Huffe Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Hvorfor i gamperæven bruker enkelte ukurant prising? Kr. 7.999,- Sett at jeg at jeg velger å kjøpe dritten. Skal jeg da møte opp med nøyaktig 7.999,- eller forvente å få igjen 1,- krone på 8.000,-. Hvorfor tror tullinger at alle andre er tullinger. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Det blir ikke færre når folk her inne mener at dagsaktuelt utstyr er verdt 25-30% av listepris, for å si det slik... vennligst utdyp deg mer. Det jeg har sett her de siste sidene er utrolig kurrant og helt sanne. Vist du tenker på det med at ting mister verdi med engang det er åpna, så er det bare fakta. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1417707&page=174&do=findComment&comment=22374113- for eksempel. Jeg mener det er endel som blander subjektive meninger inn i disse prisanslagene fremfor å komme med "riktige" priser, hvor man ikke nødvendigvis får fjorten telefoner før lunsj neste dag, men ei heller må vente to måneder med å bli kvitt sakene. Kjører du 2/3 av nypris vil folk bli interessert, hvertfall på hardware. Mus/tastatur/kabinett o.l. kan det stille seg annerledes - og om du tar svært populære deler (f.eks. GTX970/980/4770k/4790k osv) kan det godt være du kan få opp mot 75% av nypris. Dette er varer som benyttes for en gitt funksjonalitet, sålenge denne er bevart er det ikke veldig relevant hvor gamle delene er - spesielt med tanke på at 4+ år gamle deler alltid er rimelige, så at reklamasjonsretten faller bort har ikke så mye å si når komponenten koster maks 500kr, uansett (med en normallevetid på godt over 10 år, også). E ser det ikke er lett å forstå, men di delene du oppgir er jo nesten helt nye... Og det eksemplet du viser til er det brukt mange veldig gammle deler, og fordi at den er oppgradert litt betyr ikke at den øker betraktelig i pris. CPUn: 2012, dette er da snart 3år, og deler faller i pris ganske mye på de 3 årene. HK: 2011-2012, igjenn her er det snakk om deler som er ganske gammle pr.dags dato Vannkjøler: Dette er en av de første corsair slapp ut og den er fra 2010.. som da er 4-5år sida.. GPU: Disse kom og i 2010 og er da 4-5 år gammle disse og osv.. u get the drift.. Det er snakk om hvor gammle produktene er, hvor lenge de er brukt osv osv.. og selvfølgelig får du mer visst du har produkter som f.eks. GTX970/980/4770k/4790k osv.. de er veldig nye og er antageligvis nesten ikke brukte.. utenom i7 4770k, men de er til og med ganske nye og yter forsatt veldig bra.. som da tilsier en bra pris er utrolig dårlig te å forklare og jeg fikk stryk i norsken på skolen xD Så beklager all text som er på dialekt osv. CPUen koster 1300kr ny, og har fem års reklamasjonsrett. Da er det ganske uvesentlig hvis den er to år - spesielt med tanke på at den etter all sannsynlighet varer mye lenger enn reklamasjonsretten, og vil være helt utdatert lenge før den dør av alderdom. Dessuten står det ikke noe om alderen til denne, det er nok litt i overkant pessimistisk å se på lanseringsdato? Vi vet jo heller ikke noe om bruken, men jeg har - etter MANGE år og ørten maskiner med til dels solid overklokking - til gode å se en CPU dø under drift, selv de som foldet 24/7 fra innkjøpsdato har greid den biffen. Akkurat det samme kan du si om hovedkortet her, bortsett fra at de dør LITT oftere enn CPUer - og forsåvidt gjelder det med alder/lanseringsdato/reklamasjonsrett kjøler og evt andre deler. Skjermkortet var riktig priset, et GTX580 yter omtrent som et GTX760, men trekker mer strøm og mangler sikkert noen features - det trekker verdien litt ned. Hvis et 760 er verdt... si 800kr er ikke 600kr noen upris for et 580. ...dessuten er det vesenlig poeng her: man trenger bare EN kjøper priser man seg for høyt i starten kan man justere ned litt og litt, men legger man seg for lavt er det mye arbeid med å drive auksjon pr epost, eventuelt besvare ørten henvendelser på noe som alt er solgt (been there, done that). I mine øyne handler kjøp og salg om å gjøre en best mulig deal, og da veier man inn behov for penger/utstyr opp mot prisen man aksepterer på det man skal selge/kjøpe. Er behovet akutt justerer man seg deretter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Det er kun et markedsføringspsykologi. 7999 oppfattes ofte som vesentlig lavere enn 8000 fordi vi har en tendens til å overfokusere på det første tallet. Jeg prøver å være bevisst på triksene og si 8000 inni meg når det står 7999. I praksis overfører kjøper 7999 kr ved bankoverføring eller driter i kronestykket hvis det betales kontant. Selger bør uansett tilby kronestykket av ren høflighet. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Det blir ikke færre når folk her inne mener at dagsaktuelt utstyr er verdt 25-30% av listepris, for å si det slik... vennligst utdyp deg mer. Det jeg har sett her de siste sidene er utrolig kurrant og helt sanne. Vist du tenker på det med at ting mister verdi med engang det er åpna, så er det bare fakta. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1417707&page=174&do=findComment&comment=22374113- for eksempel. Jeg mener det er endel som blander subjektive meninger inn i disse prisanslagene fremfor å komme med "riktige" priser, hvor man ikke nødvendigvis får fjorten telefoner før lunsj neste dag, men ei heller må vente to måneder med å bli kvitt sakene. Kjører du 2/3 av nypris vil folk bli interessert, hvertfall på hardware. Mus/tastatur/kabinett o.l. kan det stille seg annerledes - og om du tar svært populære deler (f.eks. GTX970/980/4770k/4790k osv) kan det godt være du kan få opp mot 75% av nypris. Dette er varer som benyttes for en gitt funksjonalitet, sålenge denne er bevart er det ikke veldig relevant hvor gamle delene er - spesielt med tanke på at 4+ år gamle deler alltid er rimelige, så at reklamasjonsretten faller bort har ikke så mye å si når komponenten koster maks 500kr, uansett (med en normallevetid på godt over 10 år, også). E ser det ikke er lett å forstå, men di delene du oppgir er jo nesten helt nye... Og det eksemplet du viser til er det brukt mange veldig gammle deler, og fordi at den er oppgradert litt betyr ikke at den øker betraktelig i pris. CPUn: 2012, dette er da snart 3år, og deler faller i pris ganske mye på de 3 årene. HK: 2011-2012, igjenn her er det snakk om deler som er ganske gammle pr.dags dato Vannkjøler: Dette er en av de første corsair slapp ut og den er fra 2010.. som da er 4-5år sida.. GPU: Disse kom og i 2010 og er da 4-5 år gammle disse og osv.. u get the drift.. Det er snakk om hvor gammle produktene er, hvor lenge de er brukt osv osv.. og selvfølgelig får du mer visst du har produkter som f.eks. GTX970/980/4770k/4790k osv.. de er veldig nye og er antageligvis nesten ikke brukte.. utenom i7 4770k, men de er til og med ganske nye og yter forsatt veldig bra.. som da tilsier en bra pris er utrolig dårlig te å forklare og jeg fikk stryk i norsken på skolen xD Så beklager all text som er på dialekt osv. CPUen koster 1300kr ny, og har fem års reklamasjonsrett. Da er det ganske uvesentlig hvis den er to år - spesielt med tanke på at den etter all sannsynlighet varer mye lenger enn reklamasjonsretten, og vil være helt utdatert lenge før den dør av alderdom. Dessuten står det ikke noe om alderen til denne, det er nok litt i overkant pessimistisk å se på lanseringsdato? Vi vet jo heller ikke noe om bruken, men jeg har - etter MANGE år og ørten maskiner med til dels solid overklokking - til gode å se en CPU dø under drift, selv de som foldet 24/7 fra innkjøpsdato har greid den biffen. Akkurat det samme kan du si om hovedkortet her, bortsett fra at de dør LITT oftere enn CPUer - og forsåvidt gjelder det med alder/lanseringsdato/reklamasjonsrett kjøler og evt andre deler. Skjermkortet var riktig priset, et GTX580 yter omtrent som et GTX760, men trekker mer strøm og mangler sikkert noen features - det trekker verdien litt ned. Hvis et 760 er verdt... si 800kr er ikke 600kr noen upris for et 580. ...dessuten er det vesenlig poeng her: man trenger bare EN kjøper priser man seg for høyt i starten kan man justere ned litt og litt, men legger man seg for lavt er det mye arbeid med å drive auksjon pr epost, eventuelt besvare ørten henvendelser på noe som alt er solgt (been there, done that). I mine øyne handler kjøp og salg om å gjøre en best mulig deal, og da veier man inn behov for penger/utstyr opp mot prisen man aksepterer på det man skal selge/kjøpe. Er behovet akutt justerer man seg deretter. Det er ikke lett å forstå seg på det, men e ville sakt denne maskina er rundt 3 år gammel.. og da faller maskina rask ned vertfall 50% av nypris for 3 år sida. Datadeler og data generelt detter en viss % hver mnd etter 1år.. og det er helt normalt i mine øyne, nå som teknologien fornyes så og si hvert år, blir billigere og man får mer ytelse for pengene. Er kjedelig med auksjoner per.mail ja helt enig, men det er snakk om å betale reelle priser og ikke noe som man kan få bedre idag for samme eller mindre pris i butikk NYTT og som har 5 nye år med reklamasjon osv.. Det med å kjøpe så gammle maskiner som 3 år+ så er det veldig skjeldent noen har kvittering for det de har, og da er man like langt.. er som å finne laks i en død elv hehe. Har hatt utrolig mange maskiner og solgt en del maskiner som er kanskje 4mndr gammle og gått ned 4-5000kr og forsatt så er det vanskelig å få solgt, fordi folk rett og slett ikke vill ha brukt, og det er "dyrt" i deres øyne.. Man må dessverre så langt ned for å få interesse fra folk.. og det å vente fler uker før du har en på tråden er ikke morro.. vertfall når man selger, så er det som regel penger man er ute etter og trenger, så kjappere'0bedre.. ville ikke gitt mye mer enn 2500-3000kr for den maskina du linka akkurat fordi det er AMD CPU og e vet at man får mye bedre ytelse med intel cpu akkurat nå.. hehe. har vært bærbare som så og si er bedre som er 1 år gammle og selges til utrolige 3500kr. Det er ikke SLI, men de har nyeste generasjon i7, 8-16gb ram, 1tb, GTX660M,GTX760M,GTX860M osv.. de er veldig gode til prisen. Men e forstår hva du skal frem til, men data så er det dessverre slik som dette.. så derfor reagerer folk fort, fordi det er latterlig.. 7000kr/8000kr for en 2år gammel pc f.eks.. da skal den være veldig god for at e skal i det hele tatt få interesse, akkurat fordi du får så god maskin idag for 8000kr! i5,GTX970 osv vet ikke om det ga så mye mening men e prøvde .. Endret 6. mars 2015 av Mikkis2k Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Gidder ikke sitere. Hva nyprisen var for TRE år siden er egentlig ikke så relevant, men det er nok skjeldent at noe er verdt mer enn halvparten av det, ja. Denne kostet nok mer enn 5000kr ny den gangen (bare skjermkortene var vel 10 "lapper" alene?), så forstår egentlig ikke argumentet da jeg er helt enig i at hvis man tar nyprisen av disse delene og halverer, ja, da bør ikke maskinen koste mer enn som så Tipper den kan ha kostet 15000kr+ den gangen. 7500kr er altfor mye for noe slikt.Nå selges jo endel av delene nye i butikk den dag i dag (hovedkort og prosessor), og ang. H70, PSU og GTX 580 kan man finne noen lunde tilsvarende komponenter og ta utgangspunkt i dem. GTX580 kan man sammenligne med GTX760 rent ytelsesmessig, og det er den overlegent viktigste faktoren for prisen. Kvitteringer får man gjerne pr pdf? Det har hvertfall jeg fått både fra PS, komplett og mpx. Da roter man dem ikke bort, det er strengt tatt ikke mulig Til det siste sier jeg egentlig bare følgende: hvis en nettbutikk kan ha denne prosessoren i sitt sortiment og selge den for 1300kr er det nok bruktinteresse på den, også - selv uten å droppe prisen i bunn. AMD-chippene kan konkurrere med Intel, men ikke de aller beste - men så snakker vi jo ikke om produkter som er priset i det segmentet, heller. For 1300kr er dette et greit kjøp nytt, hvis du tar hensyn til overklokkingsmulighetene er det mer ytelse enn det Intel kan levere til samme pris. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Kan jo få en intel cpu til 600-700kr som yter det samme i spill idag .. sier ikke at den er like god på multasking osv men den er absolutt ikke dårligere i spill. Kanskje i framtida så blir det et dårligere valg pga fler og fler spill trengs 4-cores+.. Men jo intel har mye å komme med til den prisen. AMD har rett og slett ikke vært på sitt beste i det hele tatt på lenge.. Men nå var ikke det, det vi snakket om. Du kan ikke se på nyprisen i butikk idag bare fordi det selges i butikkene idag.. det er kun fordi AMD ikke har kommet med serlig nyheter som da erstatter disse brikkene. Så blir helt feil Ja de koster sikkert skjorta osv når de kom de 580ne.. men når folk selger 680kort til 1600 i sli og 800kr stykket og noen AMD R9 290 for 1500/1600kr så er de langt fra verdt mer enn 500kr stk brukt. Endret 6. mars 2015 av Mikkis2k Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Kan jo få en intel cpu yil 600-700kr som yter det samme i spill idag .. sier ikke at den er like god på multasking osv men den er absolutt ikke dårligere i spill. Kanskje i framtida så blir det et dårligere valg pga fler og fler spill trengs 4-cores+.. Men jo intel har mye å komme med til den prisen. AMD har rett og slett ikke vært på sitt beste i det hele tatt på lenge.. Men nå var ikke det, det vi snakket om. Du kan ikke se på nyprisen i butikk idag bare fordi det selges i butikkene idag.. det er kun fordi AMD ikke har kommet med serlig nyheter som da erstatter disse brikkene. Så blir helt feil Ja de koster sikkert skjorta osv når de kom de 580ne.. men når folk selger 680kort til 1600 i sli og 800kr stykket og noen AMD R9 290 for 1500/1600kr så er de langt fra verdt mer enn 500kr stk brukt. Send meg en link der det er 680 kort til 800kr, har jeg ikke sett Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Kan jo få en intel cpu yil 600-700kr som yter det samme i spill idag .. sier ikke at den er like god på multasking osv men den er absolutt ikke dårligere i spill. Kanskje i framtida så blir det et dårligere valg pga fler og fler spill trengs 4-cores+.. Men jo intel har mye å komme med til den prisen. AMD har rett og slett ikke vært på sitt beste i det hele tatt på lenge.. Men nå var ikke det, det vi snakket om. Du kan ikke se på nyprisen i butikk idag bare fordi det selges i butikkene idag.. det er kun fordi AMD ikke har kommet med serlig nyheter som da erstatter disse brikkene. Så blir helt feil Ja de koster sikkert skjorta osv når de kom de 580ne.. men når folk selger 680kort til 1600 i sli og 800kr stykket og noen AMD R9 290 for 1500/1600kr så er de langt fra verdt mer enn 500kr stk brukt. Send meg en link der det er 680 kort til 800kr, har jeg ikke sett sett 2stk bare på få dager! http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56486575&searchclickthrough=true&listPos=1&searchQuery=GTX+680 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56183054&searchclickthrough=true&listPos=2&searchQuery=GTX+680 Han siste der ville gå med på 1600kr for begge.. 