Andrull Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) Det er klart det er en spillmaskin ja. Ikke noe som tyder på noe annet. Så der er jeg helt enig. En gammel gaming-PC er da fortsatt en gaming-PC. Og nå er det vel ganske på grensen å kalle den gammel. Det er ikke alle som trenger ultra @ 1440p heller da... Jeg vil faktisk tro at det finnes mange flere Full-HD oppsett enn QHD oppsett her til lands. Selv hjemme hos gamere. Jeg vil si at QHD og 4k fremdeles defineres som entusiast oppsett. De fleste gamere har jo en billig spillmaskin eller tilsvarende som går til, så at den passer greit til en billig skjerm (altså hverken 1440p/4K eller 120Hz) må vel gjøre den passer beskrivelsen en rimelig maskin desto bedre? Altså, det jeg mener er bare at den passer bra for den jevne gamer, og den jevne gamer har hverken en kraftig/dyr monitor eller PC. Ja, som du selv nevnte. Endret 4. desember 2014 av Andrull Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54065293&searchclickthrough=true "Bare serøse bud ikke for wannabe WoW spillere." "Gaming isnt a playdate its HARDCORE or NoCore" Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Går det ann å kalle det en avhengighet når man bare har drevet med noe i 2 mnd? Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Kjøp litt herion og kom tilbake i februar #snakkes da og ikke prøv å lat som du ikke vil ha mer. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Vel ... Heroin går inn å erstatter et-eller-anna i kjeden av nerveceller i kroppen, slik at når heroin går ut av kroppen får man konstante smerter. Det er en enorm avhengighet hvor kroppen skriker etter mer og kan nok ikke sammenlignes med dataspilling sånn helt direkte Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Vel ... Heroin går inn å erstatter et-eller-anna i kjeden av nerveceller i kroppen, slik at når heroin går ut av kroppen får man konstante smerter. Det er en enorm avhengighet hvor kroppen skriker etter mer og kan nok ikke sammenlignes med dataspilling sånn helt direkte Nevner jo ingenting om at dette er hans første gaming pc da Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Vel ... Heroin går inn å erstatter et-eller-anna i kjeden av nerveceller i kroppen, slik at når heroin går ut av kroppen får man konstante smerter. Det er en enorm avhengighet hvor kroppen skriker etter mer og kan nok ikke sammenlignes med dataspilling sånn helt direkte Akkurat nå for tiden gråter jeg litt inni meg når jeg må gå på jobb i stedet for å spille Far Cry 4. Teller det? Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Ikke nødvendigvis en luring, men jeg synes alltid slike artikler er snodige: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54089806&searchclickthrough=true&searchQuery=kef "Kjøpt for en uke siden fra komplett. Uåpnet emballasje." Hvorfor kjøper man noe for 9000, åpner det ikke, og prøver så å selge det for 7000 en uke senere? Har man ikke hørt om retur av produkt? Jeg blir ihvertfall skeptisk... Bonus: Screenshot er bilde av PC-skjermen tatt med mobil! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 (endret) Det hele har nok en ganske så naturlig årsaksammenheng. Dette er en av de vanlige lurifaksene som kjøper opp mye rart på black-friday, for å prøve å selge det mye dyrere en uke eller to etter. Sjekker du prisjakt.no og så går på statestikk, så ser du at den kostet 4999kr på komplett for halvannen uke siden. Og det er grunnen til at han har tatt bilde av komplett sin pris i dag (i tilfelle den endrer seg). Du finner mange av disse gutta som prøver å livnære seg på å kjøpe billig, og selge dyrt, og han hadde nok aldri tenkt å faktisk bruke produktet. Edit: Bare vent, om 33 dager (dagen før returretten går ut) så får du den garantert om du pruter den ned til noe ala 5500kr + frakt. http://www.prisjakt.no/product.php?pu=1742629 Endret 9. desember 2014 av Andrull Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 (endret) Jøss, det har jeg aldri tenkt på. Så lette penger a gitt.. Endret 9. desember 2014 av kimbert007 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Hadde vært morsomt å spørre han om kvittering på kjøpet Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Jøss, det har jeg aldri tenkt på. Så lette penger a gitt.. Feil. De aller fleste som driver med dette tjener ikke store penger. Dette gjelder ikke bare Black Friday tilbud o.l, men det finnes en del mennesker som kjøper det de mener er billige varer på Finn.no også f.eks, og skal selge det med en profitt. De aller fleste tjener ikke penger på dette, og profitten man eventuelt måtte sitte igjen med står ikke i stil med timene man legger i det. I sum: Denne type handel anbefales ikke for folk flest. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Lette penger om du får solgt ja. Dette er ikke akkurat en produktgruppe som selger som varmt hvetebrød. Skal være heldig for å treffe blink Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Det hele har nok en ganske så naturlig årsaksammenheng. Dette er en av de vanlige lurifaksene som kjøper opp mye rart på black-friday, for å prøve å selge det mye dyrere en uke eller to etter. Sjekker du prisjakt.no og så går på statestikk, så ser du at den kostet 4999kr på komplett for halvannen uke siden. Og det er grunnen til at han har tatt bilde av komplett sin pris i dag (i tilfelle den endrer seg). Du finner mange av disse gutta som prøver å livnære seg på å kjøpe billig, og selge dyrt, og han hadde nok aldri tenkt å faktisk bruke produktet. Edit: Bare vent, om 33 dager (dagen før returretten går ut) så får du den garantert om du pruter den ned til noe ala 5500kr + frakt. http://www.prisjakt.no/product.php?pu=1742629 Ja jeg sjekket også prishistorikk på Prisguiden og så at det hadde vært nede i vesentlig lavere før. Uansett, hvis jeg skulle kjøpt den hadde jeg bedt om kvittering på kjøpet og da ville det jo blitt avslørt ganske fort... Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 (endret) Kan være bedriftkjøp også, da har man ikke samme returretten som vanlig forbrukerkjøp. Men i dette tilfelle, så tror jeg også det er black friday kjøp. Endret 9. desember 2014 av samye83 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Et bedriftkjøp tilsvarer 25% avslag pga moms, men da får man bare 1 års garanti og egentlig null returrett Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Det hele har nok en ganske så naturlig årsaksammenheng. Dette er en av de vanlige lurifaksene som kjøper opp mye rart på black-friday, for å prøve å selge det mye dyrere en uke eller to etter. Sjekker du prisjakt.no og så går på statestikk, så ser du at den kostet 4999kr på komplett for halvannen uke siden. Og det er grunnen til at han har tatt bilde av komplett sin pris i dag (i tilfelle den endrer seg). Du finner mange av disse gutta som prøver å livnære seg på å kjøpe billig, og selge dyrt, og han hadde nok aldri tenkt å faktisk bruke produktet. Edit: Bare vent, om 33 dager (dagen før returretten går ut) så får du den garantert om du pruter den ned til noe ala 5500kr + frakt. http://www.prisjakt.no/product.php?pu=1742629 Ja jeg sjekket også prishistorikk på Prisguiden og så at det hadde vært nede i vesentlig lavere før. Uansett, hvis jeg skulle kjøpt den hadde jeg bedt om kvittering på kjøpet og da ville det jo blitt avslørt ganske fort... Jepp. Men da ville det jo vært for sent. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Et bedriftkjøp tilsvarer 25% avslag pga moms, men da får man bare 1 års garanti og egentlig null returrett Det er forbudt for bedrifter og kjøpe varer og få avslag på mva for å deretter selge varen på bruktmarkedet uten mva. Dette et skattesvindel. Enda værre er det om noen i bedriften selger det privat. Da er det skattesvindel OG tyveri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå