Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Er mining noe man er pliktig å opplyse om? Skjermkort er designet for slikt, så misbruk er det neppe. Skjermkort som har blitt brukt til mining har ofte problemer. Et av de vanligste er at du rett og slett vil få rart bilde på skjermen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Så lenge det fungerer som det skal så går det fint. Er det defekt eller delvis defekt/mangler (artifakter og piksler), så opplyses dette om, selv om det da for de fleste er å regne som ubrukelig og vanskelig å få solgt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Du er ikke pliktig å oppgi at du kjører på full last 24/7. Det er en del av risikoen ved å kjøpe brukt. Samme som bil. Du er ikke pliktig til å opplyse om at du har kjørt 240 på autobahn. Du trenger kun å opplyse om bilens mangler/skader. Enig, men om kortet har begynt å få artifacts, etc... så er du pliktig til å oppgi det. Her er vi helt enige Får det artifacts er det per definisjon defekt. Det MÅ det opplyses om. Jeg skjønner dog ikke hvordan kort med artifacts kan gjøre slike beregninger uten freeze/random reboot osv. Artifacts er jo tegn på ustabilitet Endret 24. oktober 2014 av knopflerbruce Lenke til kommentar
War Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Da er det rma , ikke salg Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Du er ikke pliktig å oppgi at du kjører på full last 24/7. Det er en del av risikoen ved å kjøpe brukt. Samme som bil. Du er ikke pliktig til å opplyse om at du har kjørt 240 på autobahn. Du trenger kun å opplyse om bilens mangler/skader. Enig, men om kortet har begynt å få artifacts, etc... så er du pliktig til å oppgi det. Her er vi helt enige Får det artifacts er det per definisjon defekt. Det MÅ det opplyses om. Jeg skjønner dog ikke hvordan kort med artifacts kan gjøre slike beregninger uten freeze/random reboot osv. Artifacts er jo tegn på ustabilitet Ikke jeg heller, men har faktisk opplevd det... Da er det rma , ikke salg Helt enig, det jeg gjorde, fikk faktisk RMA på kort som ikke var berørt, da selv komplett sa at det var en svakhet i R9 290 MSI kjøleren Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52360213 Jeg la alle delene i kurva på prisguiden og det ble 8500kr nytt. Endret 28. oktober 2014 av Apox Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Og dette er en forhandler... Aiai. Hadde Digitalimpuls, HP, komplett, Dell osv.. tatt så mye i avanse, så hadde det nok raskt gått adundas. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52360213 Jeg la alle delene i kurva på prisguiden og det ble 8500kr nytt. Dette lukter ganske mye av utenlansk scam. Skrivefeil typiske fra google translate, ønske om paypal osv. Kopiert inn noen norske 'å' enkelte steder, men stort sett uten de særnorske bokstavene. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jeg sendte iaf inn en rapport om svindel på den annonsa. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) 6 år gammel CPU /HK / RAM til 2500kr: http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/36582 Som i tillegg virker som en meget svak overklokker til modellen å være. For 2500kr så får du rundt 12-16GB, en tilsvarende prosessor (AMD FX-6300), og et semi-kjipt HK nytt. Ikke akkurat en super deal. Som sammenligning så solgte jeg samme greiene for ca. 700-750kr (minus HK) for et par år tilbake. Men da selvsagt en bedre overklokker. En 920 som bare klarer 3,8 GHz hadde jeg kaldkvelt med en pute, og ikke tørt å slippe ut på det frie marked. Endret 29. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
camxer Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Reagerte på samme annonsen selv. Kjøpte en veldig lik pakke med bedre hovedkort (MSI X58 Big Bang) og corsair H100 vannkjøling for 1500kr for to år siden. En 920 som ikke klarer 4GHz er søppel ja Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 6 år gammel CPU /HK / RAM til 2500kr: http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/36582 Som i tillegg virker som en meget svak overklokker til modellen å være. For 2500kr så får du rundt 12-16GB, en tilsvarende prosessor (AMD FX-6300), og et semi-kjipt HK nytt. Ikke akkurat en super deal. Som sammenligning så solgte jeg samme greiene for ca. 700-750kr (minus HK) for et par år tilbake. Men da selvsagt en bedre overklokker. En 920 som bare klarer 3,8 GHz hadde jeg kaldkvelt med en pute, og ikke tørt å slippe ut på det frie marked. Solgte 6GB Dominator GT Elpida Hyper + i7 930 som klarte 4Ghz fint + R3E for 3000 spenn da jeg kjøpte 2011-oppsettet mitt selv. Som er snart tre år siden? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Solgte min 1366 for litt over et år siden for 1500. Asus P6X58D-E, i7 950 og 3*2 GB Kingston HyperX 2000mhz. CPU klarte lett 4,2ghz. Lenge leve overprisene på brukt'en. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 6 år gammel CPU /HK / RAM til 2500kr: http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/36582 Som i tillegg virker som en meget svak overklokker til modellen å være. For 2500kr så får du rundt 12-16GB, en tilsvarende prosessor (AMD FX-6300), og et semi-kjipt HK nytt. Ikke akkurat en super deal. Som sammenligning så solgte jeg samme greiene for ca. 700-750kr (minus HK) for et par år tilbake. Men da selvsagt en bedre overklokker. En 920 som bare klarer 3,8 GHz hadde jeg kaldkvelt med en pute, og ikke tørt å slippe ut på det frie marked. P6T SE er et heller svakt HK. Kan fort være det som stopper chippen pirkepirk. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Solgte min 1366 for litt over et år siden for 1500. Asus P6X58D-E, i7 950 og 3*2 GB Kingston HyperX 2000mhz. CPU klarte lett 4,2ghz. Lenge leve overprisene på brukt'en. Tja, det er jo lov å sjekke ebay - så ser man om man har urealistiske forventninger eller ikke, eventuelt selger til feil marked. At folk "gir bort" hyper-brikker er vel så toskete som disse som krever 5000 for gamle pentium-maskiner - i begge tilfeller er det folk som bommer totalt på verdianslagene. Ikke at jeg er perfekt, heller, for all del. Kommer selv til å teste endel minne for salg (internasjonalt, obviously) på en nyinnkjøpt z79-rigg, og på enkelte deals jeg har gjort her til landet skal det mye til om jeg ikke kan selge til tredobbelt Den norske gjerrigheten merker jeg selv da jeg har endel modelltog liggende ute og folk mener at verdien på et lokomotiv er mindre enn kostnaden til lyddekoderen inni Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/35972 Var ikke dette ekstremt optimistisk? 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hvis man ser førprisen er det tydligvis en som ikke har peiling eller skrev feil pris 2 ganger. "RIKINGEN" Stasjonær PC med det beste av det beste den må vel være ganske idiotisk, selv rikinger hadde ikke kjøpt den, da hadde de nok heller valgt komplett eller multicom. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hvis man ser førprisen er det tydligvis en som ikke har peiling eller skrev feil pris 2 ganger. "RIKINGEN" Stasjonær PC med det beste av det beste den må vel være ganske idiotisk, selv rikinger hadde ikke kjøpt den, da hadde de nok heller valgt komplett eller multicom. Haha 37K for en PC med 5930K, stygt kabinett og luftkjøling. Han der har vært på sopptur, for å si det sånn... Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hvis man ser førprisen er det tydligvis en som ikke har peiling eller skrev feil pris 2 ganger. "RIKINGEN" Stasjonær PC med det beste av det beste den må vel være ganske idiotisk, selv rikinger hadde ikke kjøpt den, da hadde de nok heller valgt komplett eller multicom. jeg satt kjapt opp hele listen hans i prisguiden. Du kan kjøpe alt sammen, uten OS, for 31700 fra mpx eller 32800 fra komplett.no. relativt stiv pris for at han har stappet sammen delene med andre ord... Forøvrig et fullstendig dustete kabinett mtp pris... Lenke til kommentar
Strato Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/35972 Var ikke dette ekstremt optimistisk? Tydelig noen som ønsker seg gtx970 og ønsker å tjene penger på oppgraderingen. En lurendreier dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå