Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Jeg har ca 300 annonser på finn p.t., og har aldri hatt noen slike situasjoner. Stort sett reagerer folk negativt på manglende personopplysninger. Personlig greier jeg ikke å se at noen som vil ha en god pris unnlater å nevne i det minste fullt navn. Høres ut som en ganske sær combo av issues som ligger bak et "legit" behov for å skjule all infoen - så "ikke nødvendigvis" er korrekt nok, men svindlersannsynligheten er hinsides mye større enn for de som er mer åpne.

Skulle jeg kjøpt noe av en slik person måtte det blitt ansikt til ansikt, og med en printet kvittering som "tilbehør".

Så hyggelig at du velger å tenke det verste om folk!

Lenke til kommentar

Jeg har ca 300 annonser på finn p.t., og har aldri hatt noen slike situasjoner. Stort sett reagerer folk negativt på manglende personopplysninger. Personlig greier jeg ikke å se at noen som vil ha en god pris unnlater å nevne i det minste fullt navn. Høres ut som en ganske sær combo av issues som ligger bak et "legit" behov for å skjule all infoen - så "ikke nødvendigvis" er korrekt nok, men svindlersannsynligheten er hinsides mye større enn for de som er mer åpne.

Skulle jeg kjøpt noe av en slik person måtte det blitt ansikt til ansikt, og med en printet kvittering som "tilbehør".

Vel... Det er fryktelig mange luringer som lurker rundt bruktmarkeder...

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange som blir lurt og svindlet på brutkmarkedet jeg. Er ingen storkjøper der, og handler bare hvor det virker relativt seriøst. Aller helst med noen jeg har hatt dialog med fra før. Og selv med fullt navn og nummer så har de svindlet meg. Tør ikke tenke på alle de usæriøse og mest skjulte som sikkert daglig svindler for store summer der ute.

Er det ikke oppgitt tlf. eller fullt navn så kan de bare glemme meg som kunde i alle fall. ^^ Og er nok mange som tenker slik, noen kloke av skade. Det har ikke noe med å tenke det verste om alle, men om å minske sin egen risiko.

Joda, det går sikkert også litt på trynefaktor, så langt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Tilstreber alltid å treffe personen. En handel avsluttes med et håndtrykk. Og så gjør jeg det klinkende klart at når handelen er utført, ja så er den utført. Jeg kan ikke tenke meg noe værre enn telefoner og mail etter at en handel er ferdig. Skriftelig kontrakt er å foretrekke.

Kanskje 2 ganger jeg har solgt eller kjøpt noe som helst via nett uten å treffe dem eller snakke med dem på tlf. Gikk greit det også :) Men liker definitivt å ta det in person.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg er enig i det. Jeg prøver helst å kjøpe ting i noenlunde kjøreavstand til der jeg bor. Slik at jeg kan reise og hente dingsen mot kontant betaling.

Jeg tilbyr også alle som skal kjøpe noe av meg å hente her hos meg, noe jeg sannsynligvis ikke ville ha gjort dersom jeg skulle svindle noen.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker også annonser med fullt navn, tlf og adresse. Pleier også å se om de ligger tilgjengelige i telefonkatalogen for å se om dataene stemmer overens. Det er jo ingen garanti selvsagt, men føler meg litt tryggere på at det stemmer da. Tenker med meg selv at prøver personen å lure meg kan jeg trappe opp på døra med balltre siden:P

Å handle lokalt ansikt til ansikt er selvsagt å foretrekke, men uten bil er det begrenset hvor langt en kommer.

Lenke til kommentar

Jeg liker godt å handle med folk her fra forumet. Har vel solgt minst 80% av "gammel" hardware til folk som er aktive her. Veldig mange hyggelige folk her inne. Fordelen med folk herfra, er at de i motsetning til "finn.no folk" ikkje maser på telefon/mail jevnt og trutt, og forventer at det følger gratis support med handelen...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nå en gang slik at det er de færreste som har et slikt behov for anonymisering. Når det da sammenfaller med åpenbare motiver bak f.eks. salg av tyvgods og lignende ulovligheter er det greit å ta noen forholdsregler. Ansikt til ansikt, og med printet kvittering løser det problemet.

Ang 780ti-fyren så mener jeg han har andre annonser på finn som er mer edruelig priset (orker ikke lete frem). Neppe noen som er ute etter å lure en eller annen stakkar - selv om prisen er for høy. Når det er sagt selger komplett også sine 780/780ti demovarer til en stiv pris, så han er kanskje ikke den eneste som kjører prisen opp i taket på disse produktene. I mine øyne er det mer graverende at en nettbutikk tar overpris enn en privatperson - nettbutikken burde vite bedre, selv om komplett har gått fraå være det DI er i dag (personlig og fleksibelt) til upersonlig og rigid. Dog brukbar RMA, men for å komme med en OT-kommentar håper jeg de har baller nok til å la meg bytte i et kort med lavere utsalgspris hvis de tilbyr meg et 780(ti) demo for mitt 680 jeg har sendt inn.

Lenke til kommentar

Jeg liker godt å handle med folk her fra forumet. Har vel solgt minst 80% av "gammel" hardware til folk som er aktive her. Veldig mange hyggelige folk her inne. Fordelen med folk herfra, er at de i motsetning til "finn.no folk" ikkje maser på telefon/mail jevnt og trutt, og forventer at det følger gratis support med handelen...

Akkurat det siste der, vil jeg bare bekrefte. Er så til de grader irriterende, når du først har gjort deg til kjenne som en fyr som har litt kompetanse. ;) Får liksom aldri fri..

Lenke til kommentar

:rofl: 4 mnd daglig mas da en utlending på 40 kjøpte min SR2-rigg

Nitrogen-setting-biosen der ble for heavy for en lusen finnbruker.

Jeg hadde på forhånd satt bios 1 til stock, bios 2 til mild oc og bios 3 til god oc.

Ka fan skal han rote rundt i kuldegrade-settingsene og ringe meg for hver dag :rofl:

Solgte den med ubuntu, reklamert som uten OS for å slippe terminalmas.

Fyren klagde han, hvarfar pingvin i wandows :confused: hvar er startmeno

• Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.finn.no/51731356

"Svært rimelig gaming PC til salg billig ,denne er for deg som liker å spille som World of Warcraft og The Elder Scroll Online! 
Bygget med Intel-prosessor og GeForce grafik. Vi har valgt en åttekjerners prosessor og en litt kraftigere grafikkort da FPS spill er ofte litt mer krevende på datamaskinen din.

Spesifikasjon av PC'en."

Svindel man får ikke åtte kjerner cpu fra intel til den prisen...

Helt sikker?

http://www.senetic.no/product/FH8065401488919

Lenke til kommentar

"Svært rimelig gaming PC til salg billig ,denne er for deg som liker å spille som World of Warcraft og The Elder Scroll Online! 
Bygget med Intel-prosessor og GeForce grafik. Vi har valgt en åttekjerners prosessor og en litt kraftigere grafikkort da FPS spill er ofte litt mer krevende på datamaskinen din.

Spesifikasjon av PC'en."

Helt sikker?

Er ikke dette en mikroprosessor? Du får neppe kjøpt denne "stand alone" eller i en consumer desktop.

I tillegg ville den vært elendig til spill som wow og elder scrolls :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spesifikasjon av PC'en."

Helt sikker?

Er ikke dette en mikroprosessor? Du får neppe kjøpt denne "stand alone" eller i en consumer desktop.

I tillegg ville den vært elendig til spill som wow og elder scrolls :p

Det kan veldig godt være :) Garantert ikke den beste cpu`en til spill.

Jeg forsøkte meg bare på en respons til påstanden om at det måtte være svindel siden en ikke fikk 8 kjerne Intel prosessor til "den prisen".

På tross av at cpu`en ikke er den beste, så ville det vel ikke være helt umulig å skrape i hop en pc som kunne dratt et spill eller to til den prisen? Noen som tar utfordringen? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...