Mikkis2k Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Bare meg som stusser veldig på denne annonsa? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56516051&searchclickthrough=true&listPos=66 Se nøye på bildene.. Hva får denne personen til å si at dette er en "gaming pc" og at den er verdt 6000kr? I følge bildene er det jo ikke et dedikert skjermkort en gang.. xD Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Hmm, du har nok rett i at den ikke har GPU. Kommer an på komponentene, men jeg ville satt den til halvparten Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Bare meg som stusser veldig på denne annonsa? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56516051&searchclickthrough=true&listPos=66 Se nøye på bildene.. Hva får denne personen til å si at dette er en "gaming pc" og at den er verdt 6000kr? I følge bildene er det jo ikke et dedikert skjermkort en gang.. xD Den har jo CD-brenner og COD cover, da må den jo være bra! 1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Hmm, du har nok rett i at den ikke har GPU. Kommer an på komponentene, men jeg ville satt den til halvparten Skrev melding te selger.. "Bare for å si ifra..det er lureri å kalle denne maskinen en "gamer pc" det er jo ingen skjermkort i den? ifølge bildene er det kun intregert skjermkort som da er i hovedkortet.. og er utrolig svakt og kan ikke kalles en "gaming" pc. da er 6000kr alt for mye for denne, og det står ikke hva som er i den i annonsa heller.. står bare i5.. ikke hva slaks modell osv osv.. " fikk da dette til svar.. hahaha "Sorry fo jeg en 13 åring ikke har evig penger kjøp den eller så skriver du ikke noe!" uff.. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Sendte mld til samme fyren for gøy^^ Burde nesten rapportere den for lureri Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Jepp. Han sier jo selv at han prøver å lure noen. Så hvorfor ikke rapportere Lurer forøvrig hvilke frames han fikk i advanced warfare 1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Sendte mld til samme fyren for gøy^^ Burde nesten rapportere den for lureri har allerede rapportert jeg xD Så denne nå.. GTX960 til 800kr, er ikke det ganske bra? Men et spm.. står at det nesten er 1 år gammelt:S kom ikke det i des/jan ? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56522703&searchclickthrough=true&listPos=12 Endret 6. mars 2015 av Mikkis2k Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Sendte mld til samme fyren for gøy^^ Burde nesten rapportere den for lureri har allerede rapportert jeg xD Så denne nå.. GTX960 til 800kr, er ikke det ganske bra? Men et spm.. står at det nesten er 1 år gammelt:S kom ikke det i des/jan ? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56522703&searchclickthrough=true&listPos=12 Kortet kom ut for ikke lenge sia, mulig det er et 760? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Sendte mld til samme fyren for gøy^^ Burde nesten rapportere den for lureri har allerede rapportert jeg xD Så denne nå.. GTX960 til 800kr, er ikke det ganske bra? Men et spm.. står at det nesten er 1 år gammelt:S kom ikke det i des/jan ? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56522703&searchclickthrough=true&listPos=12 Gtx 960,kun brukt i ca 1 år. Finn en feil Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Sendte mld til samme fyren for gøy^^ Burde nesten rapportere den for lureri har allerede rapportert jeg xD Så denne nå.. GTX960 til 800kr, er ikke det ganske bra? Men et spm.. står at det nesten er 1 år gammelt:S kom ikke det i des/jan ? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56522703&searchclickthrough=true&listPos=12 Gtx 960,kun brukt i ca 1 år. Finn en feil Jupp er derfor e spurte xD trudde det just kom:P PS: Han duden med pcn svarte meg just.. sa han kjøpte den på komplett.no for 7000kr og at den er verdt vertfall 5000kr.. men i annonsa står det jo 8000kr.. denne idioten vet tydligvis ikke når han/hun skal stoppe.. xD Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Å rapportere annonser for overpris er bortkastet tid. Selger har full frihet til å velge pris, inkludert priser som ingen med vettet i behold vil betale. La de erfare av å ikke få solgt. 2 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Å rapportere annonser for overpris er bortkastet tid. Selger har full frihet til å velge pris, inkludert priser som ingen med vettet i behold vil betale. La de erfare av å ikke få solgt. Hmm, kan vell kanskje stemme det.. men e rapporterte for lureri/svindel men ja du sier noe der.. men det som er kjipt er at det er mange uvitne der ute.. og det kan gå utover dem, og da er det gjort.. når dsse svindlern får smak av success så pleier de ikke å stoppe 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Nå synes jeg du undervurderer folk. Det er da ikke så mange idioter der ute. Og litt for overbeskyttende. Det sies at man lærer av sine feil og blir klok av skade. Idiotene der ute behøver noen feil for å lære og bli klok så de ikke kjøper til overpris igjen. Markedet for luringer vil tørke ut. 2 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Nå synes jeg du undervurderer folk. Det er da ikke så mange idioter der ute. Og litt for overbeskyttende. Det sies at man lærer av sine feil og blir klok av skade. Idiotene der ute behøver noen feil for å lære og bli klok så de ikke kjøper til overpris igjen. Markedet for luringer vil tørke ut. Hehe, håper du har rett i det.. for akkurat nå er det utrolig mange på finn.no . Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Det blir ikke færre når folk her inne mener at dagsaktuelt utstyr er verdt 25-30% av listepris, for å si det slik... 1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Det blir ikke færre når folk her inne mener at dagsaktuelt utstyr er verdt 25-30% av listepris, for å si det slik... vennligst utdyp deg mer. Det jeg har sett her de siste sidene er utrolig kurrant og helt sanne. Vist du tenker på det med at ting mister verdi med engang det er åpna, så er det bare fakta. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56510299&searchclickthrough=true&listPos=106 Dette var vell en god deal? men engelsk annonse og ingen nummer te selger:P litt humbug? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Det blir ikke færre når folk her inne mener at dagsaktuelt utstyr er verdt 25-30% av listepris, for å si det slik... vennligst utdyp deg mer. Det jeg har sett her de siste sidene er utrolig kurrant og helt sanne. Vist du tenker på det med at ting mister verdi med engang det er åpna, så er det bare fakta. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1417707&page=174&do=findComment&comment=22374113- for eksempel. Jeg mener det er endel som blander subjektive meninger inn i disse prisanslagene fremfor å komme med "riktige" priser, hvor man ikke nødvendigvis får fjorten telefoner før lunsj neste dag, men ei heller må vente to måneder med å bli kvitt sakene. Kjører du 2/3 av nypris vil folk bli interessert, hvertfall på hardware. Mus/tastatur/kabinett o.l. kan det stille seg annerledes - og om du tar svært populære deler (f.eks. GTX970/980/4770k/4790k osv) kan det godt være du kan få opp mot 75% av nypris. Dette er varer som benyttes for en gitt funksjonalitet, sålenge denne er bevart er det ikke veldig relevant hvor gamle delene er - spesielt med tanke på at 4+ år gamle deler alltid er rimelige, så at reklamasjonsretten faller bort har ikke så mye å si når komponenten koster maks 500kr, uansett (med en normallevetid på godt over 10 år, også). Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Det blir ikke færre når folk her inne mener at dagsaktuelt utstyr er verdt 25-30% av listepris, for å si det slik... vennligst utdyp deg mer. Det jeg har sett her de siste sidene er utrolig kurrant og helt sanne. Vist du tenker på det med at ting mister verdi med engang det er åpna, så er det bare fakta. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1417707&page=174&do=findComment&comment=22374113- for eksempel. Jeg mener det er endel som blander subjektive meninger inn i disse prisanslagene fremfor å komme med "riktige" priser, hvor man ikke nødvendigvis får fjorten telefoner før lunsj neste dag, men ei heller må vente to måneder med å bli kvitt sakene. Kjører du 2/3 av nypris vil folk bli interessert, hvertfall på hardware. Mus/tastatur/kabinett o.l. kan det stille seg annerledes - og om du tar svært populære deler (f.eks. GTX970/980/4770k/4790k osv) kan det godt være du kan få opp mot 75% av nypris. Dette er varer som benyttes for en gitt funksjonalitet, sålenge denne er bevart er det ikke veldig relevant hvor gamle delene er - spesielt med tanke på at 4+ år gamle deler alltid er rimelige, så at reklamasjonsretten faller bort har ikke så mye å si når komponenten koster maks 500kr, uansett (med en normallevetid på godt over 10 år, også). E ser det ikke er lett å forstå, men di delene du oppgir er jo nesten helt nye... Og det eksemplet du viser til er det brukt mange veldig gammle deler, og fordi at den er oppgradert litt betyr ikke at den øker betraktelig i pris. CPUn: 2012, dette er da snart 3år, og deler faller i pris ganske mye på de 3 årene. HK: 2011-2012, igjenn her er det snakk om deler som er ganske gammle pr.dags dato Vannkjøler: Dette er en av de første corsair slapp ut og den er fra 2010.. som da er 4-5år sida.. GPU: Disse kom og i 2010 og er da 4-5 år gammle disse og osv.. u get the drift.. Det er snakk om hvor gammle produktene er, hvor lenge de er brukt osv osv.. og selvfølgelig får du mer visst du har produkter som f.eks. GTX970/980/4770k/4790k osv.. de er veldig nye og er antageligvis nesten ikke brukte.. utenom i7 4770k, men de er til og med ganske nye og yter forsatt veldig bra.. som da tilsier en bra pris er utrolig dårlig te å forklare og jeg fikk stryk i norsken på skolen xD Så beklager all text som er på dialekt osv. Endret 6. mars 2015 av Mikkis2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå