Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finn.no

"Grunnen til at jeg selger dette så billig er pga strømforsyningen er litt gåen så du må kjøpe en ny strømforsyning også er alt fint, du kan starte den men kan ta litt tid og få gnist.

Men prisen jeg har lagt er veldig rimelig, alt dette originalt kostet 50000kr+.
Så alt du trenger er og bruke 1000kr eller noe sånt får en ny strømforsyning."

:omg:

Lenke til kommentar

Gnist når du setter i støpsel, eller når du slår over bryteren er helt greit, og noe som skjer normalt om det ikke er en god slow-start. Men at bryteren er designet slik at du kan se inn/lysbuen som oppstår synes jeg er litt snodig.

Men å få støt, det er ikke bra. :p

Og ikke forstår jeg hva han mener med "treg". Altså at PSUen er treg. :hmm:

Lenke til kommentar

Nå skriker ikke annonsen at det er en kraftpakke av en maskin, så selger har sitt på det tørre her. Hva er egentlig argumentet en kjøper skal komme med om denne føler den har blitt svindlet? Ingen lovnader om at spill XYZ skal kjøre alt på ultra-settings eller lignende, og det er en noen lunde entydig liste over komponenter som er inkludert.

Etter mitt skjønn er det lov å be om for mye penger for et eller annet, såfremt man ikke farer med løgn - noe som ofte er tilfelle i de andre "svindeltilfellene" vi har vært generelt enige om her :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter mitt skjønn er det lov å be om for mye penger for et eller annet, såfremt man ikke farer med løgn - noe som ofte er tilfelle i de andre "svindeltilfellene" vi har vært generelt enige om her :)

Ja, det er lov å være drittsekk. Det er også lov å oppføre seg anstendig. Å legge opp til å tjene på at noen tabber seg ut (fordi de ikke vet bedre) og betaler grov overpris, er ikke anstendig oppførsel.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har nok betalt mer enn det dere ville gjort for eldre komponenter, bl.a. et R3BE for 1000kr - da det var et av noen få hovedkort til 1366 jeg kunne tenke meg å ha til benchmarking av disse CPUene. Kunne betalt 1500kr også, for den saks skyld. Hvor gammelt er det? Fem år? Objektivt sett ikke verdt pengene, men for MEG er det verdt hver krone.

Å endre kilometerstanden på en bil er svindel. Å be om 100.000kr for et gammel vrak er ikke det.

Dere må for all del bare rapportere, men tviler på at dere blir hørt.

http://no.wikipedia.org/wiki/Bedrageri- ingen blir forledet til noe som helst her, og det er fint lite annet man kan ta annonsøren på her. Kategorien "luring" passer kanskje bedre i denne saken, etter mitt skjønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...