Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utvilsomt. Men det er ikke noen bombe at eldre kort går for lavere pris. Nordmenn liker ikke gamle varer.

GTX 480-kortene mine gir svært god pris/ytelse for et par hundrelapper, uten at noen gidder å kjøpe dem.

Så nye og effektive kort er absolutt i vinden. De fleste maskiner i dag, og spesielt HTPCer har integrert grafikk som gjør det helt grunnleggende. Dog er dette ikke godt nok for alle. Hadde gjerne sett for meg et GTX 750Ti fremfor et GTX 780 classy som jeg har i nå midlertidig, som blir litt for overkill igjen.

Sparer meg for kabler også. Som er problematisk i et lite HTPC-kabinett. (vant til 40 ganger større maskiner :p)

Orker ikke disse NUC'ene. Ikke nok kraft for noe som helst i mine øyne. :thumbdown:

AMD A10-7850K Kunne til nød ha gått, men blir litt svakt det også. Hater problemer med svak CPU og GPU. Med litt kraft, så kjører den film smooth med "brute force". Selv om kodecen er fucked, eller maskinvareakselereringen ikke er optimal. F.eks så lagger det på youtube med 1080p, 720p@60 og oppover, fordi jeg bare bruker integrert grafikk og et svakt Nvidia kort. (4770s og 8GB RAM og SSD, men bare et GT210 mener jeg)

Og på telefonen så lagger visse filmer med feil type kodec, selv om S5'en er god for både 4K og 1080p med optimalisert videostrøm. Og så har rett og slett ikke integrert like gode muligheter for flere skjermer, og like bred 4K-støtte.

Så jeg ser absolutt behovet for de som ønsker seg et effektivt, nytt og bra dedikert skjermkort som ikke er ment kun for gaming. :) Dog, 900kr er nok litt i overkant.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet med gode bruktkjøp er ofte at de forsvinner kjapt :p men, for all del - start gjerne en slik tråd, hvor man kan disse kjøpere for å ikke informere en godtroende selger om at sakene er mer verdt :)

Men det hender da ofte man sitter og titter selv, og ikke har penger eller behov for produktet akkurat da. Da kan man jo linke det videre uten at man selv taper på det, så kan kanskje en forumbruker som ikke har tenkt og bruke penger gjør det..

Titta ofte innom lignende tråd på AV-forum og gjorde noen gode kjøp på av-komponenter pga anbef fra andre brukere.

Lenke til kommentar

Burde vært en youtube-kanal som viser når disse gale folka skjønner at de bare får 10% av det de håper på.

Skal starte en ny trend med å kjøpe disse produktene, tilby penger i posten og sende monopolpenger.

Med så lav IQ burde de neppe se forskjell.

Lenke til kommentar

Va kan eg da med god samvittighet ta for en 2500k, asus Gene 5 og 2x 8gb corsair dominator 1866mhx cl9 for å unngå å havne her inne?

Ikke sikkert du får solgt det. Forrige generasjon plattform og 2. gen i5 prosessor (4 år gammel).

Yter helt OK, men ikke verd mye. Ville prøvd å bli kvitt det for 1200 kanskje.

Edit: Ser det er 2*8 GB minne ( leste 2*4 :p ) så kanskje strekke seg til 1500 da.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

På motsatt side av skalaen så finner du denne karen som prøver å få 700kr for 6950. Eller 900kr for 8 GB DDR2. :dribble:

3000kr for HK/RAM/CPU/GPU for 3000kr ish (delt opp i separate komponenter):

http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/37239

Og ja, vi snakker om DDR2, 7 år gammelt HK og tilsvarende CPU. :green:

Ikke verdens verste deal, den som f.eks. sitter på en C2D og vil oppgradere uten altfor mye pes kan sikkert betale 4-500kr for den der, ditto med minnet. HK er kanskje verdt 300kr for den som trenger noe sånt, ved HK-dødsfall? En 775-quad er ikke så utdatert at den er ubrukelig.

(...men det over forutsetter jo at man får med minnet til den prisen).

Lenke til kommentar

Va kan eg da med god samvittighet ta for en 2500k, asus Gene 5 og 2x 8gb corsair dominator 1866mhx cl9 for å unngå å havne her inne?

Ikke sikkert du får solgt det. Forrige generasjon plattform og 2. gen i5 prosessor (4 år gammel).

Yter helt OK, men ikke verd mye. Ville prøvd å bli kvitt det for 1200 kanskje.

Edit: Ser det er 2*8 GB minne ( leste 2*4 :p ) så kanskje strekke seg til 1500 da.

2500k selger som hakka møkk til 5-600kr, hvertfall. Minnebrikkene er jo dagsaktuelle, så legg deg på ca 2/3 av nypris av billigste med samme specs eller bedre. Gene er vel et ganske bra utstyrt HK? Sikkert verdt noen hundrelapper.

Lenke til kommentar

Litt offtopic, men :

Dere som har litt peiling på pris, hva burde jeg ta for dette ?

-Amd FX-8320 8-core prosessor, 3.5Ghz
-Corsair H70 vannkjøling
-2stk Asus gtx 580 skjermkort i sli
-Gigabyte 990fxa-UD5 hovedkort
-Corsair 8GB 1600mhz ram
-NorthQ 850W PSU strømforsyner

Lenke til kommentar

Litt offtopic, men :

Dere som har litt peiling på pris, hva burde jeg ta for dette ?

-Amd FX-8320 8-core prosessor, 3.5Ghz

-Corsair H70 vannkjøling

-2stk Asus gtx 580 skjermkort i sli

-Gigabyte 990fxa-UD5 hovedkort

-Corsair 8GB 1600mhz ram

-NorthQ 850W PSU strømforsyner

Prosessoren koster ca 1300kr ny, så 800kr bør være mulig der. H70 er ikke top notch, men 250-300kr bør være ganske greit å få for noe slikt såfremt radiatoren er i god stand (få/ingen bøyde finner). 600kr/stk for 580 er jeg enig i fra posten over. HK er verdt BETYDELIG mer enn 2-300kr, da det ikke er noe lowend drittkort. 6-700kr er ingen upris. RAM bør være salgbart til 3-400kr. PSU... 400kr, kanskje? Ikke det beste merket i verden, men med ett unntak ligger samtlige lignende enheter på 800kr og opp nye, tross alt.

3500-4000 burde ikke være altfor vanskelig her. For 2500kr frister det faktisk å kjøpe den fra deg og prøve å tjene noen kroner på delene... spesielt om du har (norsk) kvittering på dem.

Lenke til kommentar

Det hovedkortet (og prosessoren) støtter 3-way SLI/CFX med PCIe 2.0 x8 på hver slot. Slikt finner du ikke på Intel sine budsjettsokler. Kan være ideelt for GPU-folding - skjønt, det blir fort varmt inni kassen om du skal tyne tre kort nesten uten luft imellom around the clock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...