1600/2 =800kr Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Kan jo få en intel cpu yil 600-700kr som yter det samme i spill idag .. sier ikke at den er like god på multasking osv men den er absolutt ikke dårligere i spill. Kanskje i framtida så blir det et dårligere valg pga fler og fler spill trengs 4-cores+.. Men jo intel har mye å komme med til den prisen. AMD har rett og slett ikke vært på sitt beste i det hele tatt på lenge.. Men nå var ikke det, det vi snakket om. Du kan ikke se på nyprisen i butikk idag bare fordi det selges i butikkene idag.. det er kun fordi AMD ikke har kommet med serlig nyheter som da erstatter disse brikkene. Så blir helt feil Ja de koster sikkert skjorta osv når de kom de 580ne.. men når folk selger 680kort til 1600 i sli og 800kr stykket og noen AMD R9 290 for 1500/1600kr så er de langt fra verdt mer enn 500kr stk brukt. Send meg en link der det er 680 kort til 800kr, har jeg ikke sett sett 2stk bare på få dager! http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56486575&searchclickthrough=true&listPos=1&searchQuery=GTX+680 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56183054&searchclickthrough=true&listPos=2&searchQuery=GTX+680 Han siste der ville gå med på 1600kr for begge.. 1600/2 =800kr Du vant! Tenker på kort til Folding@Home. men de nvidia gpuene krever cpu kraft, noe jeg ikke har noe maskivare av ekstra. 1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 (endret) Kan jo få en intel cpu yil 600-700kr som yter det samme i spill idag .. sier ikke at den er like god på multasking osv men den er absolutt ikke dårligere i spill. Kanskje i framtida så blir det et dårligere valg pga fler og fler spill trengs 4-cores+.. Men jo intel har mye å komme med til den prisen. AMD har rett og slett ikke vært på sitt beste i det hele tatt på lenge.. Men nå var ikke det, det vi snakket om. Du kan ikke se på nyprisen i butikk idag bare fordi det selges i butikkene idag.. det er kun fordi AMD ikke har kommet med serlig nyheter som da erstatter disse brikkene. Så blir helt feil Ja de koster sikkert skjorta osv når de kom de 580ne.. men når folk selger 680kort til 1600 i sli og 800kr stykket og noen AMD R9 290 for 1500/1600kr så er de langt fra verdt mer enn 500kr stk brukt. Send meg en link der det er 680 kort til 800kr, har jeg ikke sett sett 2stk bare på få dager! http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56486575&searchclickthrough=true&listPos=1&searchQuery=GTX+680 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56183054&searchclickthrough=true&listPos=2&searchQuery=GTX+680 Han siste der ville gå med på 1600kr for begge.. 1600/2 =800kr Du vant! Tenker på kort til Folding@Home. men de nvidia gpuene krever cpu kraft, noe jeg ikke har noe maskivare av ekstra. sitter å lurker på finn.no selv ... har kanskje 3800kr å bruke.. og maskina som blir bygd skal erstatte xbox one'en e har stående.. og har kommet fram til dette så langt https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1526222&su=9241281B-1842-49BA-9902-AC07DACD7F6A Men det er nytt.. og CPUN må jeg erstatte i ettertid sammen med HK pga.. de kan ikke overklokke så bra-.- Så sitter bare å venter på folk fra finn.no/bruktmarkedet skal svare meg-.