 på denne gromme "Mer for pengene Gaming PC'en"

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54221564

:rofl:

fikk bud på samme maskin til 1000kr xD men bodde ikke der selger var og selger ville ikke sende.. var også en som solgte 2 helt like for 2000kr for begge .. så 1000kr stykke.. en av de hadde X CPU..

Kjøpte selv just et brukt msi twinfroz GTX760kort som er 1 år gammelt til 600kr xD haha var ikke det et kupp :)?

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Tja, hvis du har noe du kan bruke det til. Bortimot GTX 960-ytelse er bra til den prisen, men høyere TDP enn GTX 980 trekker ned.

Det blir kjørt med dette oppsettet..

i5-4690k

Gigabyte Z97X Gaming 3 Sli kort

8GB 1600mhz ram (jupp blir erstatta av bedre senere)

500W EVGA White GOLD PSU (denne blir å oppgradert senere med en 750w+ GOLD PSU :)

Lenke til kommentar

Da hadde jeg puttet pengene der ytelsen er. Droppet det 760-kortet, droppet oppgradering av RAM og PSU, og kjøpt et 960 eller aller helst 970. Jeg har kjørt 970 SLI PC'en min på en steingammel Corsair HX 620W strømforsyning uten problemer.

Lenke til kommentar

Problemet med de HX620W'ene er ikke at de stopper å går, neida, heller det motsatte har vært problem med enheten jeg har. :p

Samt lite effektiv da, men det må jo forventes av en så gammel sak.

Ja, problemet var at selv den saftigste kortslutningen jeg noensinne har gjort ikke slo ut hverken sikring eller overstrøm/overpower vern. Samt at den spiser HK med vannskade. (dvs. dundrer på om en kobling er dårlig, eller man har en kortslutning på HKet, og stopper ikke for litt brann nei) Trodde det var PSUen min som var gåen, men viste seg at kobberblokken hadde sprukket på undersiden og lekket litt, og PSUen min nektet å skru seg på for å forhindre skade.

Den driver nå utstyr med høy startstrøm, som motorer, hvor den passer glimrende. :p

Men for feilsøking er den et monster, og kostet meg mer enn hva den noensinne har kostet. :realmad: Så bare ikke gjør en feil.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...