Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kabinettet er på tilbud 300 dager i året, stock kjøler på 780 (780ti er verdt 1900kr) , de billigste ssdene i verden, har hatt en til rma , men her får man iallefall to. Grei kjøler, men om man blar opp en slik bunke laken kan man kanskje bygge seg en fetere 1150 eller x99

Det største problemet er 99% av finn som trur at pcen er verdt mer etter noen år, mest pga de har "gjort ting med den / oppgradert den"

Bare de åpna esken dagen de kjøpte den er den verdt under prisen de kommer med.

Den eneste måten å få solgt dette på er vel en mor eller far som kjøper den brukt pga de trur det er billigere , for å så gi den som gave.

Noe annet ville vært absurd.

Endret av War
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg blir mer indignert over ordbruken fremfor prisingen.

Jeg ser ofte uttrykk som "EKSTREM datamaskin" "SINNSYK PC" og nå denne som har overskriften "ULTRA GAMING PC". Argh, jeg hater caps-lock overskrifter!

Det vekker ikke mye tillit med å bruke såpass svulstige ord. Skulle likt å visst om det faktisk er noen som hopper på slike annonser...

Lenke til kommentar

Jeg blir mer indignert over ordbruken fremfor prisingen.

Jeg ser ofte uttrykk som "EKSTREM datamaskin" "SINNSYK PC" og nå denne som har overskriften "ULTRA GAMING PC". Argh, jeg hater caps-lock overskrifter!

Det vekker ikke mye tillit med å bruke såpass svulstige ord. Skulle likt å visst om det faktisk er noen som hopper på slike annonser...

Både SilentiumPC og Goodram er polske merker, så jeg nekter å tro at det er en eneste del i den PC'en som ikke er kjøpt i Polen. Farvel norsk reklamasjonsrett osv.

Lenke til kommentar

Hehe. De fleste komponenter er av det billigste i sin klasse. Men tydeligvis "ULTRA , HYPER, eller TOPP GAMING xxx". *facepalm*

Greit nok, CPUen og skjermkortoppsettet er sånn midt på treet i gamingverden. :ph34r:

På den andre siden så har han egentlig et poeng. For etter hva andre produsenter også kaller sitt utstyr, så er "gaming" et uttrykk som brukes svært ofte om utstyr med lav kvalitet. Så sånnt sett har han jo rett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den eneste måten å få solgt dette på er vel en mor eller far som kjøper den brukt pga de trur det er billigere , for å så gi den som gave.

Noe annet ville vært absurd.

Det skjer nok, dessverre. Det er mange som tenker at å kjøpe brukt er smart (og det er det jo, ofte), men ikke er klar over at Finn er fullt av overprisede brukt-PC-er. Så når noen gamliser vil være snill og kjøpe «gaming PC» til tenåringen (som han ønsker seg veldig), men vil kjøpe «smart», uten peiling på hva de holder på med, da er nok muligheten der for sleipinger å tjene noen tusen på å selge til overpris.

Lenke til kommentar

Litt peiling bør man ha hvis man skal handle brukt. Det vil overraske meg veldig om det finnes mange som ikke undersøker litt før de svir av mange tusen på en brukt finn-PC... de fleste som ikke har peiling på det jeg selger på finn er ofte overforsiktige heller enn godtroende når de tar kontakt. Det er dog ikke datadeler akkurat for øyeblikket... men likevel.

Lenke til kommentar

Litt peiling bør man ha hvis man skal handle brukt. Det vil overraske meg veldig om det finnes mange som ikke undersøker litt før de svir av mange tusen på en brukt finn-PC... de fleste som ikke har peiling på det jeg selger på finn er ofte overforsiktige heller enn godtroende når de tar kontakt. Det er dog ikke datadeler akkurat for øyeblikket... men likevel.

Helt enig, folk burde ha litt peiling når de skal bruke mange laken på brukt.

kjøpte et brukt system for en kompis (Så der var det jeg som hadde peiling) men kompisen er ikke akkurat så god på Pc, om moren visste ikke helt hvordan det fungerte :p

#Oldpeople.

Lenke til kommentar

Tja, dette trodde jeg var snakk om idiot, men han har tydligvis ikke greie på data

EVGA Geforce GTX 750

MSI Geforce GTX 750Ti med TwinFrozr IV

Han risikerer tape minst 500 kr på dette, R9 270x eller R9 280x koster rundt 1000 lappen brukt og gir nesten dobbelt ytelse.

Sånn er det å å kjøpe ting man ikke vet hva er, eller om de er bra eller dårlig kjøp.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

? Kan du forklare det ytterligere? Forstod ikke så mye av posten i grunn.

1. Tape 500kr? I forhold til hva da? :hmm:

2. 280x ser ut å koste mellom 1200-1600kr på brukten.

3. 900kr er kanskje litt mye for GTX 750, fair enough, men tar man hensyn til pruting så er det ikke nødvendigvis så ille.

Og bare så det er sagt. Kunne jeg fått 270x/280 eller GTX 750/GTX750Ti, så hadde jeg nok valgt sistnevnte. Nyere arkitektur, teknologi og følgelig langt bedre effektivitet. Perfekt for HTPC. :) Typisk så er R9 280-korta ish som regel utslitte kort brukt til server/folding/mining uansett.

Lenke til kommentar

Ytelsemessig vs pris kommer GTX 750 (Ikke TI) tilsvarende HD 7850 som koster under 500 kr på brukt i så fall.

Så er vel kun strømbruket som i så fall gjør skjermkortet koster mere. Men der kunne man gått for AMD A10-7850K eller Intel Intel NUC Broadwell 2.5" I3-5010U (BLKNUC5I3MYHE) for å få brukbar maskin til film og spill.

Folk må gjerne si GTX 750/GTX750Ti, er bedre kjøp til rundt 1000 kr.

Er det et eksempel på R9 280x til 1000 kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...