Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

800kr er selvsagt for mye, 400kr bør den kunne selges for. De går for mer enn som så på ebay, faktisk. Tar imot tilbudet hvis noen her vil selge meg en til 200kr :)

100kr er sikkert mye pr def, men for å være ærlig er det jo ingen vits å selge slike ting for 50kr - det er jo ikke verdt bryet med å drive med innpakning engang. Da kan man like gjerne slenge det i elretur.

Lenke til kommentar

Med tanke på resten av markedet, så er prisen ganske kjip. GTX 680'er, GTX 670'er og HD 7970'er går jo for 800-1000kr flere steder. Men men, ikke det verste der ute. Selv om de nok er solgt by now. Og bare dårlige tilbud igjen, med sånn 1500kr etc...

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

7970 ligger vel på 1000-1200 nokså konsekvent blant selgere? Jeg titter jo på finn endel, og det er det jeg finner :p 7950 til 800 er nok det mest sammenlignbare (så ETT ref til 700, ellersw 800-1000 for disse), men er ikke det er objektivt sett dårligere kort totalt sett? Ca lik ytelse, men bruker mer strøm - og sålenge folk tror AMD har dårlige drivere er jo det et selling point, også :p

Lenke til kommentar

Tror dere virkelig julegaver gjør gaming pc mere attraktiv?

Ekstrem Gaming PC

Spesifikasjoner.

Hovedkort: Sabertooth 990fx
Skjermkort: Gigabyte Radeon r9 280x
Prosessor: AMD FX-8350 4.4 Ghz (Overclocked)
Internminne: Corsair 8GB DDR3
HDD: 1000GB
Strømforsyning: 650Watt
(windows ikke inkludert)
.......

Skjerm: Samsung 24" Syncmaster
Mus: Razer Abyssus
Tastatur: Cm Storm quickfire TK mekanisk gaming tastatur
Pris kun maskin: 11000,-
Pris komplett pakke: 13500,-

Tror selv halv pris er mere riktig, her.

Jeg selger en brukt gaming PC fordi det er på tide med en upgrade. Dette er en utrolig kraftig gaming pc som yter utrolig bra i spill som League of legends, Battlefield 4, Call of Duty, Far Cry 4, Day Z, og lignende....

Tror selgeren her bør sjekke i5 4670k og GTX 970 før han påstår dette er bra i spill. Dette er helt klart budsjett så det holder, og man kan ikke kalle dette for gaming pc hvis vi ikke nevner at det er utdatert. Han nevner han skal oppgradere, så da virker det tåplig å påstå dette er utrolig kraftig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

7970 ligger vel på 1000-1200 nokså konsekvent blant selgere? Jeg titter jo på finn endel, og det er det jeg finner :p 7950 til 800 er nok det mest sammenlignbare (så ETT ref til 700, ellersw 800-1000 for disse), men er ikke det er objektivt sett dårligere kort totalt sett? Ca lik ytelse, men bruker mer strøm - og sålenge folk tror AMD har dårlige drivere er jo det et selling point, også :p

Det er jo en ting, men hva med HD 7870 til 950 kr? Sist oppdatert: 30.11.2014 16:13

:nei: :rofl:

Lenke til kommentar

Tror dere virkelig julegaver gjør gaming pc mere attraktiv?

Ekstrem Gaming PC

Spesifikasjoner.

Hovedkort: Sabertooth 990fx

Skjermkort: Gigabyte Radeon r9 280x

Prosessor: AMD FX-8350 4.4 Ghz (Overclocked)

Internminne: Corsair 8GB DDR3

HDD: 1000GB

Strømforsyning: 650Watt

(windows ikke inkludert)

.......

Skjerm: Samsung 24" Syncmaster

Mus: Razer Abyssus

Tastatur: Cm Storm quickfire TK mekanisk gaming tastatur

Pris kun maskin: 11000,-

Pris komplett pakke: 13500,-

Tror selv halv pris er mere riktig, her.

Jeg selger en brukt gaming PC fordi det er på tide med en upgrade. Dette er en utrolig kraftig gaming pc som yter utrolig bra i spill som League of legends, Battlefield 4, Call of Duty, Far Cry 4, Day Z, og lignende....

Tror selgeren her bør sjekke i5 4670k og GTX 970 før han påstår dette er bra i spill. Dette er helt klart budsjett så det holder, og man kan ikke kalle dette for gaming pc hvis vi ikke nevner at det er utdatert. Han nevner han skal oppgradere, så da virker det tåplig å påstå dette er utrolig kraftig.

Jeg er uenig. Dette er en MEGET habil gaming pc. Den vil dra tilnærmet alt på ultra @ 1080. Hvordan er ikke det bra til gaming?

Den er bare overpriset som fy.

Lenke til kommentar

Nå er vel forskjellen på habil og utrolig kraftig, omtrent like langt unna som GTX 970 + 4670k er unna et skikkelig oppsett også. Så er dere virkelig så uenige? :wee:

Et utrolig kraftig oppsett skal klare mer enn en trasig 1920x1080 renderoppløsning, og/eller noe god Anti-Aliasing. Men den kommer seg som regel så vidt over smertegrensa i de fleste spill i dag om du ser bort fra noe eksotisk AA, 1080p og de mest krevende spillene. Ala. Crysis 3, Watch Dogs med mere. :)

En grei mellomklasse/budsjett-gamer.

Delidded I7 4770K verdi? Fungerende stand selvsagt! 1500Kr? Vil bare bli kvitt den, trenger den ikke lenger^^

? Var det ikke du som knapt kunne forsestille deg en verden uten den, om den ikke funket da? :p Og at du kom til å selge 980'en etc.. Så du fikk testet at den funker og skal nå prøve å få solgt den? :p

Tja, noe rundt 1200-1300kr elns bør kanskje være mulig. Men kan hende man må lavere, da det kanskje ikke er så mange som er ute etter delidda 4770K uten garanti, da det mest er entusiaster som foretrekker det.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Overkill ville jeg absolutt ikke sagt. Helt passende. :)

Så kan du kanskje også bli kvitt en del av de jævla jaggisene (aliasing). Samt om man er modig, prøve seg på noe Supersamling/oversampling (res.scale). :) Samt slippe så massive FPS-fall i tide og utide.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nå er vel forskjellen på habil og utrolig kraftig, omtrent like langt unna som GTX 970 + 4670k er unna et skikkelig oppsett også. Så er dere virkelig så uenige? :wee:

Et utrolig kraftig oppsett skal klare mer enn en trasig 1920x1080 renderoppløsning, og/eller noe god Anti-Aliasing. Men den kommer seg som regel så vidt over smertegrensa i de fleste spill i dag om du ser bort fra noe eksotisk AA, 1080p og de mest krevende spillene. Ala. Crysis 3, Watch Dogs med mere. :)

En grei mellomklasse/budsjett-gamer.

Delidded I7 4770K verdi? Fungerende stand selvsagt! 1500Kr? Vil bare bli kvitt den, trenger den ikke lenger^^

? Var det ikke du som knapt kunne forsestille deg en verden uten den, om den ikke funket da? :p Og at du kom til å selge 980'en etc.. Så du fikk testet at den funker og skal nå prøve å få solgt den? :p

Tja, noe rundt 1200-1300kr elns bør kanskje være mulig. Men kan hende man må lavere, da det kanskje ikke er så mange som er ute etter delidda 4770K uten garanti, da det mest er entusiaster som foretrekker det.

Jeg er uenig i påstanden om at dette "ikke kan kalles en spill maskin".

Det er ikke alle som trenger ultra @ 1440p heller da... Jeg vil faktisk tro at det finnes mange flere Full-HD oppsett enn QHD oppsett her til lands. Selv hjemme hos gamere.

Jeg vil si at QHD og 4k fremdeles defineres som entusiast oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...