- er så sykt utålmodig lol.. Endret 7. mars 2015 av Mikkis2k Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Kan jo få en intel cpu yil 600-700kr som yter det samme i spill idag .. sier ikke at den er like god på multasking osv men den er absolutt ikke dårligere i spill. Kanskje i framtida så blir det et dårligere valg pga fler og fler spill trengs 4-cores+.. Men jo intel har mye å komme med til den prisen. AMD har rett og slett ikke vært på sitt beste i det hele tatt på lenge.. Men nå var ikke det, det vi snakket om. Du kan ikke se på nyprisen i butikk idag bare fordi det selges i butikkene idag.. det er kun fordi AMD ikke har kommet med serlig nyheter som da erstatter disse brikkene. Så blir helt feil Ja de koster sikkert skjorta osv når de kom de 580ne.. men når folk selger 680kort til 1600 i sli og 800kr stykket og noen AMD R9 290 for 1500/1600kr så er de langt fra verdt mer enn 500kr stk brukt. Send meg en link der det er 680 kort til 800kr, har jeg ikke sett sett 2stk bare på få dager! http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56486575&searchclickthrough=true&listPos=1&searchQuery=GTX+680 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56183054&searchclickthrough=true&listPos=2&searchQuery=GTX+680 Han siste der ville gå med på 1600kr for begge.. 1600/2 =800kr Du vant! Tenker på kort til Folding@Home. men de nvidia gpuene krever cpu kraft, noe jeg ikke har noe maskivare av ekstra. sitter å lurker på finn.no selv ... har kanskje 3800kr å bruke.. og maskina som blir bygd skal erstatte xbox one'en e har stående.. og har kommet fram til dette så langt https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1526222&su=9241281B-1842-49BA-9902-AC07DACD7F6A Men det er nytt.. og CPUN må jeg erstatte i ettertid sammen med HK pga.. de kan ikke overklokke så bra-.- Så sitter bare å venter på folk fra finn.no/bruktmarkedet skal svare meg-.- er så sykt utålmodig lol.. Psu er jo litt crap da Pent.anv. fungerer fint den, har en hjemme i htpc`en. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Kan jo få en intel cpu yil 600-700kr som yter det samme i spill idag .. sier ikke at den er like god på multasking osv men den er absolutt ikke dårligere i spill. Kanskje i framtida så blir det et dårligere valg pga fler og fler spill trengs 4-cores+.. Men jo intel har mye å komme med til den prisen. AMD har rett og slett ikke vært på sitt beste i det hele tatt på lenge.. Men nå var ikke det, det vi snakket om. Du kan ikke se på nyprisen i butikk idag bare fordi det selges i butikkene idag.. det er kun fordi AMD ikke har kommet med serlig nyheter som da erstatter disse brikkene. Så blir helt feil Ja de koster sikkert skjorta osv når de kom de 580ne.. men når folk selger 680kort til 1600 i sli og 800kr stykket og noen AMD R9 290 for 1500/1600kr så er de langt fra verdt mer enn 500kr stk brukt. Send meg en link der det er 680 kort til 800kr, har jeg ikke sett sett 2stk bare på få dager! http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56486575&searchclickthrough=true&listPos=1&searchQuery=GTX+680 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56183054&searchclickthrough=true&listPos=2&searchQuery=GTX+680 Han siste der ville gå med på 1600kr for begge.. 1600/2 =800kr Du vant! Tenker på kort til Folding@Home. men de nvidia gpuene krever cpu kraft, noe jeg ikke har noe maskivare av ekstra. sitter å lurker på finn.no selv ... har kanskje 3800kr å bruke.. og maskina som blir bygd skal erstatte xbox one'en e har stående.. og har kommet fram til dette så langt https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1526222&su=9241281B-1842-49BA-9902-AC07DACD7F6A Men det er nytt.. og CPUN må jeg erstatte i ettertid sammen med HK pga.. de kan ikke overklokke så bra-.