xClaymanx Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Et bedriftkjøp tilsvarer 25% avslag pga moms, men da får man bare 1 års garanti og egentlig null returrett Det er forbudt for bedrifter og kjøpe varer og få avslag på mva for å deretter selge varen på bruktmarkedet uten mva. Dette et skattesvindel. Enda værre er det om noen i bedriften selger det privat. Da er det skattesvindel OG tyveri. Selvsagt. Man betaler såklart fullpris og for så å få refundert mva ved årsslutt. Men hvem vet hva den luringen her har foretatt seg. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 (endret) Ikke helt det jeg mente. 1) bedfriten kjøper noe til 12500kr og rapporterer inn 2500kr mva til gode. 2) Bedriften velger å selge innkjøpt vare på bruktmarkedet for kr 9000. Bedriften er nå pliktig til å selge med en mva på kroner 1800. Det vil si at bedriftens tap blir kroner 2800. Man kan altså ikke utnytte momsen ved å kjøpe billig og selge dyrt. I hvertfall ikke uten at man stjeler fra bedriften og selger privat. Endret 9. desember 2014 av Strato Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Det hele har nok en ganske så naturlig årsaksammenheng. Dette er en av de vanlige lurifaksene som kjøper opp mye rart på black-friday, for å prøve å selge det mye dyrere en uke eller to etter. Sjekker du prisjakt.no og så går på statestikk, så ser du at den kostet 4999kr på komplett for halvannen uke siden. Og det er grunnen til at han har tatt bilde av komplett sin pris i dag (i tilfelle den endrer seg). Du finner mange av disse gutta som prøver å livnære seg på å kjøpe billig, og selge dyrt, og han hadde nok aldri tenkt å faktisk bruke produktet. Edit: Bare vent, om 33 dager (dagen før returretten går ut) så får du den garantert om du pruter den ned til noe ala 5500kr + frakt. http://www.prisjakt.no/product.php?pu=1742629 Ja jeg sjekket også prishistorikk på Prisguiden og så at det hadde vært nede i vesentlig lavere før. Uansett, hvis jeg skulle kjøpt den hadde jeg bedt om kvittering på kjøpet og da ville det jo blitt avslørt ganske fort... Stort sett ettersendes jo kvitteringen, og jeg TVILER på at du ville fått gehør for en protest om du mener det ble betalt for lite for varen da den var ny. Avslørt, ja, men du ville sittet der med den uansett Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Dette burde vel løses om selger kan verifisere kvittering, og blanke ut personlig info før et eventuelt kjøp. Om han ikke vil gjøre dette er det nok mer enn bare ugler i mosen. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 En meget sær sak å spørre om som potensiell kjøper. Har noen andre vært borti en slik forespørsel? Jeg tror jeg ville forbigått den i stillhet som selger, da det høres suspekt ut å be om slikt.Forøvrig er jo maskinen verdt det samme uavhengig av innkjøpspris - det eneste man potensielt taper er en kjempebonus om den går istykker etter et stykke tid. Føler ikke DEN moralen er noe bedre enn å selge for mer enn innkjøpspris... (vi vet jo alle at skjermkort oppgraderes flittig ved RMA, eventuelt krediteres til langt over reell verdi). Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Hvilken rolle spiller det om selger har kjøpt billig på salg? Så lenge du ikke får tak i det billigere eller til samme pris selv er det jo ett fett hva den engang kostet. 1 Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Er så irriterende med folk som har så innmari trangt for å svare på meldinger via Finn.no. Når jeg sender melding til flere forskjellige og spør "Heisann! Er den fremdeles til salgs?" så burde det i alle fall gå an å sende et simpelt "Nei" tilbake om ikke annet. Kan forøvrig melde at denne selgeren er useriøs. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54085168&searchclickthrough=true&searchQuery=Macbook%20Pro%20Retina Avtaler møte 2 ganger. Utsetter første gangen og møter ikke opp/ikke kontaktbar andre gangen. Endret også pris fra 8500,- og ned til 7500,-. Mistenkte vel strengt tatt at det var noe muffins her, men ville jo ikke gå glipp av det om det faktisk var reelt. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Sikkert nok stjelt eller så har han søla noe på den slik den ikke fungerer skikkelig. 1 Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Er så irriterende med folk som har så innmari trangt for å svare på meldinger via Finn.no. Når jeg sender melding til flere forskjellige og spør "Heisann! Er den fremdeles til salgs?" så burde det i alle fall gå an å sende et simpelt "Nei" tilbake om ikke annet. Kan forøvrig melde at denne selgeren er useriøs. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54085168&searchclickthrough=true&searchQuery=Macbook%20Pro%20Retina Avtaler møte 2 ganger. Utsetter første gangen og møter ikke opp/ikke kontaktbar andre gangen. Endret også pris fra 8500,- og ned til 7500,-. Mistenkte vel strengt tatt at det var noe muffins her, men ville jo ikke gå glipp av det om det faktisk var reelt. Må jo være svindel: Helt ny Macbook Pro 13,3" Retina Display kjøpt hos Elkjøp for kun noen dager siden selges grunnet jeg syns 13" ble litt for liten skjerm for mitt bruk. Macbooken er kun brukt noen timer, og fremstår som ny. Ingen skader, riper eller feil på maskinen. Så hvorfor ikke levere den tilbake og bytte i en større? Nei ligg langt unna slike skrotnisser spør du meg... Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Rapporterte han i alle fall. Har også vært i kontakt med et par stk som har vunnet Macbook via jobben. Det er jo også litt smått mistenkelig, men om de har kvittering så burde det vel være greit? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Hvem gidder å kjøpe datating fra finn.no da Endret 10. desember 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Pfft, ser jo ut til at man taper et par tusen på å kjøpe ny allerede bare etter en ukes bruk, så er jo kjekt å kunne spare inn penger der man kan Lenke til kommentar
Strato Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Jeg vant en ipad på jobben. Solgte denne 400kr under nypris uten kvittering. Ble solgt på 12 timer... Jeg tenkte selvfølgelig at dette kan lett se suspekt ut, men kjøper spurte ikke. Skal også sies at dette var rett etter at første ipad retina var kommet og alle butikker var utsolgt. Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Ganske heldig da :-) Eller så er det kanskje ikke så ekstreme prisfall på iPad som på Macbook.. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Skulle ikke tro macbook hadde noe særlig prisfall heller. Det er jo apple Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Ja du sier no der... Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 jeg kjøper datating på finn, mest rambrikker til laptop og skjermkort jeg kan få for en slikk og ingenting. så jeg har deler til pcer jeg bygger/reparerer. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Beklager, ikke meningen å henge ut noen, men syntes synd på stakkaren som ender opp med å betale for dette https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1641747&do=findComment&comment=22185801 Lenke til kommentar
N O R E G Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Vell for meg virker det som han gjerne skulle tatt kyrre sitt pris overslag. Men st han kan ha lagt den ut for høyere og noen bød? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå