Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, nå har vel nesten alienware et luksus-stempel, så man kunne vel sikkert fått 3K for det også.

 

På samme måte som at Apple får solgt mange av sine maskiner til stiv pris. (eller at noen selger deres kabinetter dyrt på bruktmarked) Samt visse "prada-mobiler" etc..

 

En av grunnene til et ekstra luksuspreg er at ingen av disse selger enkeltstykk kabinetter. Ja i hvertfall ikke vanligvis.

Om det er verdt det rent teknisk er jo en helt annen sak.

 

F.eks for de som synes det var dyr maskinvare å ha en alienware til 27 000kr, så koster en Mac-Pro i samme klasse godt over 35 000kr. :)

Ikke at de kan leveres med så god grafikkytelse, da det nyeste du får i Apple store fortsatt er HD 5870, og den kan ikke leveres i CF engang.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Må nesten le litt av denne

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35326359

 

brukt maskin til 15 000,-

 

Måtte for morro skyld se hvor mye det hadde kostet meg å lage en identisk maskin og kom på og det var ca 10 000,- ny :D

 

[url=http://bildr.no/view/1197926][img=http://bildr.no/thumb/1197926.jpeg][/url]

 

Finner det så umoralsk hvis vedkommende greier å få solgt denne til en stakkars unge som nettopp har konfirmert seg :/

Lenke til kommentar

Ble selv svindlet for en liten stund siden av en som heter Markus Helgesen, som ikke brydde seg noe om å sende skjermkortet jeg betalte han. (nekter å svare på tlf / SMS / Mail / facebook) Han var dog så hyggelig å si at han hadde fått pengene og så var det slutt.

 

Var her på hw.no sitt bruktmarked faktisk.

 

Sjekket jo opp at alt av info om personen stemte på forhånd, og i god stalker-facebook ånd så fikk jeg bekreftet riktig profil også. Det faktum at han rett etter handelen bannet meg fra facebook. Jeg hadde jo aldri snakket med personen før over facebook, så dette kunne ikke være tilfeldig, og det var et godt nok tegn for meg.

 

Ikke at det stopper meg i å få alt jeg trenger å vite fra facebookprofil hans, hva han jobber med, hva han har jobbet med, hans interesser, inkludert barndomshjem, foreldre, søsken etc. Samt telefonnummer og inntekt for disse. Uansett... er jo ikke ulovlig å tipse foreldre om at sønnen deres begår grov svindel på nett ville jeg da tro? På tide å gå til politien snart også, når jeg bare blir ferdig med eksamen. :)

 

Ps: All informasjon ble naturligvis hentet lovlig, ved å spille på litt falsk kvinnelig list og noe generell internettkunnskap. ;)

 

Bare sånn obs. om man skulle treffe på karen på bruktmarkedet, så si gjerne ifra her. :)

Endret av Andrull
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vel, nå har vel nesten alienware et luksus-stempel, så man kunne vel sikkert fått 3K for det også.

 

På samme måte som at Apple får solgt mange av sine maskiner til stiv pris. (eller at noen selger deres kabinetter dyrt på bruktmarked) Samt visse "prada-mobiler" etc..

 

En av grunnene til et ekstra luksuspreg er at ingen av disse selger enkeltstykk kabinetter. Ja i hvertfall ikke vanligvis.

Om det er verdt det rent teknisk er jo en helt annen sak.

 

F.eks for de som synes det var dyr maskinvare å ha en alienware til 27 000kr, så koster en Mac-Pro i samme klasse godt over 35 000kr. :)

Ikke at de kan leveres med så god grafikkytelse, da det nyeste du får i Apple store fortsatt er HD 5870, og den kan ikke leveres i CF engang.

Riktig, du får ikke tak i alienware kabinetter uten å slakte en eldre pc så et tomt alienware kabinett vil være et veldig dyrt kabinett det gjelder bare å finne en kjøper.

Er noe annet med hyllevare du kan kjøpe overalt, da er selvsagt det å selge noe for mer en listepris temmelig nære svindel.

Lenke til kommentar

Denne her er bare latterlig! Håper han brenner den opp før den er solgt.

 

http://www.finn.no/f...nnkode=35365083

 

Acer Predator til 7000 kr.

 

 

8 Gb RAM.
Windows 7 Ultimate 64Bit.
AMD Phenom II X4 970 Processor 3.50 GHz(Nypris 735,-
650W Strømforsyning(Medfølgende fra da jeg kjøpte predator Ny
corsair cooling hydro series h50 vannkjøling(Nypris 485,-
1 Tb HDD.(Nypris 800,-
Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ Hovedkort(Nypris 1000,-
Acer Predator Blå kabinett.
Ati Radeon HD5850 1Gb(Nypris 3500,-
Lydkort: sound blaster x-fi titanium(Nypris 1000,-
Acer 24'' LED Skjerm(Nypris 2000,-
Hp 22'' Lcd Skjerm
Logitech G19(Nypris 1295,-
Razer NAGA(Nypris 579,-
Tråløs Internett Usb 150Mbit. ?,-
15 meters internett kabel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...