- Så sitter bare å venter på folk fra finn.no/bruktmarkedet skal svare meg-.- er så sykt utålmodig lol.. Psu er jo litt crap da Pent.anv. fungerer fint den, har en hjemme i htpc`en. i know-.- hadde en på finn med 750W men den var solgt.. gjelder å være kjapp lol. Ja hadde den selv på 4,8 sammen med GTX970, funka til mitt bruk.. men savnet i7 4790k jeg hadde xD uff..er ikke morro å være fattig å ha lyst på ny pc-.- Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 i know-.- hadde en på finn med 750W men den var solgt.. gjelder å være kjapp lol. Ja hadde den selv på 4,8 sammen med GTX970, funka til mitt bruk.. men savnet i7 4790k jeg hadde xD uff..er ikke morro å være fattig å ha lyst på ny pc-.- Begynn å pant flasker 1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 i know-.- hadde en på finn med 750W men den var solgt.. gjelder å være kjapp lol. Ja hadde den selv på 4,8 sammen med GTX970, funka til mitt bruk.. men savnet i7 4790k jeg hadde xD uff..er ikke morro å være fattig å ha lyst på ny pc-.- Begynn å pant flasker Haha var det da.. uff. Håper på at folk svarer.. da blir det i7 2600k, 8Gb, og r9 290 tenker e bra xbox one erstatter det:P Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 (endret) denne var litt for høy i pris, eller var det bare meg? står ikke hvor gammel den er men 11 lapper for den høres helt feil ut.. vertfall med de komponentene. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56531459&searchclickthrough=true&listPos=4 EDIT: Satt den sammen på komplett.no som absolutt ikke er den billigste plassen.. og endte på 2200kr mindre enn hva selger vill ha. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1526311&su=D67AEB0F-FA39-47F4-865C-0CAE03992A80 EDIT: så ikke at det var 11500 de skulle ha.. da er den faktisk 2700kr billigere helt ny fra butikk.. er snakk om 3 lapper.. og vi vet ikke hvor gammel maskina er.. så da tar de så og si nesten 3 lapper for at de har bygd den da eller xD ? Endret 7. mars 2015 av Mikkis2k Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Hadde gitt 2500 for den. haha var du sarkastisk nå eller:P? eller tenker du på den andre maskina som var diskutert tidligere idag? Selger var helt klar over at denne kostet så lite idag ny... sier litt om selger:P Håper på å få vite hvor gammel denne er.. da det er ganske overpriset i mine øyne. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Mente den siste ja. Verdt er nå en ting, overpriset , ja. Men det er søppel. Hk er greit nok , gpu er søppel , rammen er grei, kjøler og cpu er søppel, psu er så søppel at det nesten er farlig, hdd er under middels og kassa er kul. Det er vel 3 ting der verdt å betale for, men høyere pris en helt nytt er noe snodig. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 (endret) Mente den siste ja. Verdt er nå en ting, overpriset , ja. Men det er søppel. Hk er greit nok , gpu er søppel , rammen er grei, kjøler og cpu er søppel, psu er så søppel at det nesten er farlig, hdd er under middels og kassa er kul. Det er vel 3 ting der verdt å betale for, men høyere pris en helt nytt er noe snodig. Ah.. når man ser det på den måten er jeg enig. Selger sier den er 3 uker gammel men han har skrudd opp prisen med 2700kr enn hva den koster ny visst man skal handle den idag helt ny... ville ikke 6-7000kr verdt mer normalt da når den koster ca 8900kr ny? Endret 7. mars 2015 av Mikkis2k Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 2600kr mindre en nypris er den verdt så fort han hentet ut pakkene. (av den 8900kr-prisen) Da går det som brukt -30% Hvordan han legger på 50% pga han har satt den sammen kan man lure på 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå