Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler komplett er luringer i større grad enn annonsøren, for å være ærlig. Lusent drittminne selv til DDR2 å være til 750kr for 4GB hører ikke hjemme noe sted. Hvis man kan rapportere dem for svindel sier jeg værsågod. Ikke det spøtt bedre enn disse bruktmaskinene andre har rapportert tidligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Høy innkjøpspris en gang i tiden. Og gidder vel ikke kvitte seg med det heller.

Hjelper jo ikke å ha det på salg da det tvilsomt er flere som kjøper det. Da er det bedre å gjøre noen få salg til de som MÅ ha det. Og de som ikke må, de kjøper seg ny maskin.

Lenke til kommentar

At DDR2 minne koster mye i disse dager er vel ikke så rart da det er gammel teknologi som ikke produseres i høye nok volum, og dermed blir prisene deretter.

Og det er ikke Komplett(Eller noen annen selger) sin skyld.

...men tilsvarende må det da være rettferdig å bruke komplett sin pris som referanse, da denne tydeligvis er satt slik av en hensikt? Jeg sliter med å se at man kan forsvare kompletts prissetting samtidig som man skal angripe denne selgeren. Hva forventer man? 90% rabatt på DDR2-minne? Hvis man følger den jevne tommelfingerregelen om 30% avslag er vel dette godt innenfor. Med dokumentasjonen på minneprisen vile jeg definitivt ikke si at en eventuell kjøper blir lurt her.

Lenke til kommentar

At DDR2 minne koster mye i disse dager er vel ikke så rart da det er gammel teknologi som ikke produseres i høye nok volum, og dermed blir prisene deretter.

Og det er ikke Komplett(Eller noen annen selger) sin skyld.

...men tilsvarende må det da være rettferdig å bruke komplett sin pris som referanse, da denne tydeligvis er satt slik av en hensikt? Jeg sliter med å se at man kan forsvare kompletts prissetting samtidig som man skal angripe denne selgeren. Hva forventer man? 90% rabatt på DDR2-minne? Hvis man følger den jevne tommelfingerregelen om 30% avslag er vel dette godt innenfor. Med dokumentasjonen på minneprisen vile jeg definitivt ikke si at en eventuell kjøper blir lurt her.

Litt enig så sant selger har priset inn den uunngåelige prutningen. :) Uten prutningsmonn syns jeg det blir litt stivt. Man får jo tross alt denne f.eks. til 1649,- inkl. porto og med 5 års reklamasjonsrett. Burde gjør mye av samme nytten...

Lenke til kommentar

Med dokumentasjonen på minneprisen vile jeg definitivt ikke si at en eventuell kjøper blir lurt her.

Ok, så det vil si at de fleste eksemplene i denne tråden på overprising av gamle datamaskiner egentlig ikke er overprising likevel fordi disse maskinene inneholder "verdifulle", gamle minnebrikker? Sorry, den kjøper jeg ikke (bokstavelig talt).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med dokumentasjonen på minneprisen vile jeg definitivt ikke si at en eventuell kjøper blir lurt her.

Ok, så det vil si at de fleste eksemplene i denne tråden på overprising av gamle datamaskiner egentlig ikke er overprising likevel fordi disse maskinene inneholder "verdifulle", gamle minnebrikker? Sorry, den kjøper jeg ikke (bokstavelig talt).

Nei, men da ender man også med på at komplett tar langt mer for disse komponentene enn de er verdt. Nypris: 750kr, bruktpris: 200kr gir liten mening. En av de to MÅ være satt feil, enten en gavepakke, eller en ågerpris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...